Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Fără vacanţă de Paşti

La şedinţa Senatului Universităţii, de luni, 12 ianuarie

Fără vacanţă de Paşti

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 12 ianuarie 2015.

Comisii de concurs pentru ocuparea unor posturi didactice
În prima sa şedinţă din 2015, Senatul Universităţii din Oradea a dezbătut şi aprobat componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea unor posturi didactice, precum şi a unor comisii pentru finalizarea studiilor la unele specializări. Din „pachetul" de probleme aflate pe ordinea de zi, în grupajul alăturat inserăm câteva informaţii de interes mai larg.
Conducător de doctorat în filologie
Senatul universitar a aprobat afilierea prof.univ.dr. Florin Ioan Cioban la Şcoala doctorală Filologie din cadrul Universităţii din Oradea. Universitarul orădean a obţinut în prealabil Atestatul de recunoaştere a calităţii de conducător de doctorat în România şi Diploma de abilitare eliberată de Universitatea Eotvos Lorand din Budapesta. Florin Ioan Cioban este titular la Facultatea de Litere din cadrul universităţii orădene.
A treia sesiune de examene de finalizare a studiilor
Membrii Senatului universitar au aprobat în şedinţa de luni o solicitare expresă a Facultăţii de Inginerie Managerială şi Tehnologică de a organiza în februarie 2015 o a treia sesiune de finalizare a studiilor pentru absolvenţii programelor pe care le gestionează. Aprobarea forului universitar este în acord cu prevederile legislative şi alte reglementări în materie. 
Fără vacanţă de Paşti
Senatul universitar a aprobat structura anului universitar 2015-2016 şi programarea concediului de odihnă pentru cadrele didactice în 2015. Ca şi în anii precedenţi, structura anului de învăţământ superior nu include perioadă de vacanţă de Sfintele Paşti, fiind liberă doar cea de-a doua zi de praznic, acordată oficial, conform Codului Muncii. 
Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale a Senatului Universităţii din Oradea
prof. univ. dr. Lia Maria Pop

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:46 Ora standard a Europei de Est