Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revista „OviDan” nr. 47/159 din 16-23 decembrie 2014

Semnal

Revista „OviDan” nr. 47/159 din 16-23 decembrie 2014

Ediţia conţine ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi Bucureşti.
Numărul se deschide cu evenimentul de luni de la Universitatea din Oradea - decernarea titlului de Senator de Onoare al Universităţii din Oradea domnului dr. Miguel Moreno, director în Programe internaţionale şi guvernamentale la The Leadership Institute, Washington.

În 19 decembrie, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a semnat protocolul de predare-primire al portofoliului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice. În intervalul 18 mai - 3 iunie 2015, vor avea loc Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În pagina Eveniment, am publicat Serbarea Crăciunului la Liceul Don Orione. La Universitaria continuă articolul (din pag.1) cu decernarea titlului de Senator de Onoare, plus două fotoreportaje: O dublă lansare de carte şi premierea studenţilor performanţi; Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili". În pagina Universităţii Agora, dl rector Ioan Dziţac publică cel de-al XI-lea episod al serialului „Bioschiţe de informaticieni români de succes" - academicianul Gheorghe Păun. Marţi, 16 decembrie 2014, la sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" s-a derulat un eveniment de excepţie: aniversarea a 10 ani de activitate a firmei de exerciţiu Hobby S.R.L. Duminică, la Catedrala cu Lună, elevii îndrumaţi de d-na prof. Alina Deliman au prezentat Poveste de Crăciun. Şi tot în aceeaşi pagină - Atitudini creştine la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu". În mijlocul revistei am publicat fotoreportajul realizat la Târgul de jucării de la Şcoala Gimnazială „Dacia". În pagina Performanţă, puteţi citi despre O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor şi despre succesul gojdistului Andrei Vlad Bădulescu, cel care a cucerit o medalie de bronz la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe pentru juniori. Tot în această pagină am scris despre Spectacolul caritabil „Colinde din suflet, cu suflet, pentru suflet", pus la cale de cei 56 de voluntari ai Centrului judeţean de voluntariat, avându-i în frunte pe coordonatorii proiectului „Engleză pentru viaţă", doamna prof. Andrada Marinău şi gojdista Ioana Dziţac. În pag. 11, am publicat două serbări de Crăciun, desfăşurate la Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora". Protagoniştii următoarea serbări de Crăciun au fost elevii clasei pregătitoare A de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", îndrumaţi de d-na prof. Simona Vancea. Rămânând în acelaşi registru, al serbărilor, am publicat fotoreportajul realizat la Grădiniţa Nr. 42 - „Maria", la  întâlnirea de proiect din 11 decembrie. La rubrica săptămânală „Cântarea zilei", Alexandra ne aduce în atenţie versurile colindului „Noi umblăm a colinda". De la Colegiul Tehnic „Traian Vuia", am publicat articolul „Diversitatea lingvistică şi plurilingvismul", semnat de prof.  Cotuiu Mariana. Concursul cu premii „Merita.bio" a ajuns la ediţia a XXVII-a. Înainte de vacanţa de Crăciun, elevii clasei I C de la  Şcoala Gimnazială „Avram Iancu" au ieşit la colindat, după cum aflăm din articolul semnat de prof. Monica Toader.     
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 47/159 din 16-23 decembrie 2014, pagini care cuprind 63 de poze.
Ovidiu Dan
Mii de mulţumiri celor care ne-au adresat urări (pe telefon şi e-mail) de Crăciun şi Anul Nou!
Cu preţuire,
Moise-Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:29:21 Ora de vară a Europei de Est