Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Reflecţii non-formale” (nr. 1 / 2014)

A apărut

„Reflecţii non-formale” (nr. 1 / 2014)

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea a editat Revista electronica „Reflecţii... non-formale", nr. 1/ 2014.

Nu ne propunem, cel puţin în prima instanţă, ca revista să aibă un caracter ştiinţific, ci dorim, mai degrabă ca aceasta să se constituie într-un Buletin informativ care să reprezinte o cronică subiectivă a evenimentelor şi acţiunilor care se desfăşoară la Asociaţia „TopFormalis". De aceea, pentru numerele viitoare, vom trece în revistă activităţile desfăşurate de la precedenta apariţie. În paginile acestei reviste pot scrie toţi colegii, membrii şi simpatizanţi ai Asociaţiei „TopFormalis", dar şi alte persoane care au participat la activităţile noastre şi doresc să ne împărtăşească impresiile lor. Revista este cu atât mai utilă cu cât, mulţumită Editurii ProUniversitaria din Bucureşti, avem şi ISSN, ceea ce înseamnă ca pentru colegii care ne trimit materiale se poate considera activitate de publicare.
Vă invităm să ne citiţi fie în documentul atasat, fie - aşa cum îi stă bine unei reviste electronice - pe pagina de internet a Asociatiei TopFormalis, acolo unde puteţi intra folosind adresa gttp://cursuristanadevale.blogspot.ro postarea „Reflecţii non-formale".
Următorul număr va apărea în aprilie 2014.
Va invităm pe cât mai mulţi dintre dvs. să ne răspundeţi la Întrebarea non-formală - rubrică în cadrul revistei - precizând;
În ce măsură consideraţi că sunt utile activităţile Programului „Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun"?
Vă rugăm să trimiteţi răspunsurile dvs. pe adresa topformalis@gmail.com până duminică, 15 martie 2015, sub forma unui document salvat în office2003, în limita a maxim 100-150 cuvinte, însotite de o fotografie color.
Conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul,
preşedinte al Asociaţiei pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" Oradea

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:39 Ora standard a Europei de Est