Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea din Oradea în clasamentul internațional Scimago

De la locul 18 la locul 8

Universitatea din Oradea în clasamentul internațional Scimago

La sfârşitul lunii trecute a fost publicată a șasea ediție (2014) a clasamentului internațional Scimago (http://www.scimagoir.com/), realizată pe baza productivității științifice a universităților și institutelor de cercetare din lume.

Clasamentul internațional Scimago are la bază prestigioasa bază de date Scopus și publicațiile indexate de aceasta.
După criteriul „output", adică numărul de articole publicate, Universitatea din Oradea s-a clasat, ca și anul trecut, pe locul 18 (16 printre universități). În schimb la nivel mondial a reușit să urce în clasament 9 poziții, de la 2.213 la 2.204.
La criteriile de excelență, universitatea ocupă poziții și mai prestigioase. După criteriul de excelență (Excellence), determinat de procentul articolelor publicate în cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial (output științific de nivel înalt), Universitatea Oradea ocupă locul 16 pe nivel național (12 printre universități). Considerând criteriul „Leadership and Excellence", adică numărul de studii de excelență demarate de către cadrele didactice ale Universității din Oradea în calitate de coordonator principal, instituția se clasifică pe locul 8 (a 7-a ca universitate), foarte aproape de universitățile românești de prestigiu.
Clasamentul Scimago ia în considerare mai multe criterii, cum este numărul de articole publicate în reviste cotate Scopus, numărul de citări, colaborarea internațională, diversitatea domeniilor de cercetare, dacă autorii principali aparțin instituției, criterii de excelență etc.
Ediția 2014 a clasamentului cuprinde peste 5.100 de universități și institute de cercetare din întreaga lume. Din România au fost incluse în ierarhizare în total 23 de instituţii din care 19 sunt universități. Detalii găsiţi în link-ul: 
(http://www.scimagoir.com/research.php?indicator=Output§or=&country=ROU).
În clasamentul din 2014
- pe baza datelor 2008-2012
-23 institute de cercetare şi universităţi din România
-UO pe locul 2.204 la nivel mondial / locul 18 la nivel naţional / locul 16 printre universităţi RO (după output - publicaţii ştiiţifice)
Universitatea din Oradea în clasamentul din 2014 (detaliat)
-Indicatorul „Output" (după numărul de articole cotate Scopus): locul 18 la nivel naţional;
-Indicatorul „Normalized Impact" (se ia în considerare şi citările articolelor nu numai numărul acestora): locul 15 la nivel naţional;
- Indicatorul „Excellence" (cât la sută din articolele publicate se regăsesc în cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial): locul 16 la nivel naţional;
-Indicatorul „Leadership" (numărul de articole cu autor principal de la UO): locul 8 la nivel naţional;
-Indicatorul „Excellence with Readership" (cât la % din articolele publicate cu autor principal de la UO se regăsesc printre cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial): locul 8 la nivel naţional;
-Indicatorul „Q1" (după numărul de articole din cuartila 1, adică în reviste din topul de 25%): locul 17 la nivel naţional;
-Indicatorul „Scientific Talent Pool" (în total câţi autori independenţi au toate articolele publicate - adică după numărul de cadre/cercetători care publică articole): locul 18 la nivel naţional;
-Indicatorul „Internaţional Collaboration" (nr. de articole cu minimum un institut din străinătate): locul 16 la nivel naţional;
-Indicatorul „Specialization" (cât de vaste sunt domeniile de cercetare în care au fost realizate articolele publicate - o valoare ridicată înseamnă o universitate specializată în anumite domenii): locul 12 la nivel naţional
Amalia Bicazan,
referent Comunicare

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:05:59 Ora de vară a Europei de Est