Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul de abilităţi practice

În cadrul Proiectului educativ „Semn de primăvară”

Concursul de abilităţi practice

În perioada 1-10 martie 2015, la Grădiniţa Nr. 27 - „Voinicel", Oradea a avut loc concursul de abilităţi practice din cadrul Proiectului educativ „Semn de primăvară", coordonatori de proiect - prof. Tăut Elisabeta şi prof. Druţă Georgeta.

Partenerii noştri de proiect au fost: prof. Borma Gabriela, Grădiniţa Nr.45 - „Ion Creangă", Grădiniţa Nr. 30 - „Mugurel", Grădiniţa Nr. 53, Grădiniţa Nr. 50, cu structura Grădiniţa Nr. 55 şi C.S.E.I „Orizont" Oradea.
Mărţişorul este un simbol al reînnoirii timpului şi al renaşterii, odată cu venirea primăverii, dar şi al speranţei, fiind dăruit celor dragi pentru a le aduce noroc şi belşug. El reprezintă una din cele mai semnificative contribuţii ale românilor la păstrarea tradiţiilor şi obiceiurilor naţionale. Este dăruit în special fetelor, mamelor, femeilor în semn de respect, iubire şi preţuire împreună cu un alt simbol al primăverii, un buchet de ghiocei. Se poartă în piept cu convingerea că este aducător de noroc. „Mărţişor" este denumirea populară a lunii martie. Se poartă în zilele Babei Dochia 1-9 martie . Tradiţia spune că cele două culori împletite (alb şi roşu) simbolizează dragostea şi ura, viaţa şi moartea, binele şi răul. Mărţişorul are rolul unui talisman magic menit să-l apere de rău pe cel ce-l poartă. Încercăm prin acest proiect să cultivăm în sufletele copiilor dragostea şi respectul pentru tradiţiile românilor şi dorinţa de a păstra aceste obiceiuri cu sfinţenie.
Gabriela Tocai

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 02:57:41 Ora standard a Europei de Est