Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Paşi spre carieră la „Octavian Goga” Marghita

Oamenii au nevoie de o hartă a carierei

Paşi spre carieră la „Octavian Goga” Marghita

Pe parcursul vieţii, întotdeauna apar intersecţii de drumuri, care necesită alegeri corecte, fără multe indicaţii.

Aceste drumuri sunt cascadele vieţii, iar drumul ales reprezintă specialitatea aleasă. În viaţa omului sunt două lucruri importante: educația și cariera. Ele sunt de o importanţă majoră, deoarece o alegere incorectă atrage după sine, o traiectorie greşită a vieţii.
Oamenii au nevoie de o hartă a carierei pentru a avea cele mai mari şanse să obţină  ce şi-au propus. Dacă vrei să construieşti o carieră este necesar să conştientizezi că trebuie să fii permanent bine informat, să cunoşti în amănunt fiecare detaliu al oricărui fragment din opțiunea aleasă.
În sprijinul viitorilor absolvenți, la Colegiul Naţional „Octavian Goga" din Marghita, în data de 16 decembrie 2014 s-a desfăşurat proiectul „Paşi spre carieră"  care a  vizat  clasele a XI-a şi  a XII-a.  Acest proiect de orientare profesională a fost coordonat de domnul director Marcel Emil Sas Adăscăliţii şi de doamna director adjunct Manuela Bârza, realizat cu sprijinul diriginților claselor respective. În urma unui sondaj de opinie în rândul elevilor colegiului s-au stabilit cele mai căutate meserii care au fost reprezentate de următorii specialişti: Ciprian Pasan - executor judecătoresc, Marcel Covaciu - inginer auto, Carmen Ciarnău - asistent medical, Camelia Boroş - economist finanţe-bănci, Livia Moisa - inginer I.T., Dorotti Yacoob - psiholog, Octavian Perţea - ofiţer I.P.J. Bihor, şeful Biroului Rutier din cadrul municipiului Marghita, Adrian Husti - medic resident, Andrian Csilik - ofiţer I.S.U. Crişana.
Fiecare dintre specialişti a prezentat avantajele şi dezavantajele meseriei lor, încercând să stârnească interesul şi dorinţa elevilor de a urma cariera respectivă. Aceştia s-au străduit să ne explice că pentru fiecare meserie e nevoie de vocaţie, insistând să urmăm ceea ce ne dorim noi înșine şi nu ceea ce îşi doresc alţii pentru noi. Cei nouă specialişti ne-au răspuns la fiecare întrebare fără ezitare, reușind astfel să elimine orice nelămuriri legate de domeniul respectiv. Cele mai frecvente întrebări ale elevilor au fost legate de riscurile pe care le implică meseria respectivă, cât de motivant este salariul comparativ cu munca prestată, dacă pe lângă carieră omul poate avea şi o viaţă personală.
În urma dezbaterilor, noi, elevii claselor a XI-a și a XII-a, am constatat faptul că unele meserii pot fi mult mai interesante în esenţă decât privite din exterior. Orice profesie presupune implicare, o carieră de succes se poate dobândi doar prin muncă şi devotament. Cu toate că au un nivel de stres ridicat, acestea sunt printre cele mai căutate meserii în rândul colegilor mei.
Consider că în urma proiectului derulat în şcoala noastră unii elevi s-au regăsit în meseriile prezentate, în timp ce alţii se gândesc la o posibilă reorientare. Există o mare diferenţă între a privi o meserie din exterior sau a fi prezentată din perspectiva specialistului în domeniu. La final cu toţii am înţeles că a te implica înseamnă a face parte dintr-o comunitate, a înfrunta zilnic noi provocări şi a face faţă cu succes unor situaţii dramatice.
Popa Georgiana, clasa a XI-a C
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Paşi spre carieră la „Octavian Goga” Marghita.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 03:05:17 Ora de vară a Europei de Est