Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Proiectul Fii şi tu creativ

În perioada iulie - noiembrie

Proiectul Fii şi tu creativ

Proiectul Fii şi tu creativ s-a desfăşura în perioada iulie-noiembrie 2014 în câteva licee şi şcoli din Oradea şi din oraşele Marghita, Beiuş şi Ştei, fiind organizat de către Asociaţia Manus Pulchrae şi finanţat de către Ministerul Tineretului şi Sportului prin Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor.

Acesta şi-a propus stimularea creativităţii tinerilor prin participare la activităţi  de educaţie nonformală şi a avut ca obiective specifice realizarea  a 12 ateliere de creaţie pentru tineri din şase licee şi şcoli orădene  şi trei licee din oraşele mici ale judeţului, formarea unui număr de 16 voluntari pentru activităţi creative, folosirea a şase tehnici artistice.
Activităţile proiectului au constat în ateliere de creaţie şi un curs de formare a voluntarilor pentru activităţi creative.
Atelierele s-au desfăşurat în şase licee şi şcoli din Oradea: Liceul Teoretic Aurel Lazăr, Colegiul Naţional Iosif Vulcan, Liceul Teoretic Ady Endre, Colegiul Tehnic Andrei Şaguna, Liceul Teologic Reformat „Lorántffy Zsuzsanna", precum şi în trei licee din Marghita, Ştei şi Beiuş. În fiecare din cele şase şcoli şi licee din Oradea s-au desfăşurat câte două ateliere a câte trei ore, cu participarea unui număr de 50 de tineri şi copii, la fel şi în liceele din oraşele mici ale judeţului (oraşe în care oportunităţile de participare ale tinerilor la activităţi creative sunt mult mai mici), adică câte 40 de tineri din Marghita, Ştei şi Beiuş.
Totodată a avut loc şi un curs de formare a voluntarilor pentru activităţi creative la Şuncuiuş cu participarea a 16 tineri şi 4 organizatori. Voluntarii formaţi îşi vor asuma participarea la cel puţin trei activităţi de voluntariat în domeniu.
Prin intermediul activităţilor proiectului s-a urmărit totodată dezvoltarea spiritului de echipă şi solidaritatea, tinerii şi copiii învăţând mai multe tehnici artistice (tehnica decupajului, vopsirii pe sticlă, quilling-ului, înşirării de mărgele, tehnica nodurilor şi a modelajului, etc.) inclusiv de reciclare în mod creativ a deşeurilor. În final în cadrul proiectului au participat peste 450 de tineri şi copii din judeţul Bihor.
Proiect finanţat de Ministerul Tineretului şi Sportului prin Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor în cadrul programului de susţinere a acţiunilor de tineret P2, domeniului de intervenţie cultură şi educaţie nonformală, prioritatea dezvoltarea proiectelor de educaţie nonformală adresate tinerilor
Consilier de tineret,
Daniela Băltăţescu

Trimite email
joi, 6 noiembrie 2025, 00:05:53 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...