Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 100 de tineri, angrenaţi în Concursul preventiv „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”

Siguranţa copiilor, prioritate a poliţiştilor de prevenire bihoreni

Peste 100 de tineri, angrenaţi în Concursul preventiv „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”

În perioada 25 noiembrie - 10 decembrie 2014, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Uniunea Femeilor Bihor au desfăşurat o serie de activităţi preventive în instituţii şcolare din Municipiul Oradea, Municipiul Salonta şi Tileagd, în scopul promovării unor comportamente nonviolente, în cadrul campaniei preventive „Împreună împotriva violenţei".

La finalul activităţilor de informare desfăşurate în instituţiile şcolare, elevii au fost implicaţi într-un concurs preventiv, pentru a dovedi cunoştinţele preventive acumulate în cadrul întâlnirilor cu poliţiştii de prevenire bihoreni şi cu partenerii de program.
Astfel, miercuri, 10 decembrie a.c., începând cu ora 13.00, la Palatul Copiilor, din Municipiul Oradea  s-a desfăşurat Concursul cu tematică preventivă „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră".
Competiţia a avut ca scop formarea unei conduite în rândul tinerilor, menită să prevină manifestarea violenţei în mediul şcolar. Printre obiectivele concursului se numără implicarea tinerilor în activităţi preventive, optimizarea mesajelor preventive şi diversificarea canalelor prin care acestea sunt transmise
tinerilor, astfel încât să fie cât mai apropiate caracteristicilor de vârstă ale acestora.
Opt echipaje de elevi din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale şi liceale din Judeţul Bihor au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
Cei peste 100 de elevi din clasele IX- XI, care au fost angrenaţi în competiţie, au avut de parcurs o probă, practică, în cadrul căreia concurenţii au prezentat o scenetă cu un mesaj nonviolent.
Momentul  artistic a fost punctat de membrii juriului format din poliţişti bihoreni, reprezentanţi ai Asociaţiei Uniunii Femeilor Bihor, Palatului Copiilor şi Serviciului Probaţiune din cadrul Tribunalului Bihor fiind punctate aspecte precum: adaptarea momentului la tema concursului, impactul general al prezentării, forma şi originalitatea de prezentare, sugestivitatea motto-ului şi adaptarea acestuia la momentul artistic ales, spiritul de echipă.
Astfel, elevii şi profesorii din cadrul Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller", Liceului Sanitar „Vasile Voiculescu", Colegiului Naţional „Mihai Eminescu", Liceului Teoretic „Aurel Lazăr", Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Liceul Teoretic „Lucian Blaga" şi Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" s-au transformat pentru o perioadă în regizori, scenarişti şi actori, iar expresivitatea, originalitatea, jocul scenic, muzica, dansul şi costumaţia, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe şi pentru a fi declaraţi cei mai buni în confruntarea şcolilor pentru supremaţia de „şcoală fără violenţă".
Mesaje precum „Violenţa ucide", „Violenţa nu are ce căuta în viaţa mea!", „Fii inteligent. Nu judeca cu pumnul!", „Nu lăsa violenţa să te învingă", „Violenţa este arma celor slabi, demonstrează că eşti puternic", „Alege-ţi cu grijă prietenii!", „Tu poţi să-ţi controlezi libertatea", „Spune NU tuturor celor ce promovează violenţa", „Agresivitatea, forţă sau slăbiciune?", „Violenţa distruge familii", „Nu lăsa violenţa să te transforme într-un infractor" au fost mesajele preventive promovate în cadrul concursului.
Premiul special a fost obţinut de elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" şi cei ai Liceului cu Program Sportiv „Bihorul" , Premiul pentru „Cea mai bună prezenţă scenică", a fost obţinut de elevii Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" şi cei
ai Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller", Premiul pentru „Cel mai sugestiv mesaj preventiv" a revenit elevilor Liceului Teoretic „Lucian Blaga", iar Premiul pentru „Originalitate" a revenit elevilor de la Colegiului Naţional „Mihai Eminescu" şi cei ai Grupului Şcolar Sanitar „Vasile Voiculescu".
Totodată, în cadrul acestei activităţi au fost premiaţi şi elevii voluntari ai Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor, respectiv elevii de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" şi cei ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", pentru implicarea în activităţile preventive desfăşurate de Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bihor în cadrul unor campanii preventive derulate în acest an pentru prevenirea furturilor din locuinţe, din buzunare şi genţi, a tâlhăriilor, pentru siguranţa bunurilor personale şi alte activităţi derulate pe perioada sezonului estival în tabere, ştranduri şi alte locuri de petrecere a timpului liber.
Alina DINU
P.S. Pentru mai multe poze (55 de poze), accesaţi Galeria foto: Peste 100 de tineri, angrenaţi în Concursul preventiv „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:41:07 Ora de vară a Europei de Est