Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Miercuri, „Exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”

Ofensiva nonviolenţei în Oradea şi Bihor

Miercuri, „Exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”

Mii de persoane sunt implicate într-un proiect organizat de Uniunea Femeilor şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bihor.

Campania de combatere a violenţei organizată de Uniunea Femeilor şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bihor, cu sprijinul autorităţilor locale şi judeţene, se desfăşoară în aceste zile în mai multe unităţi de învăţământ din municipiul Oradea şi din judeţ, precum şi în diverse instituţii sociale şi culturale reprezentative.
„Oferă o floare, un cântec, nu o palmă"
Ofensiva nonviolenţei are loc prin dezbateri tematice, spectacole muzical artistice, seri culturale, concursuri educative, întâlniri de suflet, mese rotunde, lansări de carte, concursuri de scenete, colaje, fotografii, psihodramă etc., fiind motivate de sloganul: „Oferă o floare, un cântec, nu o palmă".
Sub coordonarea preşedintelui onorific al organizaţiei, ing. Mioriţa Săteanu, echipa de proiect din cadrul Uniunii Femeilor a desfăşurat deja peste 20 de astfel de manifestări având ca grupuri ţintă persoane din diverse medii sociale, culturale sau educative, de la copii de vârsă şcolară mică până la pensionari, de la persoane angrenate în procesul de educaţie până la cei privaţi de libertate în urma săvârşirii unor acte cu caracter violent. Comunicarea interetnică şi înlăturarea stărilor de posibilă neînţelegere dintre locuitorii de diferite etnii ai municipiului Oradea constituie unul dintre punctele aflate pe ordinea de zi a agendei campaniei antiviolenţă. În acest sens, în cursul zilelor de marţi şi miercuri, 2 şi 3 decembrie 2014, au avut loc întâlniri cu membrii Asociaţiei Pensionarilor Maghiari din Partium, respectiv cei ai Forumului Democrat German.
Abordarea interreligioasă a problemei violenţei s-a concretizat printr-o serie de mese rotunde şi discuţii interactive  despre conflictul dintre generaţii, respectul dintre membrii familiei, credinţa care menţine atmosfera de bună înţelegere în familie.
La acest proiect de mare amploare participă elevi de la Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu", Şcoala Gimnazială Nr. 11, Liceul Teoretic German „Fr. Schiller", Şcoala Gimnazială Nr. 16, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul",  Colegiul Tehnologic „Transilvania", Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Tileagd, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul", Seminarul Greco Catolic, Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna", Liceul Tehnologic „George Bariţiu", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Palatul Copiilor şi Elevilor Bihor, în total fiind implicaţi în activităţi peste 1.000 de copii şi tineri. La realizarea lui şi-au adus contribuţia şi alte instituţii de cultură şi sociale, precum Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai", corala „Voces"  a Consiliului Judeţean Bihor etc.
Campania de combatere a violenţei continuă pe parcursul a încă o săptămână, până în data de 10 decembrie, când va avea loc concursul echipajelor de scenete din unităţile de învăţământ liceale cu tema „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră" şi reuniunea de final a participanţilor la campanie, eveniment ce urmează să se desfăşoare la Palatul Copiilor şi Elevilor. Totodată, Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" va găzdui expoziţia cu desene şi colaje antiviolenţă aparţinând elevilor din şcolile participante, expoziţie dotată cu premii şi diplome.
Mihaela Dindelegan,
vicepreşedinte al Uniunii Femeilor

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:10:33 Ora de vară a Europei de Est