Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultatele primului sondaj de opinie privind refendumul din 10 mai 2015

Sondajul a fost realizat în perioada 9 februarie - 4 martie

Rezultatele primului sondaj de opinie privind refendumul din 10 mai 2015

În cursul zilei de marţi, 10 martie 2015, city-managerul Eduard Florea şi prof. univ. dr. Adrian Hatos au prezentat rezultatele sondajului de opinie realizat în Oradea şi Sînmartin privind opiniile persoanelor cu drept de vot despre fuziunea celor două localităţi. Sondajul a fost realizat în perioada 9 februarie - 4 martie.

Conform explicaţiilor date de Eduard Florea, scopul sondajului a fost în principiu de a cunoaşte care este gradul de informare a cetăţenilor despre fuziunea dintre cele două localităţi, precum şi despre gradul de cunoaştere a referendumului care va fi organizat în data de 10 mai 2015.
La detalierea rezultatelor, dl Adrian Hatos a spus că eşantioanele celor două sondaje au fost aleatoare,  stratificate după regiune. Eşantioanele au constat dintr-un număr de 557 persoane în Oradea şi 246 persoane în Sînmartin. Interviurile au fost realizate faţă în faţă, la domiciliile persoanelor intervievate. Cetăţenii au răspuns la întrebări la care puteau opta între răspunsuri prestabilite,  respectiv întrebări deschise, adică întrebări la care cetăţenii trebuiau să dea răspunsuri personale.
Astfel, în urma analizei sondajului reiese că problematica fuziunii este mult mai bine cunoscută în Sînmartin decât în Oradea (84% comparativ cu 58%), fiind aparent mai relevantă pentru locuitorii comunei. De aici reiese că intenţia de a participa la vot este mult mai frecventă în Sînmartin decât în Oradea, iar spre deosebire de alegătorii din Oradea - unde predomină cei favorabili fuziunii (71%), alegătorii din Sînmartin care participă la vot optează într-o majoritate mai pregnantă (55%) împotriva fuziunii.
Aceeaşi majoritate a locuitorilor Sînmartinului (56%) consideră că majoritatea consătenilor lor va vota împotriva fuziunii.
Această situaţie este determinată de faptul că cei mai mulţi dintre locuitorii Sînmartinului (49%) văd fuziunea ca producând avantaje mai degrabă locuitorilor din Oradea decât locuitorilor din Sînmartin.
Este relevant în acest context faptul că, în timp ce doar 17% dintre subiecţii din Oradea au putut numi dezavantaje ale fuziunii, două treimi dintre subiecţii din Sînmartin (69%) au numit dezavantaje ale fuziunii pentru comuna lor, în timp ce proporţiile de subiecţi care numesc avantaje sunt similare în cele două localităţi.
Totodată, în ceea ce priveşte principala temere a locuitorilor din Sînmartin legată de proiectul fuziunii este perspectiva creşterii taxelor şi impozitelor locale. Această problemă a fost numită de 87% dintre subiecţii din Sînmartin care au precizat dezavantaje (adică peste 50% din total).
În ceea ce priveşte profilul socio-demografic al votanţilor pot fi remarcate următoarele: votanţii care se opun fuziunii în Sînmartin tind să fie mai tineri decât cei care sunt de acord cu fuziunea, iar alegătorii cu nivelul de instrucţie cel mai scăzut au probabilitate semnificativ crescută de a nu participa la dezbaterea privind fuziunea şi de a nu participa la vot.
Legat de importanţa referendumului şi a sondajului, Eduard Florea a menţionat că „acest sondaj a confirmat, mai ales că  a fost realizat înaintea campaniei de informare, opţiunile şi temele administraţiei locale în perioada imediat următoare, adică în ceea ce priveşte locuitorii din Oradea va trebui să ducem o campanie de informare şi mobilizare la prezenţa la vot, în care să explicăm importanţa opţiunii şi  a dreptului pe care-l au, în acelaşi timp pentru locuitorii din Sînmartin va trebui să ne axăm pe o campanie de informare din gospodărie în gospodărie, pe de o parte pentru a le arăta locuitorilor că motivele şi detaliile acestei fuziuni trebuie să-i determine să opteze pentru a spune „DA" acestui refendum".
Eduard Florea a anunţat că municipalitatea împreună cu Universitatea va mai realiza un alt sondaj în apropierea referendumului pentru a constata rezultatele campaniei de infomare pentru referendum.
Detalii legate de acest sondaj, precum şi alte informaţii importante legate de referendumul din data de 10 mai 2015 găsiţi pe site-ul www.referendumoradea.ro.
Biroul de presă

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 14:15:43 Ora de vară a Europei de Est