Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Masă rotundă şi lansare de carte la CCD

Festivalul Național al Șanselor Tale

Masă rotundă şi lansare de carte la CCD

Sâmbătă, 29.11.2014, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor a avut loc închiderea festivă sau ora de bilanț a uneia dintre cele mai îndrăgite manifestări derulate în școlile din învățământul preuniversitar: Festivalul Naţional al Şanselor Tale.

Aflat la a XV-a ediţie, acest program se înscrie într-o amplă mişcare de dezvoltare a Europei ca spaţiu comun al învăţării, precum şi al promovării dialogului intercultural şi al creşterii gradului de conştientizare a diversităţii culturale bazate pe valori comune. Evenimentul a fost organizat sub forma unei mese rotunde, ce a reunit cadre didactice, directori ai instituțiilor de învățământ, inspectori școlari, profesori metodiști, precum și reprezentantul Ministerului Educației Naționale, în calitate de coordonator al programului. Cu acest prilej a avut loc și lansarea cărţii „Imaginea publică a monarhiei în România, 1866-1947", în viziunea d-lui prof. dr. Cristea Niculae, o publicație ce provoacă întâlnirea dintre trecutul istoric și cercetarea prezentului.
În perioada 24 - 30 noiembrie 2014, „Festivalul Naţional al Şanselor Tale" s-a desfăşurat sub genericul „Oportunităţi de dezvoltare personală prin educaţie nonformală", România numărându-se printre cele 48 de ţări din lume care organizează anual acest eveniment. Acţiunile specifice festivalului s-au  desfăşurat în unităţi de învăţământ din întreg judeţul, 61 de şcoli răspunzând la invitaţia noastră. Parteneri implicaţi în derularea acţiunilor au fost: I.S.J. Bihor, consilii locale, biblioteci, I.P.J. Bihor, asociaţii ale părinţilor, Spitalul de copii Oradea, Detaşamentul de Pompieri Marghita, Teatrul de Stat „Regina Maria" Oradea.
Acţiunile promovate în cadrul festivalului  pun în evidenţă valenţele multiple ale educaţiei nonformale, în formarea personalităţii elevilor, prin promovarea documentelor europene şi naţionale; activităţi de învăţare nonformală, în sprijinul învăţării formale; dezbateri, colocvii, seminarii, simpozioane, lectorate; acţiuni, activităţi culturale, sportive, de educaţie civică, educaţie pentru valorile democraţiei, educaţie pentru protecţia mediului, educaţie religioasă, estetică, dar şi prin prezentări de imagini foto, colaje, expoziţii, lansări de filme, carte și programe educaţionale.  Fireşte, au fost diseminate și împărtășite celor prezenți exemplele de bune practici din școlile bihorene.
În deschiderea activității, d-na director Carmen Bodiu a adresat un cuvânt de bun venit invitaților, evidențiind implicațiile manifestării și prezentând modul în care s-a implementat acest program în școlile bihorene. D-na prof. metodist Florina Szabo, în calitate de responsabil al programului, cea care a  asigurat până în acest an continuitatea şi buna desfăşurare a festivalului, a prezentat câteva date din statisticile și rapoartele anilor anteriori, urmând ca d-na prof. metodist Popa Diana, actualul responsabil al Festivalului, să prezinte datele înregistrate în anul școlar 2014/2015.  Exemple de bună practică și impactul unor activități inedite au fost prezentate de cadrele didactice prezente: d-na prof. Turcaş Rodica Mihaela de la Lic. Teoretic „Aurel Lazăr", d-na director a G.P.P. „Aleodor", prof. Dumea Ancuţa, iar de la C.T. „Traian Vuia", d-na prof. Duminica Sofia.
În continuare, d-na director Carmen Bodiu, moderator al evenimentului, realizează trecerea de la prezent spre istorie, oferind distinsului nostru oaspete, dl. prof. dr. Niculae Cristea, prilejul incursiunii în trecut. Domnia sa aduce în faţa auditoriului o pagină importantă din istoria României, prezentând cu rigurozitate ştiinţifică  aspecte din perioada monarhiei, concentrate în lucrarea domniei sale „Imaginea publică a monarhiei în România, 1866-1947".  În prezentarea cărții dl. profesor interacţionează cu auditoriul vizibil marcat de tema şi conţinutul interesant al cărţii. În încheiere, elevii de la Liceul de Artă, Popa Bianca, cls. a VII-a, (prof. Bonţu Aurica) și Syucs Ştefania, clasa a X-a, (prof. Mircescu Ariadna, corepetitor prof. Szabo Mercedes) ne-au încântat, ca și altă data, cu un program deosebit, adecvat tematicii, impresionând auditorul cu acuratețea interpretării.
 Întreaga festivitate a fost un prilej deosebit pentru cadrele didactice participante de a-și reîmprospăta cunoștințele, experiențele, dar și de a simţi căldura şi comuniunea ce caracterizează Festivalul Naţional al Şanselor Tale, precum și atmosfera efervescentă a manifestării de la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor.
Prof. metodist Popa Diana
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Masă rotundă şi lansare de carte la CCD.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 12 aprilie 2021