Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acordarea dreptului de vot elevului în Consiliul de Administraţie

Consiliul Naţional al Elevilor continuă demersurile pentru

Acordarea dreptului de vot elevului în Consiliul de Administraţie

Marţi, 10.02.2015, va avea loc şedința Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din cadrul Camerei Deputaţilor în care se va discuta iniţiativa legislativă PL-x nr. 574/2014 ce vizează reacordarea dreptului de vot reprezentantului major al elevilor în cadrul Consiliului de Administrație a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

Consiliul Naţional al Elevilor, singura structură reprezentativă a elevilor la nivel naţional, îşi exprimă încrederea că raportul acordat de către Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din cadrul Camerei Deputaţilor proiectului de modificare a legii va fi unul pozitiv şi astfel elevul, beneficiar direct al actului educaţional, îşi va redobândi dreptul de a fi reprezentat în forul decizional la nivelul şcolii sale.
Un sistem educaţional centrat pe elev presupune dreptul acestuia la informare, opinie şi asumare, precum şi dreptul de expunere a problemelor, nevoilor şi intereselor elevilor conducerii unităţii de învăţământ. Reprezentarea  opiniei elevilor în cadrul acestei structuri este imperios necesară având în vedere că acţiunile şi deciziile Consiliului de Administraţie vizează în totalitate procesul educaţional şi beneficiarii direcţi ai acestuia, elevii.
Consiliul Naţional al Elevilor consideră că un factor de referinţă al dezvoltării sistemului de învăţământ şi al creşterii calităţii procesului educaţional este prezenţa elevului în cadrul Consiliului de Administraţie, pentru că elevul este cel care se loveşte direct cu problemele procesului educaţional şi cel asupra căruia impactul deciziilor la nivel şcolar se resimt cel mai mult.
În acelaşi timp, reamintim că dreptul de vot al elevului în C.A. nu ar reprezenta o noutate pentru sistemul de învăţământ românesc. Legea Învăţământului 84/1995 împreună cu Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar din România din 2005 acordau amândouă elevului vocea pe care o merită într-un for deliberativ la nivelul şcolii.  
Având în vedere diferitele strategii de dezvoltare ale  procesului educaţional din România şi dorinţa de a adopta cât mai multe valori europene, structura reprezentativă a elevilor consideră că o decizie favorabilă privind iniţiativa legislativă nr. 574/2014 ar demonstra orientarea viziunii sistemului de învăţământ către valori democratice, necesare unui mediu de dezvoltare optim pentru elev.  
Nu în ultimul rând, dreptul de vot al reprezentantului elevilor în Consiliul de Administraţie consolidează poziţia Consiliului Şcolar al Elevilor şi asigură reprezentativitatea elevilor la nivel şcolar, responsabilizând, prin creşterea gradului de importanţă a vocii elevilor, demersurile pe care structura reprezentativă a elevilor la nivel şcolar le realizează.
Consiliul Naţional al Elevilor va continua demersurile pentru reacordarea dreptului de vot  al elevului în Consiliul de Administraţie şi speră că aceste acţiuni vor avea o finalitate pozitivă.
Tudor Găitan

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:19:26 Ora de vară a Europei de Est