Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Săptămâna Comenius ACTIVE la C. T. „Andrei Şaguna”

Diseminare

Săptămâna Comenius ACTIVE la C. T. „Andrei Şaguna”

La Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna”, primul colegiu tehnic din Oradea cu titlul de Şcoală Europeană (2014-2017), s-a desfăşurat joi, 4 decembrie 2014, o acţiune de diseminare comunitară a celei de a treia vizite de lucru din cadrul proiectului şcolar multilateral Comenius ACTIVE (Active Communication Training in Vocational Education), cel de al treilea din seria de programe sectoriale Comenius câştigate de instituţia şcolară cu profil tehnologic şi vocaţional.

Obiectivul principal al proiectului este de a dezvolta abilităţile de comunicare verbală şi nonverbală a elevilor, adaptarea lor la specificul de conduită în mediile vocaţionale din ţărilor europene partenere, în vederea facilitării integrării pe piaţa muncii româneşti şi peste hotare. În perioada 27 octombrie - 3 noiembrie, colegiul a găzduit 22 de elevi şi profesori de la Lycée Général et Technique Anotine Roussin din Saint-Louis, insula La Réunion şi de la Liceum Ogólnokształcące din Lipiany, Polonia. Membrii echipei de proiect din Oradea au desfăşurat mobilităţi în La Réunion, teritoriu de peste mări al Franţei şi în Croaţia, antrenaţi progresiv în tematici de lucru şi explorare a elementelor comune şi distincte în întrebuinţarea nonverbalităţii în culturile celor şapte ţări. Elevii au realizat studii comparative asupra nonverbalităţii în iniţierea contactelor personale şi profesionale, apoi în exprimarea celor şase aspecte esenţiale ale comportamentului nonverbal (gesturi şi mimică, contactul vizual, proximitatea, atingerea, vestimentaţia şi postura), pentru ca în vizita din România să aprofundeze şi să transpună aceste elemente culturale în universul competitiv al relaţiilor antreprenoriale. Invitaţi la acţiunea de diseminare a vizitei de lucru au fost profesori coordonatori de proiecte Comenius şi Erasmus de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” şi de la Liceul Tehnologic „Ioan  Bococi” Oradea.
Programul de activităţi conceput de echipa profesorilor de la C. T. „Andrei Şaguna” Oradea a inclus vizite la unităţi economice de prestigiu din judeţul Bihor, ateliere de lucru cu specialişti în relaţiile vocaţionale, toate acestea în vederea deprinderii unei conduite de succes la interviul de angajare, în relaţiile cu coechipierii şi superiorii, dar mai ales în raportarea cu clienţii şi posibilii parteneri de afaceri. Colaboratori şi parteneri în realizarea acestor activităţi de pregătire a elevilor polonezi, francezi şi români au fost Magazinul Universal Shopping Centre Oradea, Hotelul de cinci stele DoubleTree by Hilton Oradea şi firma de consultanţă, pregătire, evaluare şi recrutare în câmpul muncii RoMarketing S.R.L. Oradea.
Vizitele culturale din Beiuş, zonă etnografică bihoreană de reper, călătoria spre inima Transilvaniei prin tunelurile Salinei Turda, precum şi momentele de istorie modernă şi medievală de la Alba Iulia şi Castelul Corvinilor din Hunedoara au avut menirea de a crea un context dinamic şi diversificat de înţelegere a culturii şi civilizaţiei româneşti.
Dincolo de aspectul uman al interacţiunii dintre participanţi, varietatea din componenţa parteneriatului constituie o premisă esenţială pentru cunoaşterea diversităţii culturale şi lingvistice europene în rândul profesorilor şi elevilor, a spiritului şi practicii antreprenoriale din diferite societăţi ale statelor UE. Participanţii la această vizită de lucru au avut parte de experienţe unice care le-au prilejuit dobândirea de competenţe şi abilităţi personale şi de comunicare pentru integrarea profesională şi de cetăţenie europeană activă. Urăm mult succes echipei de la Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna” în derularea activităţilor acestui proiect cu relevanţă maximă pentru modernizarea şi europenizarea comunităţii educaţionale a instituţiei, dar şi pentru crearea unor punţi pentru viitoare parteneriate cu statele Europei
Prof. Curpaş Anca,
coordonator proiect

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 19:14:13 Ora de vară a Europei de Est