Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Kultur Shock vine la Stufstock TM 6

Vineri, 15 august 2008

Kultur Shock vine la Stufstock TM 6

Publicul de la Vama Veche va înfrunta vineri, 15 august, un șoc cultural - punk rock, muzică țigănească, teme balcanice, din Statele Unite și Japonia. Cei șase membri ai trupei acoperă trei continente, însă cu toții se definesc la intersecția a două lumi – aceea a culturii de origine și aceea în care trăiesc acum, în SUA, ca staruri punk. Din 1996, de când există Kultur Shock, au muncit din greu ca să producă acum pe scenă ceea ce ei numesc „monstrul” muzical, adică acest amestec inedit de stiluri și culturi.

În 1996, membrii trupei au început să cânte acustic, mai degrabă în jam sessions și fără a se lua ei înșiși în serios.   
În 1997 se alătură celebrei Joan Baez pentru Lodo Music Festival din Denver, apoi au urmat-o și în turneul din 1997.
După acest turneu, au continuat să cânte acustic, în discrepanță cu mesajul care era mult mai sonor contestatar. Pentru publicul amator de „World Music” combinația s-a dovedit greu de digerat. Finalul inevitabil al relației a însemnat excluderea lor din familia muzicală cu care devenise clar ca nu se potriveau.
În 1998, Kultur Shock își asumă explicit opțiunea pentru un punk cu influențe balcanice; cântă în spații mai potrivite lor, și pentru un public care apreciază stilul și atitudinea trupei. În 1999, înregistrează Live in Amerika (Pacific Records), în clubul The Crocodile.
În următorii ani sunt descoperiți de Billy Gould, de la Kool Arrow, unde trupa scoate cel de-al doilea album, Fucc the I.N.S., în septembrie 2001. Coincidența cu evenimentele din 9/11 face ca acest album să le placă unora foarte mult, iar altora, pătrunși de o formă extremă de patriotism, să le displacă atât de tare, încât să distrugă discurile cumpărate și să le trimită înapoi producătorului în semn de protest. Însă acest album aduce Kultur Shock pe scena internațională, fiind invitați să cânte mai întâi în Spania și Germania, apoi în toată Europa.
Cel de-al treilea album, Kultura Dictatura (2004, Kool Arrow), aduce trupei mai multă faimă. Dau interviuri, sunt comparați cu Zappa sau System of a Down, au multe recenzii în reviste de specialitate, însă rețelele de distribuție resping albumul.
Albumul We Came to Take Your Jobs Away (2004, Kool Arrow) a fost pentru Kultur Shock un alt moment foarte important, pentru că este primul album în care muzica lor se aude exact ca pe scenă, iar ei își asumă în întregime identitatea de imigranți smulși din propriile lor culturi și neintegrați în cea americană, păstrându-și autenticitatea.
În ultimii ani, Kultur Shock au făcut numeroase turnee europene și câteva în SUA. Au avut concerte în Spania, Germania, Olanda, Danemarca, Elveția, Cehia, Franța, Italia, Croația, Rusia, România (București, Timișoara și Cluj-Napoca, 2008), Canada and SUA.
Albume KULTUR SHOCK
*Live in Amerika - 1999, Pacific Records *Fucc the I.N.S. – 2001, Kool Arrow *Kultura Diktatura – 2004, Kool Arrow *We Came to Take Your Jobs Away – 2004, Kool Arrow *Live in Europe – 2006 January, Kultur Shock Records
Componența KULTUR SHOCK
Mario Butkoviç, Bosnia –chitară, buzuky (bio la http://www.kulturshock.com/bios/mario.html)
Valeri Kiossovski, Bulgaria – chitară, voce (bio la http://www.kulturshock.com/bios/val.html )
Masashi Kobayashi, Japonia –bass (bio la http://www.kulturshock.com/bios/masa.html )
Gino, Srdjan Yevdjevich, Bosnia – voce, djumbek (bio la http://www.kulturshock.com/bios/gino.html )
Chris Stromquist, USA – baterie
Matty Noble, USA – vioară
Resurse:
www.kulturshock.com
http://www.myspace.com/kulturshock
Teo ZABAVA

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 23:35:20 Ora standard a Europei de Est