Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ziua Porţilor Deschise la CSEI „Cristal” Oradea

În 3 decembrie

Ziua Porţilor Deschise la CSEI „Cristal” Oradea

În data de 3 decembrie 2014, cu ocazia organizării evenimentului final de diseminare a Proiectului Internaţional Comenius Young Europe 2012-2014, în cadrul Zilei Porţilor Deschise a CSEI „Cristal" Oradea de Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, s-a desfăşurat un amplu program realizat pe mai multe paliere:

1.Realizare de lucrări artistico-plastice pe tema ,,Prietenie dincolo de dizabilitate"
(activităţi pentru promovarea incluziunii sociale a copiilor cu CES în parteneriat  cu instituţii din comunitatea locală: Liceul de Arte Oradea, Şcoala Dacia Oradea, C.T. Traian Vuia Oradea, L.T. Bariţiu Oradea, CN Mihai Eminescu Oradea, GPP Nr. 20, GPP Nr.45 Oradea, CSEI Orizont Oradea, CSEI Nr.1 Oradea). În aceste acţiuni s-au implicat toate cadrele didactice ale CSEI Cristal Oradea.
2.Lansare de baloane având inscripţionate mesaje valori promovate prin proiectul Young Europe: prietenie globală, demontarea prejudecăţilor, toleranţă, succes etc.
3. Masă rotundă care a cuprins:
Primirea participanţilor, distribuirea mapelor cu produsele finale ale proiectului Young Europe (cartea de poezie Young Europe, DVD Young Europe, pliante Young Europe, pix Young Europe, mini-calendare)
Cuvântul de bun venit al d-nei director prof. Lezeu Rodica
Spectacol artistic: - Young Romanians/ Românaşii (cântece şi dans susţinute de grupa mică şi grupa mare B) - Vă suntem prieteni (pasaje muzicale interpretate la flaut, vioară şi chitară, moment susţinut de voluntarii SNAC de la Liceul de Arte Oradea) - Prieteni europeni  (recitarea poeziilor create de copiii din ţările partenere Young Europe de către elevii clasei a II-a nevăzători şi preşcolarii grupei mari A)
Diseminarea rezultatelor proiectului internaţional Comenius Young Europe 2012-2014 printr-o prezentare PowerPoint susţinută de dna prof. Vesa Ramona, coordonator Young Europe
Lansarea cărţii de poezie Young Europe (coordonatori prof. Vesa Ramona şi prof. Lezeu Rodica, referent ştiinţific, inspector şcolar de educaţie specială, prof. Vese Alina)
La masa rotundă au participat reprezentanţi de seamă ai unor instituţii partenere CSEI „Cristal": d-na  prof. Alina Vese, inspector şcolar înv. special ISJ Bihor, d-na Lucia Caciora, inspector şcolar înv. preşcolar ISJ Bihor, d-na Scridon Smaranda din partea CJ Bihor, dl director prof. Dan Peter de la Palatul Copiilor şi Elevilor Oradea, d-na Ilisie Carmen, director CSEI Nr. 1 Oradea, d-na Maruşca Angela, dir. CSEI Orizont Oradea, d-na prof. Todica Marcela, dir. L.T. Gh.Bariţiu Oradea, d-na prof. Nan Maria, director GPP Nr. 52 Oradea, d-na prof. Şulea Andrada, director GPP nr. 20 Oradea, d-na Sabo Ilisie Ioana, preşedinte al comitetului de părinţi, cadre didactice de la şcoli partenere C.S.E.I. „Cristal": Liceul de Arte Oradea, Şcoala Gimnazială Dacia Oradea, C. T. Traian Vuia Oradea, L.T. Gh. Bariţiu Oradea, CN Mihai Eminescu Oradea, GPP Nr. 20, GPP Nr. 45 Oradea, CSEI Orizont Oradea, CSEI Nr.1 Oradea, reprezentanţi ai presei locale.
În sala festivă a fost amenajată o expoziţie Young Europe cuprinzând fotografii din timpul activităţilor proiectului, mobilităţilor de proiect, lucrări ale copiilor, prezentarea partenerilor, produse finale, pe care oaspeţii au avut ocazia să o admire.
Invitaţii prezenţi s-au arătat impresionaţi şi au apreciat bogăţia de activităţi ale  proiectului Young Europe, au apreciat calitatea, diversitatea şi utilitatea  produselor finale, au susţinut valoarea unui astfel de proiect în dezvoltarea instituţională a CSEI „Cristal" Oradea, impactul unui astfel de proiect asupra comunităţii.
Au contribuit la succesul acestui eveniment cadrele didactice ale C.S.E.I. „Cristal" Oradea, membre în echipa de proiect Young Europe: director, prof. Lezeu Rodica, prof. Vesa Ramona, coordonator Young Europe, prof. Opriş Aurelia, prof. Bar Emoke, coordonator SNAC, prof. Buboiu Bianca, Drimba Rita, Varga Tunde, Moldovan Mihaela, Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Coneac Angelica, Ovănescu Elena, Crişan Adriana, Dobran Viorica, Pleş Gabriela şi Kirai Gabriela.
Prof. Vesa Ramona & Opriş Aurelia
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Ziua Porţilor Deschise la CSEI „Cristal” Oradea.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 06:41:10 Ora standard a Europei de Est