Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

De la teorie la experiențe, reflecții și perspective în activitatea cu persoanele cu dizabilități

În 3 dec., la Universitatea din Oradea

De la teorie la experiențe, reflecții și perspective în activitatea cu persoanele cu dizabilități

De 3 Decembrie, Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, la Facultatea de Științe Socio-Umane, s-a derulat o activitate sub forma unei dezbateri la care au participat studenți din cei trei ani de studii, specializarea Psihopedagogie Specială, profesori psihopedagogi și profesori de sprijin din instituțiile de învățământul special și special integrat din județul Bihor, reuniţi la Universitate cu ocazia cursului intitulat „Metode de bună practică în educaţia incluzivă" şi organizat în cadrul proiectului Comenius Regio „Integrarea socială şi şcolară a copiilor cu CES"

Activitatea a fost coordonată de lect. univ. dr. Peter Karla și lect. univ. dr. Bochiș Laura, de la Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, activitate al cărei obiectiv a fost să creeze situații de cooperare și chiar competiție între grupuri formate mixt, din cele trei categorii de participanți menționate anterior, pentru a-și împărtăși idei, experiențe sau dificultăți întâmpinate în activitatea didactică cu persoanele cu dizabilități.
S-a pornit de la întrebări de tipul CE, CINE, UNDE, DE CE, CÂND, CUM? grupurile de participanți schimbând idei și oferind chiar modele de bune practici legate de modul în care au reușit să integreze copiii cu cerințe educative speciale în unitățile de învățământ din care fac parte.
Întrebările formulate precum: Cum reușim să sensibilizăm comunitatea cu privire la nevoile persoanelor cu dizabilități? Ce se întâmplă cu persoanele cu dizabilități, după ce își finalizează parcursul școlar? De când începe integrarea unui copil cu dizabilități? De ce există tensiuni în relațiile dintre familie și școală în contextul în care se dorește integrarea copiilor cu dizabilități în instituțiile de învățământ de masă? Cine își alege ca specializare Psihopedagogia specială, la facultate? și altele, au provocat participanții la interacțiune în grup și au creat prilejul de a se face relatări fine legate de modul în care cadrele didactice care își desfășoară activitatea cu persoanele cu dizabilități, cu menționarea elementelor care dau satisfacție profesională dar și a obstacolelor cu care se confruntă. 
Ideile vehiculate au condus la concluzia că un prim pas - esențial - pentru integrarea școlară și socială a persoanelor cu dizabilități  îl reprezintă formarea unei atitudini de acceptare și înțelegere a nevoilor unui copil cu dizabilități chiar de către cadrele didactice din școlile integratoare întrucât modelul și atitudinea acestuia poate avea o influență mare asupra modului în care ceilalți copii și familiile lor se raportează la copilul cu dizabilități.
Peter Karla

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:06 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).