Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Masă rotundă şi lansare de carte la CCD

Festivalul Național al Șanselor Tale

Masă rotundă şi lansare de carte la CCD

Sâmbătă, 29.11.2014, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor a avut loc închiderea festivă sau ora de bilanț a uneia dintre cele mai îndrăgite manifestări derulate în școlile din învățământul preuniversitar: Festivalul Naţional al Şanselor Tale.

Aflat la a XV-a ediţie, acest program se înscrie într-o amplă mişcare de dezvoltare a Europei ca spaţiu comun al învăţării, precum şi al promovării dialogului intercultural şi al creşterii gradului de conştientizare a diversităţii culturale bazate pe valori comune. Evenimentul a fost organizat sub forma unei mese rotunde, ce a reunit cadre didactice, directori ai instituțiilor de învățământ, inspectori școlari, profesori metodiști, precum și reprezentantul Ministerului Educației Naționale, în calitate de coordonator al programului. Cu acest prilej a avut loc și lansarea cărţii „Imaginea publică a monarhiei în România, 1866-1947", în viziunea d-lui prof. dr. Cristea Niculae, o publicație ce provoacă întâlnirea dintre trecutul istoric și cercetarea prezentului.
În perioada 24 - 30 noiembrie 2014, „Festivalul Naţional al Şanselor Tale" s-a desfăşurat sub genericul „Oportunităţi de dezvoltare personală prin educaţie nonformală", România numărându-se printre cele 48 de ţări din lume care organizează anual acest eveniment. Acţiunile specifice festivalului s-au  desfăşurat în unităţi de învăţământ din întreg judeţul, 61 de şcoli răspunzând la invitaţia noastră. Parteneri implicaţi în derularea acţiunilor au fost: I.S.J. Bihor, consilii locale, biblioteci, I.P.J. Bihor, asociaţii ale părinţilor, Spitalul de copii Oradea, Detaşamentul de Pompieri Marghita, Teatrul de Stat „Regina Maria" Oradea.
Acţiunile promovate în cadrul festivalului  pun în evidenţă valenţele multiple ale educaţiei nonformale, în formarea personalităţii elevilor, prin promovarea documentelor europene şi naţionale; activităţi de învăţare nonformală, în sprijinul învăţării formale; dezbateri, colocvii, seminarii, simpozioane, lectorate; acţiuni, activităţi culturale, sportive, de educaţie civică, educaţie pentru valorile democraţiei, educaţie pentru protecţia mediului, educaţie religioasă, estetică, dar şi prin prezentări de imagini foto, colaje, expoziţii, lansări de filme, carte și programe educaţionale.  Fireşte, au fost diseminate și împărtășite celor prezenți exemplele de bune practici din școlile bihorene.
În deschiderea activității, d-na director Carmen Bodiu a adresat un cuvânt de bun venit invitaților, evidențiind implicațiile manifestării și prezentând modul în care s-a implementat acest program în școlile bihorene. D-na prof. metodist Florina Szabo, în calitate de responsabil al programului, cea care a  asigurat până în acest an continuitatea şi buna desfăşurare a festivalului, a prezentat câteva date din statisticile și rapoartele anilor anteriori, urmând ca d-na prof. metodist Popa Diana, actualul responsabil al Festivalului, să prezinte datele înregistrate în anul școlar 2014/2015.  Exemple de bună practică și impactul unor activități inedite au fost prezentate de cadrele didactice prezente: d-na prof. Turcaş Rodica Mihaela de la Lic. Teoretic „Aurel Lazăr", d-na director a G.P.P. „Aleodor", prof. Dumea Ancuţa, iar de la C.T. „Traian Vuia", d-na prof. Duminica Sofia.
În continuare, d-na director Carmen Bodiu, moderator al evenimentului, realizează trecerea de la prezent spre istorie, oferind distinsului nostru oaspete, dl. prof. dr. Niculae Cristea, prilejul incursiunii în trecut. Domnia sa aduce în faţa auditoriului o pagină importantă din istoria României, prezentând cu rigurozitate ştiinţifică  aspecte din perioada monarhiei, concentrate în lucrarea domniei sale „Imaginea publică a monarhiei în România, 1866-1947".  În prezentarea cărții dl. profesor interacţionează cu auditoriul vizibil marcat de tema şi conţinutul interesant al cărţii. În încheiere, elevii de la Liceul de Artă, Popa Bianca, cls. a VII-a, (prof. Bonţu Aurica) și Syucs Ştefania, clasa a X-a, (prof. Mircescu Ariadna, corepetitor prof. Szabo Mercedes) ne-au încântat, ca și altă data, cu un program deosebit, adecvat tematicii, impresionând auditorul cu acuratețea interpretării.
 Întreaga festivitate a fost un prilej deosebit pentru cadrele didactice participante de a-și reîmprospăta cunoștințele, experiențele, dar și de a simţi căldura şi comuniunea ce caracterizează Festivalul Naţional al Şanselor Tale, precum și atmosfera efervescentă a manifestării de la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor.
Prof. metodist Popa Diana
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Masă rotundă şi lansare de carte la CCD.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:09:57 Ora de vară a Europei de Est