Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili”

La Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre”, a avut loc

Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili”

Marţi, 16 decembrie 2014, a avut loc, la Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre" din Oradea, workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili", organizat de Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea, în colaborare cu unitatea de învăţământ menţionată.

Evenimentul şi-a propus să aducă în discuţie o problemă extrem de importantă cu care se confruntă numeroase cadre didactice - stabilirea unui parteneriat eficient între şcoală şi familie - o cerinţă fundamentală a unui învăţământ modern şi performant, dar un lucru extrem de greu de realizat, în condiţiile în care atât părinţii, cât şi profesorii sunt purtătorii unui sistem de valori adesea divergent. Workshop-ul a fost moderat de d-na Emilia Bradea, iar ca metodă de lucru s-a recurs la „discuţia panel". Astfel, unui grup de experţi educaţionali (alcătuit din prof. univ. dr. Vasile Marcu - formator al formatorilor, conf. univ. dr. Carmen Popa - părinte, prof. Sorina Bradea - expert în comunicare, prof. Eugenia Drăgoi - reprezentant al învăţământului alternativ şi psih. Alin Creţu - psiholog) i-au fost adresate o serie de întrebări atât de către moderator, cât şi de către cei 70 de participanţi cu privire la problematica comunicării cu părinţii dificili. Pentru început, s-a încercat definirea conceptului, în urma discuţiilor ajungându-se la concluzia că părinţii dificili (sau incomozi) sunt cei care, prin atitudinea lor subiectivă faţă de propriii copii împiedică construirea unui parteneriat eficient cu şcoala şi cu educatorii copiilor lor. Atât experţii din grupul-panel, cât şi participanţii din sakp au fost invitaţi să prezinte diverse experienţe cu care s-au confruntat şi soluţiile pe care le-au identificat. Concluzia a fost că, deşi nu există o reţetă unică a succesului, un aspect foarte important care poate facilita comunicarea dintre profesori şi părinţi îl constituie găsirea unui punct de interes comun pe care să se poată construi colaborarea într-o abordare pozitivă. În ultima parte a workshop-ului, lucrând pe ateliere, participanţii au avut posibilitatea să-şi împărtăşească opiniile privitoare la subiectul dat, problemele şi propriile soluţii pe care le-au identificat ca fiind cele mai eficiente.
La finalul discuţiilor, într-o atmosferă relaxată, toţi cei prezenţi au ciocnit un pahar de şampanie, marcând în felul acesta încheierea unui an fructuos la Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea. Profităm de această ocazie pentru a transmite tuturor membrilor, simpatizanţilor şi colaboratorilor noştri cele mai calde urări, Sărbători fericite, La mulţi ani, precum şi invitaţia ca şi în 2015 să ne fie alături la noi evenimente marca „TopFormalis"!
Prof. Florentina Adriana Blândul
Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 56 Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili”.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:30:17 Ora standard a Europei de Est