Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea Agora - un furnizor antreprenorial de învățământ superior

Un scurt bilanț al anului 2014

Universitatea Agora - un furnizor antreprenorial de învățământ superior

La sfârşit de an, distinsul rector al Universităţii Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, face un scurt bilanţ, punctând şase probleme: evaluarea Universităţii Agora de către EUA -IEP; Atragerea de fonduri din proiecte europene; Politica de întărire a resursei de cadre didactice titulare; Acreditarea unui nou program de master; Vizibilitate națională; Vizibilitate internațională.

1. Evaluarea de către EUA -IEP (Asociația Universităților Europene - Programul de Evaluare Instituțională)
Universitatea Agora a fost vizitată și evaluată, în perioadele 18-20 februarie și 19-21 mai 2014, de către o echipă EUA formată din Sijbolt Noorda (President emeritus,University of Amsterdam and VSNU, team chair), Vaidotas Viliūnas (Principal, Marijampole College, Lithuania), Liliya Ivanova (studentă, University of National and World Economy, Bulgaria) și Jethro Newton (former Dean of Academic Quality Enhancement, University of  Chester, UK, team coordinator). Echipa EUA a apreciat pozitiv dimensiunea relațiilor internaționale, cercetarea științifică și diseminarea acesteia prin conferințele internaționale și publicațiile în jurnale de top internațional, dar mai ales buna colaborare cu angajatorii, cu mediul economic și spiritul antreprenorial al Universității Agora: „The team has enjoyed learning about the characteristics of Agora University and its role as an entrepreneurial provider of higher education in the fields of law, management and social science. It has been an interesting experience to discuss with staff, students, and external stakeholders the challenges faced by UAO and the university's efforts to address constraints and to explore future opportunities. We believe the university has the potential to take successful steps in its next stage of development".
2. Atragerea de fonduri din proiecte europene de formare a resursei umane, finanţate din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - POSDRU
Spiritul antreprenorial are acoperire în cele 5 proiecte POSDRU câștigate în 2014, dintre care patru în calitate de beneficiar și unul în calitate de partener:
1)„Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate", Contract nr.  POSDRU/125/5.1/S/125438 (manager proiect: Pandelică Ionuț, asistent manager: Gabriela Bologa);
2)„Creșterea competitivității economice prin calificarea angajaților din Turism - COMTUR", Contract nr. POSDRU/164/2.3/S/142133 (manager proiect: Gabriela Bologa);
3) „Succes prin stagii de practică - SSP" (asistent manager: Viorina Maria Judeu);
4) „ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională și practică studențească", Contract nr.  POSDRU/161/2.1/G/138622 (manager proiect: Gabriela Bologa, asistent manager: Iancu Ana Elena);
5) „C.E.R.C. DE APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea și DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viața actIvă", POSDRU/161/2.1/G/137526 (responsabili parteneriat: Mișu-Jan Manolescu și Ioan Dzițac).
3. Politica de întărire a resursei de cadre didactice titulare
În urma concursului desfășurat în februarie 2014, prin decizia rectorului, colectivul de cadre didactice titulare s-a îmbogățit cu un conferențiar universitar (Alina-Angela  Manolescu), patru lectori universitari (Ioana-Luminița Dudaș, Alexandru-Liviu Lascu, Crăciun Leucea, Florian Mateaș) și un asistent universitar (Elena Sferlea).
4. Acreditarea unui nou program de master
În şedința Consiliului ARACIS din 27.11.2014 a fost acreditat un nou program de master, „Cercetări criminalistice aplicate" pe domeniul Drept.
În acest moment, Universitatea Agora are următoarele programe de studii:
Domeniul Programe de studii universitare de licență; Programe de studii universitare de master şi Doctorat
DREPT Drept - 4 ani
1) Științe penale și criminalistică - 1 an
2) Cercetări criminalistice aplicate - 2 ani; conducător de doctorat: prof. univ. dr. Elena Iancu
MANAGEMENT  Management - 3 ani    
Managementul resurselor umane - 2 ani       
CONTABILITATE Contabilitate și informatică de gestiune - 3 ani                   
ȘTIINȚE ADMINISTRATIVE Poliție locală - 3 ani                  
5. Vizibilitate națională  (ARACIS)
Două cadre didactice ale Universității Agora au devenit experți evaluatori ARACIS: prof. univ. dr. Elena Iancu (Drept) și conf. univ. dr. Ramona Urziceanu (Economie).
(CNATDCU) Doamna prof. univ. dr. Elena Iancu și-a susținut examenul de abilitare și a obținut calitatea de conducător de doctorat în domeniul Drept.
6. Vizibilitate internațională
Vizită în India. În ianuarie 2014, rectorul Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a efectuat o vizită de lucru în India și a încheiat un acord de colaborare cu Kalasalingam University (KLU). În primul semestru al anului universitar 2014 - 2015 un număr de 132 de studenți din KLU au urmat și promovat un curs de inițiere în limba română oferit de Universitatea Agora. 
Vizită în Rusia. În iunie 2014, rectorul Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a vizitat National Research University Higher School of Economics din Moscova, fiind invitat ca organizator al unei sesiuni speciale, Soft Computing Methods in Quantitative Management and Decision Making, la The Second International Conference on Information Technology and Quantitative Management (ITQM 2014).
Vizită în China. Universitatea Agora din Oradea are acorduri de colaborare cu trei mari universități din China: University of Chinese Academy of Sciences (UCAS), Beijing Jiatong University (BJTU). Doi studenți de la Universitatea Agora, Renata și Paul Moca, de la programul de studii postuniversitare „Managementul resurselor umane", au fost la o școală de vară în China în luna iulie 2014. Cei doi studenți au vizitat două mari universități chineze: Southwestern University of Finance and Economics (SWUFE) din Chengdu și Beijing Jiatong University.
Vizită în Italia. Președintele Senatului Universității Agora din Oradea, prof. univ. dr. Adriana Manolescu și președintele Consiliului de Administrație, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, au vizitat, în luna octombrie 2014, două instituții de învățământ superior din Italia, Universitatea „Aldo Moro" și Politehnica din Bari.
Webranking. Universitatea Agora a urcat pe locul 43 dintre cele 112 universități românești evaluate de Cybermetrics Lab (Spanish National Research Council).
ISI Web of Science. Factorul de impact al revistei International Journal of Computers Communications & Control a crescut de la 0,441 la 0,694, ceea ce a făcut-o să urce în categoria Computer Science, Information Systems pe locul 96 din cele 135 de reviste din lume cotate în această categorie (Q3).
Doctor Honoris Causa. Prof. univ. dr. Yong Shi de la Universitatea Academiei Chineze de Științe a primit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Agora (7 mai, 2014).
Conferinţe internaţionale organizate de Universitatea Agora.
1. International Conference on Computers Communications & Control (May 7-9,  2014): ICCCC2014
2. Agora International Economics Conference (November 6-8, 2014): AIEC2014 
3. Agora International Law Conference (October 23-24, 2014): AILC2014
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:11:28 Ora de vară a Europei de Est