Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Master Chef pentru copiii cu CES”

Lansarea proiectului

„Master Chef pentru copiii cu CES”

Grădina senzorială de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1, Oradea, s-a umplut joi, 13 noiembrie 2014, de voci cristaline ale copiilor, muncă şi voie bună. Aici a avut loc prima activitate a proiectului educativ judeţean „Master Chef pentru copiii cu CES", coordonat de prof. Nica Nicoleta - de la şcoala aplicantă - Colegiul Economic „Partenie Cosma" şi prof. de sprijin Oros Luminiţa, de la şcoala gazdă.

Acest eveniment a reunit o parte din voluntarii şi cadrele didactice care au participat şi în vară la amenajarea acestei minunate grădini senzoriale.
Activităţile din cadrul proiectului au ca scop dezvoltarea spiritului civic şi responsabilizarea la nivelul comunităţii a elevilor din 7 şcoli din judeţ din învăţământul preuniversitar de masă implicate ca parteneri în proiect, prin activităţi lunare de voluntariat în sprijinul copiilor cu CES (cerinţe educative speciale).
Proiectul vizează și elevii cu CES, urmărindu-se sprijinirea şi integrarea în viaţa socială a acestora prin organizarea lunară a unor activităţi de nutriţie şi preparare a hranei, sub îndrumarea voluntarilor.
Activitatea de joi, cu tema „ Toamna cea bogată", a debutat în grădina senzorială cu lansarea proiectului de către coordonatori şi cuvântul de bun venit adresat de către conducerea şcolii. Ne-au încântat apoi pe toţi cu un minunat program artistic într-un cadru de toamnă bogată, elevii clasei     a II-a B de la Liceul Greco-Catolic „I. Maniu", coordonaţi de d-nele prof. Lucaci Mariana şi Gaşpar Monica.
Coşurile pline cu fructe şi legume aduse de voluntarii de la şcolile participante la activitate, precum şi prin sponsorizare de la SC WEST FRUTA SRL şi Asociaţia CES, au fost duse apoi în clase unde elevi din şcoală împreună cu voluntarii au lucrat pe două ateliere de lucru. La activităţile de aici, cu tema Salată de fructe -cu frişcă şi Fructe şi legume hazlii, voluntarii au dat dovadă de multă seriozitate, hărnicie şi creativitate, împreună cu elevii cu cerinţe educative speciale din CSEI Nr.1.
Voluntarii  de la Liceul Greco-Catolic „I. Maniu", Oradea, din clasele a VII-a A, a VIII-a B, a IX-a A şi a XI-a A  au fost însoţiţi de  d-nele prof. Radu Adina, Haş Emilia, Danciu Mihaela, consilier şcolar Popa Ana, preot Popa Paul - reprezentant al Biroului Pastoral Eparhial Greco-Catolic pentru Laici şi un musafir din Italia, Don Giordano Goccini, responsabil cu pastoraţia tineretului din dieceza Reggio Emilia.
Voluntarii de la  C.N. „M. Eminescu" din clasa a III-a A, a IV-a Step by Step şi a XI-a E au fost însoţiţi de d-na prof. Sere Simona şi Corodeanu Lavinia. Clasa a III-a A ne-a pregătit o surpriză, făcând „Parada costumelor" prin toate clasele, spre deliciul şi amuzamentul tuturor.
Tot de delicii, însă de alt gen, culinar, de astă-dată, s-au ocupat şi voluntarii de la Colegiul Economic,  viitori bucătari, însoţiţi de d-nele prof. Nica Nicoleta, maistru Benţan Elena şi prof. Andreea Puşcuţ, care împreună cu elevii cu CES integraţi la celelalte două şcoli cu învăţământ de masă, şi-au manifestat măiestria în sculpturile şi frigăruile din fructe în  cadrul natural al grădinii senzoriale.
Marea bucurie a tuturor sau „cireaşa de pe tort", a reprezentat-o fântâna de ciocolată, adusă de d-na maistru, copiii fiind motivaţi să-şi facă frigărui din fructele preferate.
Grădina părea un furnicar scăldat în razele soarelui de toamnă târzie, iar buna dispoziţie şi entuziasmul se puteau citi pe feţele tuturor.
Ne-am luat rămas bun de la copiii de aici şi de la voluntarii inimoşi, cărora le mulţumim pentru implicare şi suntem deja nerăbdători să ne reîntâlnim la următoarea activitate, în 3 decembrie, de Ziua persoanelor cu dizabilităţi, când tot împreună îi vom sărbători printr-o masă festivă, oferindu-le încă o mică bucurie acestor copii minunaţi, care de multe ori ne dau o lecţie de viaţă.
Prof Oros Luminiţa

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:56:27 Ora de vară a Europei de Est