Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Expoziţie şi diplome pentru toţi şi pentru toate!

Dacă e 8 Martie - e Ziua ta!

Expoziţie şi diplome pentru toţi şi pentru toate!

Aşa după cum am mai scris: „Tradiţiile, obiceiurile, portul, folclorul", definesc un popor făcându-l unic, statornic şi nemuritor.

În spiritul tradiţiilor împământenite de multă vreme şi la noi, copiii de la C.S.E.I. „Cristal" Oradea,  sub atenta îndrumare a cadrelor didactice şi cu sprijinul Uniunii Femeilor Oradea - Bihor, reprezentate de d-na Mioriţa Săteanu, au dat startul la confecţionarea felicitărilor de 8 Martie, felicitări care exprimă toată dragostea, iubirea, respectul pe care-l purtăm EI, FEMEII, izvorul dătător de viaţă.
Activitatea desfăşurată sâmbătă, 7 martie 2015, subscrie Proiectului „Sărbătorile la români", coordonat de prof. Viorica Dobran, în parteneriat cu „Ceata lui Piţigoi", proiect coordonat de  d-na Mioriţa Săteanu, preşedinte onorific al Uniunii Femeilor Oradea - Bihor. Iniţiatoarele şi organizatoarele acestor activităţi, concretizate în expoziţii, precum cea de sâmbătă „8 Martie - E ziua ta!" sunt: prof. Bernad Floare, de la Grădiniţa Nr. 45 - „Ion Creangă",  Pantazi Teodora, de la CSEI Nr. 1 şi Dobran Viorica, de la C.S.E.I. „Cristal". Expoziţia a cuprins felicitări realizate de copii şi cadre didactice de la diferite unităţi şcolare din Oradea şi din judeţ, constituind, totodată, şi o invitaţie lansată tuturor dascălilor care doresc să expună lucrările artistico-plastice ale copiilor, dar şi lucrările proprii la expoziţia pe care o vom vernisa săptămâna viitoare la Orăşelul Copiilor.
Evenimentul de sâmbătă a fost conceput ca o surpriză, atât pentru copii, cât şi pentru părinţi, prin participarea d-nelor prof. Crişan Adriana, Copăcian Aurelia, Omuţ Lavinia şi Ovănescu Elena, de la C.S.E.I. „Cristal", precum şi a d-lor Ambro Alina, Sabo-Ilisie Ioana, Kuibuş Cătălina, Mascaş Vioara, Pop Flavia şi Ghib Simona. În câteva ore, cu îndemânare şi bună dispoziţie, au amenajat o expoziţie superbă, spre surprinderea d-nei ing. Mioriţa Săteanu, care în cuvântul rostit a mulţumit tuturor participantelor pentru implicare şi i-a felicitat pe toţi cei care au trimis lucrări deosebite, adevărate opere de artă, minunate şi originale.
În partea a II-a a activităţii, sub îndrumarea d-nei prof. Viorica Dobran, s-a desfăşurat un program artistic, alcătuit din delicate poezii şi cântece dedicate femeilor, care a reuşit să emoţioneze asistenţa. Cântecele, acompaniate instrumental de d-na prof. Crişan Adriana (cu chitara ei magică)  „E ziua ta, mămico!", „Pentru tine am cules...", „Cine ştie cum e-o mamă..." au făcut să apară câte-o lacrimă în ochii mămicilor.
Impresionate şi emoţionate au fost şi colaboratoarele voluntare care au răspuns prezent solicitărilor noastre. Le apreciem şi le mulţumim pentru disponibilitate şi fidelitate d-lor: Mariana Jurcău, Carmen Ilisie, Lavinia Gorgan, Fiţ Floriţa şi Cosmin Borma de la CSEI Nr. 1; Silvia Ficuţ, Rodica Lezeu, Gabriela Pleş, Aurelia Opriş, Ramona Vesa, Andra Pop, Mihaela Moldovan, Coneac Angelica, Mirela Pleş, Kirei Gabriela, Tunde Varga, Orsolya Gal, Elena Ovănescu, Bianca Buboiu, Emoke Bar, Anca Dura, Anca Pălacian, Kover Monica, Valentina Ghiorghiu şi Ana Ovănescu de la CSEI „Cristal"; Pat Adela, de la Palatul Copiilor şi Elevilor; doamna Ruge Ioana - director al Grădiniţei Nr. 30 - „Mugurel"; Foltuţ Tabita şi Marian Daniela de la Grădiniţa  Prorom din Tinca; Georgeta Chirilă, Pintiuţa Ioana şi Nicoleta Negrean de la Grădiniţa Nr. 35; Jurcuţ Irimuş Maria, Tunde Indrie şi Mariana Niulaş de la Grădiniţa Nr. 45 - „Ion Creangă"; Duluş Mariana, Gabor Dorina şi Hora Catiţa de la Şcoala Primară Nr. 1 Cojdeni; Milian Ioan, Milian Laura Maria şi Milian Mariana de la Liceul Tehnologic din Dobreşti.
Felicităm, de asemenea, elevele şi studentele voluntare Denisa, Cristina şi Mădălina, care sunt alături de noi la toate activităţile.
Ing. Mioriţa Săteanu

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:09:16 Ora standard a Europei de Est