Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezbatere pe tema utilităţii Programului ,,Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!”

Eveniment marca „TopFormalis”

Dezbatere pe tema utilităţii Programului ,,Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!”

Miercuri, 28 ianuarie 2015, a avut loc la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea o dezbatere pe tema utilităţii Programului ,,Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, eveniment iniţiat de Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis” din Oradea şi având ca parteneri inspectoratele şcolare judeţene din Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Sălaj şi Hunedoara, respectiv Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia.

Acţiunea a fost cuprinsă în proiectul „Şcoala altfel - Campionii!", ediţia a II-a 2015, inclus în CAER 2015. De fapt, nu a fost vorba despre o „masa rotundă", cum foarte mulţi au fost tentaţi să creadă, ci chiar despre 4 meciuri de „debate" organizate pentru elevi, studenţi, părinţi şi profesori, care au dezbătut moţiunea ,,Activităţile cuprinse în Săptămâna Şcoala altfel sunt utile pentru ...". La meciuri au participat 24 de persoane (organizaţi în câte două echipe pentru fiecare categorie, echipele având câte 3 membri fiecare) la care s-au adăugat încă aproximativ 30 de audienţi/susţinători ai competitorilor. În urma tragerii la sorţi s-a stabilit atât ordinea de intrare la ,,debate" a echipelor cât şi poziţia acestora: în „guvern" şi în „opoziţie". Prima echipă ce a intrat la dezbatere a fost cea a elevilor. „Guvernul" a fost format din elevi ai Colegiului Tehnic „Traian Vuia" (Holonec Casian, Bara Laurenţiu şi Bodea Alex), iar „opoziţia" din elevi ai Liceului Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" (Tufan Andreea, Iancuş Tudor şi Toader Francesca). După elevi, la duel au urmat studenţii, „guvernul" fiind format din studenţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea (Negruţ Emma, Ţopa Mădălina şi Toia Andrei), iar „opoziţia" a fost reprezentată de studente ale Facultăţii de Litere a Universităţii „Emanuel" din Oradea (Minciună Flavia, Părpăuţ Ana şi Voichescu Ioana). După elevi şi studenţi a venit rândul părinţilor să dezbată „problema spinoasă a Şcolii altfel"; în acest caz, rolurile au fost împărţite astfel: „guvernul" a fost format din Dorina Ştefea, Diana Panda şi Sanda Buboi; pe când „opoziţia" a constituit-o Ioana Ciorna, Monica Bar şi Constantin Popa. Este de menţionat aici faptul că o parte din părinţi sunt şi cadre didactice în acelaşi timp deci, cunosc problema ,,Şcolii altfel" din ambele perspective! Ultimii la dezbatere (dar, nu cei din urmă!) au fost cei cărora le revine iniţierea programelor pentru elevi în cadrul săptămânii ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!" şi anume, cadrele didactice. S-au „duelat" profesorii de la Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" (Crina Crăciun, Sergiu Ciurea şi Traian Nistor), reprezentând „guvernul", cu profesorii de la două dintre colegiile tehnice din Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" (Vasile Bidiliţă şi Andreea Roşu), respectiv Colegiul Tehnic „Transilvania" (Angela Pop). Întreaga dezbatere a durat nu mai puţin de 4 ore, semn că problematica programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!" este una de actualitate şi interes pentru toate categoriile implicate: de la elevi, la părinţi, profesori până la viitorii dascăli: studenţii. Argumentele vehiculate cu prilejul dezbaterilor au fost evaluate de un juriu format din conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita de la Universitatea din Oradea, prof. Şandor Lilla de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi pr. prof. inspector Florin Negruţiu din partea ISJ Bihor. În urma jurizării s-au stabilit următorii câştigători: în cazul elevilor a ieşit învingătoare „opoziţia", iar în cazul studenţilor, părinţilor şi profesorilor, „guvernul" a rămas în picioare. Câştigătorii de la fiecare categorie au fost răsplătiţi simbolic, cu ceva dulce, pentru efortul cu care şi-au prezentat şi susţinut argumentele.
Următoarea activitate cuprinsă în cadrul proiectului este reprezentată de concursul propriu-zis „Şcoala altfel - Campionii!". La această activitate vor fi solicitaţi şi colegii, reprezentanţi ai partenerilor să sprijine atât pe partea de promovare a evenimentului, cât şi cu evaluarea activităţilor participante la concurs.
Prof. drd. Anamaria Liana Giurău

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:21:07 Ora de vară a Europei de Est