Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„O viață mai bună pentru copiii cu CES”

În „Săptămâna Comenius”,

„O viață mai bună pentru copiii cu CES”

Săptămâna 26 – 30 mai 2008 este considerată la nivel european „Săptămâna Comenius”.
În cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius „O viață mai bună pentru copiii cu CES” a fost stabilită o activitate de proiect în cadrul căreia se vor derula mai multe manifestări, atât relaționate cu proiectul amintit cât și în vederea marcării implicării C.S.E.I. nr. 1, Oradea, în tot ceea ce înseamnă dimensiunea europeană.

Astfel vor fi organizate activități de diseminare, reabilitare, activități din seria „Comenius - mare pedagog”, activități de socializare...
Prima a avut loc, în avans, vineri, 23 mai 2008: prezentarea lucrării „Educația culturală din prisma proiectelor educaționale europene”, la Simpozionul național „Roman Ciorogariu – spirit european” (autori, prof. Elena Erdeli, psih. Teodora Pantazi).
Miercuri (28 mai 2008), la ora 10.30, va avea loc diseminarea informațiilor obținute în urma participării la cursul de formare continuă „Scrierea și managementul proiectelor europene”, în noiembrie 2007, în Agros, Cipru (susținută de psih. Teodora Pantazi), iar la ora
10.45 - prezentarea colțului Comenius-expoziție (prezentarea proiectului, a informațiilor și rezultatelor obținute la finele primului an de proiect, expoziție cu materialele realizate pe parcursul primului an de proiect și/sau realizate pe parcursul întregii săptămâni) - organizator, echipa de proiect; de la ora 11.00 - vizionarea unor DVD-uri conținând metode de reabilitare prezentate în timpul vizitei de proiect din Suedia (echipa de proiect).
Joi, 29 mai, ora 17.00 - prezentarea lucrării „Parteneriat școlar multilateral Comenius. Exemplu de bune practici”, la Sesiunea de comunicări D.P.P.P.D. (psih. Teodora Pantazi)
Activități de reabilitare:
Luni, 26 mai, între orele 9.00 și 13.00 - Terapie ocupațională: confecționarea de sticluțe colorate cu teme europene (clasa a VII-a C, prof Camelia Poszet, prof. ed. Alina Savu).
Marți, 27 mai, la ora 11.45 - Teatru experiențial: „Scufița roșie” (clasele: V A, VI A, VII C; psih. Ramona Bota, psih. Teodora Pantazi, prof. ed. Lavinia Gorgan. Prof. ed. Cristina Pop).
Miercuri, 28 mai, la ora 13.30 - Artterapie: colaj – „Sportul în Europa” (clasa a VII-a B, prof.ed. Anca Ducu, psih. Valeria Colesnicov).
Activități din seria „Comenius - mare pedagog”:
Luni, 26 mai, ora 13.30 – „Azi te învăț eu!” – elevii clasei a VII-a C vor juca pentru o zi rolul de profesori/consilieri în activitatea „Furia și agresivitatea față de ceilalți” (psih. Teodora Pantazi, prof.ed. Alina Savu).
Miercuri, 28 mai, la ora 12.00 – „La sfârșitul clasei a IV-a” – realizarea unui CD cu impresii și a unui jurnal ilustrat (clasa a IV-a, psih. Laura Bochiș).
Activități de socializare:
Luni, 26 mai, între orele 9.00 și13.00 - excursie la Băile Felix pentru călărie – grupele de preșcolari.
Miercuri, 28 mai, la ora 13.00 - vizitarea expoziției relizate de către elevii integrați de la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc”,  însoțiți de profesorul de sprijin, Carmen Ilisie.
Vineri, 30 mai, între orele 9.00 și 16.00 - excursie de 1Iunie, la Paleu (clasele primare și gimnaziale și toți profesorii, organizator, prof. Ioan Silaghi).
Activități în cadrul altor proiecte europene
Discuție on-line în cadrul parteneriatului bilateral „Comunicarea prin internet” între elevii claselor a VII-a C și a VIII-a B și elevii școlii partenere din Rybnic, Polonia (psih. Teodora Pantazi, prof.ed. Anca Ducu, Alina Savu); schimb de experiență cu studenții belgieni în cadrul proiectului „Comunicarea cu sprijinul semnelor” (psih. Oana Tuduce).
Joi, 29 mai, la ora 14.30 - masă rotundă cu specialiști belgieni, cu tema „Relevanța proiectelor internaționale în general și importanța continuării proiectului CES în special” (psih. Oana Tuduce). (Teo D.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:36:14 Ora de vară a Europei de Est