Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Concursul de eseuri „În ce societate aţi dori să trăiţi?”

Fii şi tu voluntar!

Concursul de eseuri „În ce societate aţi dori să trăiţi?”

Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor a organizat în cadrul proiectului „Fii şi tu voluntar" un concurs de eseuri cu tema „În ce societate aţi dori să trăiţi?", adresat liceenilor din judeţul Bihor.

Proiectul şi-a propus stimularea voluntariatului în rândul tinerilor, în general, dar şi a creativităţii şi imaginaţiei acestora.
Concursul a fost organizat în parteneriat cu Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane  de la Universitatea Oradea. Tematica abordată în eseu a trebuit să reflecte concepţia tinerilor asupra societăţii viitoare, fiecare participant a putut trimite o singură lucrare.
Priorităţile avute în vedere de acest proiect au fost dezvoltarea şi diversificarea acţiunilor privind implicarea tinerilor în viaţa comunităţii, stimularea creativităţii tinerilor şi a participării civice, sprijinirea de acţiuni specifice de voluntariat.
Mottoul concursului a fost „Dacă vrei să schimbi lumea şi ştii cum s-o faci, dacă crezi că prezentul înseamnă prea puţin, că trecutul e o povară, iar viitorul o ameninţare, dacă prea multe lucruri în viaţa ta sunt stabilite de alţii, dacă crezi că prea mulţi oameni trăiesc o viaţă care nu le aparţine, scrie-ţi propria versiune a viitorului şi împărtăşeşte-o cu ceilalţi, participând la concursul de eseuri pentru liceeni „În ce societate aţi dori să trăiţi?"
La competiţie s-au înscris cu eseuri 50 de elevi, de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan", Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Colegiul Naţional „Mihai Eminescu", Liceul Teoretic „Lucian Blaga", Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu", Colegiul Economic „Partenie Cosma", Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" din Beiuş, Colegiul Naţional „Octavian Goga" din Marghita, Liceul Tehnologic din Popeşti, Colegiul Naţional „Samuil Vulcan" din Beiuş, Colegiul Naţional „Avram Iancu" din Ştei, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" din Oradea, Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" din Beiuş şi Colegiul Naţional „Teodor Neş" din Salonta.
Premierea participantilor a avut loc  la Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane  de la Universitatea Oradea Au fost acordate 20 de premii şi menţiuni, jurizarea fiind făcută de către Ionel Cioară, lector universitar doctor la Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane  de la Universitatea Oradea, Daniela Băltăţescu, consilier la  Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor şi un student de la Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane. 
Proiectul a fost organizat şi derulat de Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor, în parteneriat cu Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane  de la Universitatea Oradea, fiind finanţat de Ministerul Tineretului si Sportului, prin Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor, făcând parte din Programul de susţinere a acţiunilor de tineret P2/ cultură şi educaţie nonformală/dezvoltarea proiectelor de educaţie nonformală adresate tinerilor.
Consilier de tineret
Daniela Băltăţescu
 Câştigătorii concursului
Premiul I:
Petra Melisa Benchiş, cls. a IX-a D, CN „Avram Iancu" Ştei
Premiul II:
Eliza Bogdan, cls. a X-a, Lic.T. „Aurel Lazăr" Oradea
Premiul III:
 Amalia Trifan, cls. a XII-a D, CN „Octavian Goga" Marghita
Menţiuni (în ordine alfabetică):
Gianina Larisa Bozga, cls. a XI-a D, CN „Octavian Goga" Marghita
Bianca Gorbe, cls. a X-a, CN „Iosif Vulcan" Oradea
Rebeca Daniela Gruie, cls. a XII-a B, Lic.Vocaţional Ped. „N. Bolcaş" Beiuş
Laura Halasz, cls. a XII-a E, CN „Samuil Vulcan" Beiuş
Dennisa-Maria Ismă, cls. a XII-a B, Lic. Tehnologic Nr. 1 Popeşti
Florina Adina Lezeu, cls. a XI-a C, CN „Teodor Neş" Salonta
Gabriel-Ilie Luncan, cls a XI-a C, CN „Teodor Neş" Salonta
Paula Măncilă, cls. a XI-a E, CN „Octavian Goga" Marghita
Teodora Nastea, cls a X-a, CN „Octavian Goga" Marghita
Carmen-Elena Păcală, cls. a XI-a C, CN „Teodor Neş" Salonta
Maria-Petra Popa cls a XII-a, Lic. Greco-Catolic „Iuliu Maniu"
Iulia-Cristina Roşca, cls a IX-a A, CN „Mihai Eminescu" Oradea
Daiana- Patricia Scurt , cls a XI-a C, Lic.T. „Lucian Blaga"
Teodora Ţoc cls. a X-a B, CN „Emanuil Gojdu" Oradea.
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Concursul de eseuri „În ce societate aţi dori să trăiţi?”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:08:55 Ora standard a Europei de Est