Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„Planeta activă – Vulcani şi cutremure”

Parteneriat cu „Oltea Doamna”

„Planeta activă – Vulcani şi cutremure”

„The real difficulty about vulcanism is not to see how it can start, but how it can stop". Sir Harold Jeffreys - Earthquakes and Mountains, 2nd edition (1950) „Adevărata problemă legată de vulcanism trebuie înţeleasă nu cum poate izbucni, ci cum poate fi oprită".

Luni, 16 februarie 2015, Şcoala Gimnazială Internaţională Agora în parteneriat cu Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea și Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", a derulat proiectul cu titlul „Planeta activă - vulcani şi cutremure", o temă ce a fost filtrată prin Geografie, Tehnologie, Ştiinţe, Muzică, Istorie, Artă, Societate, Educaţie fizică şi Teme internaţionale.
La Geografie, copiii au adus informaţii despre cei mai importanţi vulcani din lume, despre plăcile tectonice şi mişcările lor, despre straturile pământului, despre gheizere şi despre puterea devastatoare a unui Tsunami. Copiii au realizat o secţiune printr-un vulcan având posibilitatea să facă diferenţa dintre magmă şi lavă.
La Tehnologie, ei au învăţat ce înseamnă să porţi un costum de protecţie atunci când te afli în preajma unui vulcan activ pentru a derula o cercetare. Aici, ei şi-au folosit imaginaţia şi au creat un robot salvator ce ar putea fi utilizat în timpul unor dezastre naturale.
La Ştiinţe, au participat la câteva demonstraţii experimentale (la scară redusă) privind erupţiile unor tipuri de vulcani realizaţi din diferite materiale de copiii de la cele două şcoli. Erupţiile au fost realizate utilizând oţet, bicarbonat şi diferite substanţe (cacao, boia, tempera) pentru a scoate în evidenţă culoarea lavei.
La Muzică, copiii au folosit diferite instrumente muzicale pentru a realiza sunetele cutremurătoare ale unui vulcan în erupţie.
La Istorie, au aflat istoria oraşului Pompei şi povestea erupţiei Vulcanului Vezuviu, care a fost devastatoare şi care a îngropat sub straturi de lavă, cenuşă şi piatră ponce, oraşul fiind descoperit aproape după 17 secole.
La Artă, elevii au studiat diferite tehnici de pictat utilizate de Jackson Pollock, încercând să redea în lucrările lor nişte picturi abstracte utilizând cuţite, beţişoare şi mistrii la fel ca marele pictor. Tehnica folosită adesea de artist poartă numele de drip painting (pictura prin picurare), iar tablourile lui nu primeau un titlu anume, ci purtau un număr.
La Educaţie fizică, elevii au simulat diferite mişcări pentru a scoate în evidenţă forţa unei erupţii vulcanice.
La Societate, ei au aflat diferite legende legate de anumiţi vulcani din lume.
Proiectul şi-a propus să stimuleze şi să satisfacă curiozitatea ştiinţifică a copiilor despre fenomenele naturale, parte din ele observabile numai prin efectele produse. Modul de abordare al subiectelor studiate, în cadrul proiectului, le-a oferit copiilor posibilitatea de a descoperi relaţiile dintre cauze şi efecte şi motorul fenomenelor.
Activitatea a reprezentat o cale de cunoaştere activă a lumii înconjurătoare, valorificând experienţa de viaţă a elevilor şi a venit în completarea programei şcolare.
Coordonatori:
Prof. Agape Maria, Miere Crina şi Sabău Doina
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Planeta activă – Vulcani şi cutremure”.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 11:32:17 Ora de vară a Europei de Est