Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prioritate a poliţiştilor bihoreni

Siguranţa în şcoli

Prioritate a poliţiştilor bihoreni

Poliţiştii de prevenire bihoreni sunt alături de adolescenţi, pentru a preveni infracţionalitatea şi victimizarea acestora.

În cursul lunii ianuarie 2015, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de poliţiştii de proximitate bihoreni au derulat o serie de activităţi preventive în unităţi şcolare din  judeţul Bihor, în vederea  prevenirii delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor sunt segmente ale prevenirii criminalităţii care necesită o atenţie deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu uşurinţă în capcana infracţionalităţii, mai cu seamă datorită caracteristicilor vârstei, teribilismului şi dorinţei de a gusta noul la orice pas. Nu în ultimul rând, din cauza capacităţii reduse de a sesiza pericolul, tinerii pot deveni cu uşurinţă şi victime ale unor infractori.
Activităţile au constat în organizarea de întâlniri  informativ - preventive cu grupuri de elevi din ciclul primar, gimnazial, liceal pe teme de interes, cum ar fi:
- Siguranţa pe internet, cu accent pe avantajele acestuia, pericolele şi riscurile mediului virtual; s-au prezentat cazuri de victimizare, s-au dezbătut factorii favorizanţi şi măsurile de protecţie pe care fiecare utilizator trebuie să le adopte pentru a evita victimizarea în mediul online.
- Violenţa şcolară şi consecinţele legale şi sociale ce decurg din adoptarea unor comportamente violente. S-au prezentat consecinţele acestui fenomen, dar şi modalităţile în care elevii se pot implica în activităţi de informare/prevenire pentru consolidarea siguranţei şcolară şi extraşcolare.  
- Siguranţa bunurilor personale, factorii favorizanţi şi măsurile de prevenire pe mai multe categorii de furturi: buzunare/clasă, din locuinţe etc.
- Educaţia rutieră, a fost o altă temă intens dezbătută de poliţiştii în întâlnirile cu elevii, care au fost angrenaţi de poliţiştii bihoreni în jocuri cu caracter preventiv prin care şi-au demonstrat cunoştinţele în materie de educaţie rutieră.
Pe parcursul desfăşurării activităţilor, au fost proiectate filme educativ - preventive, pentru a conştientiza copiii şi a contribui la dezvoltarea unui comportament preventiv.
De asemenea, poliţiştii bihoreni au distribuit pliante, broşuri şi alte materiale cu mesaj preventiv şi au organizat numeroase concursuri pe diverse tematici .
Aceste activităţi au fost desfăşurate în cadrul unor proiecte/campanii sau activităţi, iniţiate pe parcursul acestui an şcolar de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu un Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi unităţi şcolare din Municipiul Oradea.
 În acest context, au fost derulate activităţi în cadrul următoarelor proiecte/ campanii: „Jurnalul siguranţei mele", „Copilărie fără delincvenţă", „Un adolescent informat, un adolescent salvat" şi „Adolescenţă fără delincvenţă".
Activităţile realizate au fost derulate în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Şcoala Gimnazială Nr. 11, Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Colegiul Tehnic „Traian Vuia", Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna", „ Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", Şcoala Gimnazială „Avram Iancu", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu"  din Municipiul Oradea.
Subiectele dezbătute cu cei peste 600 de elevi implicaţi au urmărit cunoaşterea/conştientizarea cauzelor, a factorilor favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile, a consecinţelor legale şi sociale în cazul comiterii de fapte antisociale de către persoane minore, răspunderea contravenţională şi penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social şi a diferitelor situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii, prevenirea dispariţiilor de minori, navigarea în siguranţă în mediul virtual.
Totodată, poliţiştii de prevenire şi proximitate au participat la întâlniri cu părinţi în cadrul unor şedinţe organizate la sediul unităţilor şcolare. În discuţiile cu părinţii au fost abordate subiecte legate de măsurile necesare prevenirii victimizării copiilor, modul de gestionare a conflictelor, riscurile la care se expune un copil în cazul în care comite infracţiuni, rolul părinţilor în educarea copiilor şi consecinţele comportamentelor antisociale etc..
Având în vedere apropierea vacanţei intersemestriale pentru siguranţa copiilor în această perioadă, perioadă în care aceştia sunt, de multe ori, lăsaţi acasă fără supravegherea unui adult, poliţiştii de prevenire bihoreni recomandă părinţilor să le reamintească acestora principalele reguli de atoprotecţie pe care trebuie să le cunoască, pentru a preveni orice evenimente neplăcute.
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Prioritate a poliţiştilor bihoreni.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:16:03 Ora de vară a Europei de Est