Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Asigurarea de servicii proprii de calitate pentru contribuabili

O abordare corectă în relaţia cu locuitorii municipiului şi

Asigurarea de servicii proprii de calitate pentru contribuabili

Direcţia Economică a Primăriei Oradea şi-a prezentat joi, 22 ianuarie 2015, raportul de activitate pe anul 2014.

Viceprimarul Ovidiu Mureşan, Eduard Florea, administrator public şi Nadia Haş,director executiv al Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Oradea au prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, analiza execuţiei bugetare pe anul trecut şi administrarea creanţelor fiscale în anul 2014.
Conform explicaţiilor date de viceprimarul Mureşan, managementul financiar al oraşului s-a bazat, ca în anii anteriori, pe venituri şi cheltuieli publice, iar municipiul Oradea a avut un buget al dezvoltării şi al serviciilor publice de calitate. Totodată, 2014 a fost anul cu cel mai mare nivel al impozitului pe venitul global şi, implicit, cu cel mai mare nivel al veniturilor proprii.
Viceprimarul Ovidiu Mureşan a arătat că principiile bugetare de gestionare a investiţiilor publice s-au axat pe reducerea cheltuielilor publice (renegocieri tarife, cererea de plată alternativă pentru creditul bancar), îndeplinirea obiectivelor privind veniturile proprii, susţinerea financiară din sursele proprii a programelor de investiţii, precum şi identificarea de surse alternative de finanţare a investiţiilor.
Obiectivele generale în activitatea Direcţiei Economice, precum şi sinteza execuţiei bugetare au fost prezentate de directorul Nadia Haş, care a arătat că direcţia a avut pentru anul 2014 ca obiectiv principal o abordare corectă în relaţia cu locuitorii municipiului şi asigurarea de servicii proprii de calitate pentru contribuabili.
În ceea ce priveşte gradul de realizare a prevederilor bugetare privind veniturile în anul 2014, acesta a fost de 90%, ceea ce înseamnă o creştere de venituri faţă de anul anterior cu 26%, însă faţă de veniturile prevăzute în bugetul iniţial aceste valori sunt în descreştere cu 10 %. Veniturile proprii au înregistrat o creştere cu 7% comparativ cu anul 2013, iar fondurile nerambursabile înregistrează o creştere semnificativă, prin implementarea unui număr considerabil de proiecte, însă veniturile încasate rămân sub nivelul bugetat. În ceea ce priveşte prelevările din bugetul de stat, acesta are cel mai mare nivel înregistrat în ultimii 5 ani.
Directorul economic a subliniat faptul că, în ceea ce  priveşte cheltuielile operaţionale, acestea prezintă o creştere cu 12 % faţă de cheltuielile din anul trecut, iar în ceea ce priveşte structura investiţiilor publice în anul 2014, s-au continuat programele de investiţii în reabilitarea străzilor, a reţelelor de apă şi canalizare, reabilitarea fondului imobiliar, a spaţiilor verzi, ponderea cheltuielilor cu investiţiile în totalul cheltuielilor publice fiind de 36%.
În ceea ce priveşte datoria publică a municipiului, în anul 2014 nu a fost contractat nici un contract de împrumut.
Aministratorul public al oraşului, dl. Eduard Florea, a prezentat obiectivele Direcţiei Economice pentru anul 2015. Astfel, se doreşte îmbunătăţirea relaţiei cu cetăţenii prin modificarea programului de lucru cu publicul, de luni până joi între orele 7.30-18.00, iar vineri între orele 7.30-16.00. De asemenea, vor fi instalate mijloace de comunicare în centrul de relaţii cu publicul şi zonele publice din cadrul instituţiei, se va introduce o aplicaţie pentru plata impozitelor şi taxelor locale de pe dispozitivele mobile - Mobile-pay, precum şi un sistem de notificare prin SMS a contribuabililor cu privire la ridicarea actelor emise (avize, acorduri). Se are în vedere şi implementarea în centrul de relaţii cu publicul a unui punct de încasare de tip Pay Point pentru plata facturilor de utilităţi publice, scanarea documentelor de impunere fiscală, precum şi diversificarea modalităţilor de plată a taxelor de trafic greu, prin SMS şi on-line.
Biroul de presă

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 01:19:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00