Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a

Joi, la Hotel Ramada

Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a

Fundația Comunitară Oradea a organizat joi, 11 decembrie 2014 - Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a, găzduită de Hotel Ramada.

Este vorba despre un eveniment unic de premiere a companiilor din județul Bihor care desfășoară activități de responsabilitate socială corporativă. Gala Responsabilității Sociale Corporative are menirea de a mulţumi, în numele comunităţii, companiilor care s-au implicat în activităţi de responsabilitate socială, de a da exemple de bună practică şi de a arăta tuturor că doar împreună putem reuşi. „Scopul nostru principal este să schimbăm mentalitatea comunităţii în care activăm prin schimbarea mentalităţilor individuale; nu ne acuzaţi de naivitate, nu e cazul, dar acordaţi-ne scuza de a fi idealişti! Spre exemplu, Oradea nu trebuie să fie un oraş curat pentru că primăria, din banii noştri, face curăţenie de nu ştiu câte ori pe zi, ci pentru că indivizii care compun comunitatea nu aruncă mucuri de ţigări sau hârtii pe jos pentru că, în Oradea, aşa ceva nu se face, nu se mai face!" a spus în cadrul evenimentului Cătălin Popa - membru al Consiliului director.
În urma propunerilor venite din partea comunităţii bihorene, juriul a selectat şi nominalizat companiile implicate în activităţi de responsabilitate socială.
La categoria IMM-uri au fost nominalizate: ABA Turism (Hotel Ramada), Autonom-Rent-a-Car & Lease, Bookafe Bistro Oradea, Duran's, Eco Bihor, Euromaidec Touring, Lotus Center, Paul Gardens, Zucchetti;
La categoria companii mari au fost nominalizate: Benvenuti, Celestica România, Calipso - DoubleTree by Hilton, Holcim România, OMV Petrom, Plexus Services Ro, VPK Packaging. Juriul care a analizat programele/proiectele şi a desemnat câştigătorii la fiecare categorie a avut următoarea componenţă: Ada Gabor - reprezentant United Way ,Timişoara  - 1 vot; Adrian Ciorna - reprezentant Asociaţia Bunul Samaritean / Habitat for Humanity , Beiuş - 1 vot; Alina Stan - Orange România, București  - 1 vot; Ioana Szatmari - trainer CSR Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, Cluj-Napoca -  1 vot; Consiliul director al Fundaţiei Comunitare Oradea  - 1 vot.
Premiile
Premiul pentru cel mai promițător new-entry în aplicarea de politici de Responsabilitate Socială - categoria IMM - Zucchetti SRL;
Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială - Bookafé Bistro Oradea
Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale - categoria IMM - Lotus Center
Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială - categoria IMM - Călin Păcurar de la Euromaidec Touring
Premiul pentru implicarea angajaților în acțiuni de  Responsabilitate Socială - categoria companii mari - Plexus Services Ro
Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială - categoria companii mari - Holcim România
Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale - categoria companii mari - Celestica România
Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială - categoria companii mari - Codruța Bala - Celestica România
Cele 6 proiecte selectate la Bursa Talentelor
Secțiunea cea mai dinamică din cadrul evenimentului a fost prezentarea celor 6 proiecte selectate la Bursa Talentelor moderată de Laura Breb și Cătălin Popa (membru Consiliu director FCO). Participanții la Gala CSR au ales să susțină financiar și logistic implementarea lor, arătând încă o dată că facem parte dintr-o comunitate generoasă și implicată activ în creșterea propriului nivel educațional și cultural. Bursele vor avea o valoare mai mare decât cea inițial propusă (4.500 lei pentru fiecare proiect) ca urmare a susținerii proiectelor în cadrul Galei CSR de către aplicanți, prezentările atrăgând interesul participanților, aceștia alegând să îi sprijine pe bursieri în implementare atât din punct de vedere logistic (plinuri de combustibil, promovare, creare imagine proiecte etc.) cât și din punct de vedere financiar. Susținerea financiară confirmată până acum pe baza angajamentelor de plată este structurată astfel:
„Redescoperă Bihorul" - Răzvan Modog și Alexandru Ion - 5.312,70 lei
„Elevul Promovat" - Patricia Munteanu și Călin Serac - 12.618 lei
„Poezii pentru toți" - Cezara Pop - 13.572,90 lei
„Fii parte la diversitate!" - Ioana Gligor - 6.786 lei
„Good Life Performers" - Mark Lukacs și Oana Meșter - 15.844,50 lei
„Teatrul vine la tine" - Tudor Buzle - 9.423 lei
Suma strânsă pentru proiecte în cadrul Galei CSR a totalizat astfel 63.557,10 lei la ea adăugându-se cei 10% din sponsorizări necesari pentru derularea Programului Bursa Talentelor de către Fundația Comunitară Oradea.
Mulțumim tuturor sponsorilor: Celestica România, Communications Media, Cesal, Zucchetti, VPK Packaging, Selina Invest, Decitex Ro, PGS Sofa & Co, Holcim România, Viva Pharm, Partizan Security, Cabinet de Avocatură Georgeta Lucuța, Phenalex, Spes Invest, Rotaract, Calipso - DoubleTree by Hilton, Active Job Consulting, Fundația Alternative România, RoMarketing, Point Event, BioVita, SmartFin Consulting, Asociația Bunul Samaritean, Ecoserv, Euromaidec Touring, donatorilor individuali din cadrul Galei CSR (Patrick Leamy, Codruța Bala, Carmen Sasu, Bart Dobbelaere, Csaba Bekesi, Eduard Lopez, Dinu Meșter, Anca Coman, Andreea și Sorin Constantin, Cristian și Zorica Vari, Csaki Carmen, Ovidiu Tirla, Nicoleta Turcuț.
Ioana Șandor - director executiv

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 17:35:44 Ora de vară a Europei de Est