Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Planeta activă – Vulcani şi cutremure”

Parteneriat cu „Oltea Doamna”

„Planeta activă – Vulcani şi cutremure”

„The real difficulty about vulcanism is not to see how it can start, but how it can stop". Sir Harold Jeffreys - Earthquakes and Mountains, 2nd edition (1950) „Adevărata problemă legată de vulcanism trebuie înţeleasă nu cum poate izbucni, ci cum poate fi oprită".

Luni, 16 februarie 2015, Şcoala Gimnazială Internaţională Agora în parteneriat cu Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea și Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", a derulat proiectul cu titlul „Planeta activă - vulcani şi cutremure", o temă ce a fost filtrată prin Geografie, Tehnologie, Ştiinţe, Muzică, Istorie, Artă, Societate, Educaţie fizică şi Teme internaţionale.
La Geografie, copiii au adus informaţii despre cei mai importanţi vulcani din lume, despre plăcile tectonice şi mişcările lor, despre straturile pământului, despre gheizere şi despre puterea devastatoare a unui Tsunami. Copiii au realizat o secţiune printr-un vulcan având posibilitatea să facă diferenţa dintre magmă şi lavă.
La Tehnologie, ei au învăţat ce înseamnă să porţi un costum de protecţie atunci când te afli în preajma unui vulcan activ pentru a derula o cercetare. Aici, ei şi-au folosit imaginaţia şi au creat un robot salvator ce ar putea fi utilizat în timpul unor dezastre naturale.
La Ştiinţe, au participat la câteva demonstraţii experimentale (la scară redusă) privind erupţiile unor tipuri de vulcani realizaţi din diferite materiale de copiii de la cele două şcoli. Erupţiile au fost realizate utilizând oţet, bicarbonat şi diferite substanţe (cacao, boia, tempera) pentru a scoate în evidenţă culoarea lavei.
La Muzică, copiii au folosit diferite instrumente muzicale pentru a realiza sunetele cutremurătoare ale unui vulcan în erupţie.
La Istorie, au aflat istoria oraşului Pompei şi povestea erupţiei Vulcanului Vezuviu, care a fost devastatoare şi care a îngropat sub straturi de lavă, cenuşă şi piatră ponce, oraşul fiind descoperit aproape după 17 secole.
La Artă, elevii au studiat diferite tehnici de pictat utilizate de Jackson Pollock, încercând să redea în lucrările lor nişte picturi abstracte utilizând cuţite, beţişoare şi mistrii la fel ca marele pictor. Tehnica folosită adesea de artist poartă numele de drip painting (pictura prin picurare), iar tablourile lui nu primeau un titlu anume, ci purtau un număr.
La Educaţie fizică, elevii au simulat diferite mişcări pentru a scoate în evidenţă forţa unei erupţii vulcanice.
La Societate, ei au aflat diferite legende legate de anumiţi vulcani din lume.
Proiectul şi-a propus să stimuleze şi să satisfacă curiozitatea ştiinţifică a copiilor despre fenomenele naturale, parte din ele observabile numai prin efectele produse. Modul de abordare al subiectelor studiate, în cadrul proiectului, le-a oferit copiilor posibilitatea de a descoperi relaţiile dintre cauze şi efecte şi motorul fenomenelor.
Activitatea a reprezentat o cale de cunoaştere activă a lumii înconjurătoare, valorificând experienţa de viaţă a elevilor şi a venit în completarea programei şcolare.
Coordonatori:
Prof. Agape Maria, Miere Crina şi Sabău Doina
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Planeta activă – Vulcani şi cutremure”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 22:30:15 Ora de vară a Europei de Est