Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

„Olimpiada Gimnaziilor”

Demers al Ministerului Educaţiei şi al partenerilor săi în vederea revitalizării sportului şcolar

„Olimpiada Gimnaziilor”

„Olimpiada Gimnaziilor", competiţie polisportivă destinată elevilor de gimnaziu, va înlocui, în perioada 1.09.2015 - 31.08.2019, Olimpiada Naţională a Sportului Şcolar pentru clasele V-VIII, potrivit protocolului de colaborare încheiat marţi, 24 februarie 2015, între Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS), Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (C.O.S.R.) şi zece federaţii sportive naţionale.

Documentul, în baza căruia MECS va organiza noua competiţie, a fost semnat de ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, Adrian Alin Petrache, preşedintele Federaţiei Române de Atletism, Ion Sandu, preşedintele Federaţiei Române de Badminton, Animona Huţu, preşedintele Federaţiei Române de Baschet, Horia Păun, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, Răzvan Burleanu, preşedintele Federaţiei Române de Handbal, Alexandru Dedu, preşedintele Federaţiei Române de Oină, Nicolae Dobre, preşedintele Federaţiei Române de Rugby, Haralambie Dumitraş, preşedintele Federaţiei Române de Şah, Sorin Avram Iacoban, preşedintele Federaţiei Române de Tenis de Masă, Cristinel Romanescu şi preşedintele Federaţiei Române de Volei, Gheorghe Vişan.
Semnarea acestui protocol are ca scop asigurarea cadrului instituţional pentru dezvoltarea continuă, organizarea şi funcţionarea performantă a sistemului naţional de educaţie fizică şi sport. În subsidiar, sunt urmărite o serie de obiective extrem de importante în contextul socio-educativ actual, precum atragerea unui număr cât mai mare de copii către sport, dezvoltarea ariei de selecţie pentru practicarea sportului de performanţă la nivel naţional şi identificarea copiilor talentaţi pentru înscrierea lor în programele de performanţă aferente fiecărui sport. La fel de importante sunt şi educarea tinerilor în spiritul unui mod de viaţă activ, bazat pe practicarea regulată a exerciţiilor fizice (cunoaştem cu toţii efectele nocive ale sedentarismului), dar şi transpunerea experienţei olimpice multisport într-un program naţional clar şi coerent, lucru pentru care le mulţumesc tuturor federaţiilor semnatare", declară ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu.
Regulamenul de organizare şi desfăşurare a competiţiei va fi elaborat de MECS în colaborare cu cei unsprezece parteneri (C.O.S.R şi cele zece federaţii sportive). De asemenea, MECS, prin Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar, Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar şi inspectoratele şcolare, asigură cheltuielile de transport, cazare, masă, amenajare teren/sală de sport, consumabile şi premii la etapa finală a competiţiei, asistenţă medicală la etapa pe clasă/şcoală, locală, judeţeană şi regională, respectiv acces gratuit în bazele sportive ale unităţilor de învăţământ cu program sportiv integrat şi suplimentar.
La rândul lor, federaţiile sportive naţionale asigură arbitrajele (prin asociaţiile judeţene şi/sau comisiile judeţene, conform prevederilor regulamentelor de organizare şi desfăşurare), includ în buget fonduri destinate organizării şi desfăşurării olimpiadei şi acordă, în limita posibilităţilor, premii la etapa naţională.
Fonduri destinate organizării şi desfăşurării „Olimpiadei Gimnaziilor" vor fi prevăzute în buget şi de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român. Suplimentar, C.O.S.R. asigură asistenţa medicală la faza finală a competiţiei, achiziţionează mingile de joc la etapele regională şi finală, asigură, la cele 10 discipline sportive, echipament sportiv pentru echipele şcolare participante la etapa regională şi etapa finală (set complet de echipament) şi acordă trofee şi medalii la faza finală: locurile I-III, respectiv „Cel mai bun sportiv" pe fiecare ramură de sport.
„Olimpiada Gimnaziilor" va debuta în fiecare an, în data de 1 octombrie, Ziua sportului şcolar.
Biroul de presă

Trimite email

sâmbătă, 16 ianuarie 2021