Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Olimpiada Gimnaziilor”

Demers al Ministerului Educaţiei şi al partenerilor săi în vederea revitalizării sportului şcolar

„Olimpiada Gimnaziilor”

„Olimpiada Gimnaziilor", competiţie polisportivă destinată elevilor de gimnaziu, va înlocui, în perioada 1.09.2015 - 31.08.2019, Olimpiada Naţională a Sportului Şcolar pentru clasele V-VIII, potrivit protocolului de colaborare încheiat marţi, 24 februarie 2015, între Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS), Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (C.O.S.R.) şi zece federaţii sportive naţionale.

Documentul, în baza căruia MECS va organiza noua competiţie, a fost semnat de ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, Adrian Alin Petrache, preşedintele Federaţiei Române de Atletism, Ion Sandu, preşedintele Federaţiei Române de Badminton, Animona Huţu, preşedintele Federaţiei Române de Baschet, Horia Păun, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, Răzvan Burleanu, preşedintele Federaţiei Române de Handbal, Alexandru Dedu, preşedintele Federaţiei Române de Oină, Nicolae Dobre, preşedintele Federaţiei Române de Rugby, Haralambie Dumitraş, preşedintele Federaţiei Române de Şah, Sorin Avram Iacoban, preşedintele Federaţiei Române de Tenis de Masă, Cristinel Romanescu şi preşedintele Federaţiei Române de Volei, Gheorghe Vişan.
Semnarea acestui protocol are ca scop asigurarea cadrului instituţional pentru dezvoltarea continuă, organizarea şi funcţionarea performantă a sistemului naţional de educaţie fizică şi sport. În subsidiar, sunt urmărite o serie de obiective extrem de importante în contextul socio-educativ actual, precum atragerea unui număr cât mai mare de copii către sport, dezvoltarea ariei de selecţie pentru practicarea sportului de performanţă la nivel naţional şi identificarea copiilor talentaţi pentru înscrierea lor în programele de performanţă aferente fiecărui sport. La fel de importante sunt şi educarea tinerilor în spiritul unui mod de viaţă activ, bazat pe practicarea regulată a exerciţiilor fizice (cunoaştem cu toţii efectele nocive ale sedentarismului), dar şi transpunerea experienţei olimpice multisport într-un program naţional clar şi coerent, lucru pentru care le mulţumesc tuturor federaţiilor semnatare", declară ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu.
Regulamenul de organizare şi desfăşurare a competiţiei va fi elaborat de MECS în colaborare cu cei unsprezece parteneri (C.O.S.R şi cele zece federaţii sportive). De asemenea, MECS, prin Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar, Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar şi inspectoratele şcolare, asigură cheltuielile de transport, cazare, masă, amenajare teren/sală de sport, consumabile şi premii la etapa finală a competiţiei, asistenţă medicală la etapa pe clasă/şcoală, locală, judeţeană şi regională, respectiv acces gratuit în bazele sportive ale unităţilor de învăţământ cu program sportiv integrat şi suplimentar.
La rândul lor, federaţiile sportive naţionale asigură arbitrajele (prin asociaţiile judeţene şi/sau comisiile judeţene, conform prevederilor regulamentelor de organizare şi desfăşurare), includ în buget fonduri destinate organizării şi desfăşurării olimpiadei şi acordă, în limita posibilităţilor, premii la etapa naţională.
Fonduri destinate organizării şi desfăşurării „Olimpiadei Gimnaziilor" vor fi prevăzute în buget şi de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român. Suplimentar, C.O.S.R. asigură asistenţa medicală la faza finală a competiţiei, achiziţionează mingile de joc la etapele regională şi finală, asigură, la cele 10 discipline sportive, echipament sportiv pentru echipele şcolare participante la etapa regională şi etapa finală (set complet de echipament) şi acordă trofee şi medalii la faza finală: locurile I-III, respectiv „Cel mai bun sportiv" pe fiecare ramură de sport.
„Olimpiada Gimnaziilor" va debuta în fiecare an, în data de 1 octombrie, Ziua sportului şcolar.
Biroul de presă

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:58:13 Ora de vară a Europei de Est