Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile”, autori: conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian

Ieri, la Universitatea „Agora”, a avut loc

Lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile”, autori: conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian

Ieri, miercuri 10 decembrie 2014, la ora 17,00, la Universitatea Agora, a avut loc lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile", autori conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian, publicată la Editura PRO Universitaria.

Volumul de faţă, prin modul în care a fost structurate şi formulate noţiunile importante ale unei materii atât de vaste precum cea a obligaţiilor civile, se doreşte, în principal, a fi un punct de pornire în aprofundarea unor teme importante atât pentru studenţi cât şi pentru practicienii în drept.
La eveniment a participat d-na prof .univ. dr. Adriana Manolescu, președinte al Senatului Universității AGORA, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decan al Facultății de Drept și Științe Economice, Universitatea AGORA.
Evenimentul a fost  moderat de către doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, directorul Departamentului de Ştiinţe Sociale din cadrul Universităţii Agora.
Domnul av. Cristian Domocoş - decanul Baroului de Avocaţi Bihor a fost  invitatul de onoare al evenimentului şi cel care a făcut o prezentare a cărţii din punct de vedere profesional, dar mai ales imparţial şi avizat.
Experienţa profesională a celor doi autori, atât în calitate de cadre didactice, dar şi de practicieni în drept, şi-a pus amprenta asupra lucrării de faţă, dovadă fiind stilul concis şi clar cu care a fost scrisă lucrarea. Domnul conf. univ. dr. Adam Drăgoi are o experienţă de peste 20 de ani la catedră, iar experienţa sa ca practician al dreptului este una remarcabilă: prim-procuror, notar și judecător financiar. Domnul lector univ. drd.  Radu-Gheorghe Florian este cadru didactic la Universitatea Agora de peste 12 ani şi avocat în cadrul Baroului de Avocaţi Bihor din anul 2004, specializarea sa în ambele domenii de activitate fiind dreptul civil.
Autorii acestui volum se află la cea de-a doua colaborare de acest gen, prima carte - „Drept civil. Drepturi reale" - fiind publicată anul trecut.
Evenimentul a fost găzduit în Sala de Procese Simulate din cadrul Universităţii Agora, fiind sugestivă pentru măsurarea indicatorilor de performanţă a actului predării, respectiv a procesului învăţării, precum şi a legăturilor pe care Universitatea Agora le are cu specialiştii din practică, reprezentativi pentru profesiile juridice.
În pregătire: Concursul Studenţesc de Procese Simulate
Universitatea Agora se află în procesul de pregătire a Concursului Studenţesc de Procese Simulate pe care  Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice  îl organizează în prima săptămână din luna mai, 2015. Şi-au anunţat până în prezent participarea în competiţie, alături de echipele Universităţii Agora (coordonator prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu), echipe ale Facultăţilor de Drept din cadrul Universităţii Transilvania Braşov (coordonate de prof. univ. dr. Cristinel Murzea, decanul Facultăţii de Drept şi conf. univ. dr. Ioana Nicolae), Universitatea din Piteşti (coordonată de prof. univ. dr. Ionel Didea, rectorul universităţii), Universitatea „Dunărea de Jos" Galaţi (coordonată de prof. univ. dr. Florin Tudor, decanul Facultăţii de Drept şi prof. univ. dr. Floroiu Mihai);
Un nou master: Cercetări Criminalistice Aplicate
În deschiderea evenimentului a fost anunţat un nou masterat ce urmează a fi lansat oficial la începutul anului 2015, acreditat ARACIS (Hotărâre a Consiliului ARACIS din data de 27.11.2014), pe domeniul DREPT, masterat de Cercetări Criminalistice Aplicate, cu durata de 2 ani, 120 de credite. Alături de programele de masterat care se desfăşoară în prezent: Managementul resurselor umane şi  cel de Ştiinţe penale şi criminalistică,  acest nou masterat va fi o oportunitate de a aprofunda şi de a cerceta în mod aplicat ceea ce preocupă cu precădere persoanelor implicate în activitatea poliţienească, militară, de securitate şi jurisdicţională, interesate de funcţionarea corectă a mediului juridic şi de utilizarea tuturor oportunităţilor legate de cadrul legal al dreptului, dar mai ales al criminalisticii ca element definitoriu al programului de pregătire, în ceea ce priveşte relaţiile ce se stabilesc prin intermediul instituţiilor juridice.
De asemenea, cursurile oferite prin acest program de studii de masterat se adresează persoanelor interesate de buna funcţionare a sistemului juridic penal de la noi şi de implicaţiile pe care acesta le are în viaţa economică şi socială prin accentuarea rolului organelor jurisdicţionale în ceea ce priveşte calitatea lor de instituţie de reglementare dar şi de aplicare a legii în materia cercetării criminalistice aplicate.
Toţi cei care au luat cuvântul au reliefat condiţiile de desfăşurare a procesului didactic în universitate, care evident, urmăresc logoul: „Acces la succes!" (C.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile”, autori: conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian.  

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:03:40 Ora standard a Europei de Est