Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cu Comenius în ţara Micului Prinţ

Din Câmpani pe urmele lui Saint-Exupéry

Cu Comenius în ţara Micului Prinţ

Collège Le Grand Champ din localitatea Pont-de-Chéruy, Departamentul Isère, regiunea Ron-Alpi, în Sud-Estul Franţei, a fost gazda celei de-a şasea reuniuni din cadrul Proiectului şcolar multilateral european Comenius „Culture and Environment" al Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa", Cîmpani în perioada 2-6 martie 2015.

Elevele Anamaria Ambruş, Lidia Popa (clasa a VII-a) şi Niculina Popa Butişcă (clasa a VI-a), alături de doamnele profesoare Denisa Lucuţa (responsabil proiect) şi Anca Boldor (membru) s-au deplasat în Republica Franceză pentru a se alătura celor şase instituţii partenere din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franţa şi Grecia.
Invitaţii au fost întâmpinaţi la primărie de către primarul oraşului Pont-de-Chéruy, M. Tuduri, directoarea şcolii gazdă, Sylvie Sbaffe, de profesori, şi de familiile care urmau să-i găzduiască pe elevi. A urmat un program artistic pregătit de elevii instituţiei gazdă şi o explorare a instituţiei de învăţământ. Ca de fiecare dată, am avut atât activităţi în afara şcolii, cât şi în şcoală. Fiecare partener a prezentat materialele în  PowerPoint şi video realizate de elevii lor, coordonaţi de dascăli, cu tema Oraşe prietenoase cu mediul şi Comportamentul eco-responsabil acasă. Totodată, copiii au participat la activităţile Clasei Europene: ateliere tehnologice de confecţionare de brelocuri, de identificare şi ordonare a instrumentelor de filtrare a apei şi de gătit.
În Parcul Natural Chartreuse din masivul cu acelaşi nume, unde stratul de zăpadă atingea un metru grosime, am participat la un atelier de nivologie. Am fost iniţiaţi în tehnici de supravieţuire montană, de depistare a victimelor în caz de avalanşă cu ajutorul aparatului DVA, copiii înşişi căutând victime ascunse în zăpadă, şi, de asemenea, am identificat diferite densităţi ale zăpezii.
Am învăţat să recunoaştem diverse urme de animale şi am aflat despre vieţuitoarele care trăiesc în pădurile Munţilor Chartreuse.
Am încercat pentru prima oară snowshoeing.
O altă zi ne-a dus în oraşul medieval Crémieu vechi din secolul al XII-lea care păstrează mărturii arhitecturale încă de atunci.
În itinerariul nostru a fost inclus şi oraşul lui Saint-Exupéry, al fraţilor Lumière şi a lui Rabelais, Lyon, capitala regiunii Ron-Alpi, oraş gastronomic şi cultural, al treilea mare oraş al Franţei cu Oraşul Vechi înscris pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO.
În cea din urmă zi ne-am aşezat în jurul mesei „rotunde" şi am discutat despre parcursul proiectului, fapte şi aşteptări şi am stabilit sarcinile de lucru pentru ultima mobilitate din cadrul proiectului nostru Comenius finanţat de Comisia Europeană prin intermediul ANPCDEFP, cea din Grecia, programată pentru luna mai.
Denisa Lucuţa
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Cu Comenius în ţara Micului Prinţ.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:32:29 Ora de vară a Europei de Est