Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul preventiv „Şcoala fără violenţă”, adresat gimnaziştilor

Săptămâna Poliţiei Bihorene a debutat miercuri cu

Concursul preventiv „Şcoala fără violenţă”, adresat gimnaziştilor

Anul acesta, Ziua Poliţiei Române va fi marcată în judeţul Bihor printr-o serie de evenimente programate în perioada 18-25 martie 2015.

Săptămâna Poliţiei Bihorene a debutat miercuri, 18 martie, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" cu cea de-a VIII-a ediţie a concursului preventiv „Şcoala fără violenţă", rezervat gimnaziştilor. Astăzi (vineri, 20 martie), vor intra în concurs liceenii, 18 echipaje de elevi din Municipiul Oradea, Beiuş, Ştei, Tinca, Vadu Crişului, Aleşd şi Dobreşti.
„Şcoala fără violenţă" este un proiect judeţean de educaţie preventivă implementat în urmă cu 8 ani de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea.
La ediţia de miercuri a concursului de prevenire „Şcoala fără violenţă" au participat 17 echipaje de gimnazişti de la şcolile din Tărian, Ciumeghiu, Mădăras, Nucet, Remeţi, Rieni, Sîmbăta, Tinca, Husasău de Tinca, Roşia, Ştei (2 - de la Şc. Gimnazială „Miron Pompiliu" şi CN „Avram Iancu"), din Şuncuiuş şi din Municipiul Oradea (3 echipaje, reprezentând Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" şi Liceul cu Program Sportiv „Bihorul"). Au absentat, din motiv de boală, echipajele de la Şcoala Gimnazială din Balc şi Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" din Beiuş.
„Doresc să vă asigur că am mare încredere în voi, copiii"  
Săptămâna Poliţiei Bihorene a fost deschisă miercuri de însuşi inspectorul şef de poliţie, chestorul dr. Liviu Popa, care a mulţumit organizatorilor tradiţionalei competiţii pentru succesul pe care acest concurs preventiv îl înregistează an de an, felicitând în egală măsură colegii poliţişti, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, gazdele concursului, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi echipajele concurente, elevii şi profesorii coordonatori. Dl chestor dr. Liviu Popa a subliniat faptul că an de an, sute de elevi de gimnaziu şi liceu sunt câştigători ai acestui proiect prin simpla participare la concurs, asigurându-i de respect şi înaltă apreciere...
„Doresc să vă asigur că am mare încredere în voi, copiii, plecând de la nenumăratele întâlniri pe care le-am avut cu copii din judeţ şi care m-au impresionat, atât prin responsabilitatea lor, dar şi prin ceea ce înseamnă talentul de a pune pe hârtie gânduri extrem de serioase cu privire la această molimă, aş numi-o, care este violenţa", a conchis dl chestor dr. Liviu Popa, după care ne-a citit un fragment din „Antidotul violenţei", eseul elevei Dana Juşcă, de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", care a obţinut premiul I la ediţia de anul trecut a concursului de eseuri.
Să mai spunem că acest concurs, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor, sub coordonarea d-nei comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş, urmăreşte formarea unei conduite în rândul tinerilor menite să prevină manifestarea violenţei în mediul şcolar.
Cele 17 echipaje concurente prezente miercuri în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" şi-au dovedit cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar prin scenetele prezentate, prin descifrarea unui labirint şi elaborarea unui eseu pe tema luptei împotriva violenţei.
La finalul întrecerii, juriul (alcătuit din reprezentanţi ai ISJ Bihor, doamnele insp. şc. Daniela Duma şi Sânziana Neşiu, ing. Mioriţa Săteanu, reprezentantul de suflet al Uniunii Femeilor Bihor, Mihaela Dindelegan, reprezentantul Primăriei Oradea, Otilia Bejan, din partea Palatului Copiilor şi Elevilor, Andrada Cojocaru, profesor de aerobic şi dans modern) a stabilit următorii câştigători:
Pe locul I - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca (alcătuit din elevii: Oana Alexandru, Gabor Patricia, Dume Giulia, Balş Iasmina şi Ungur Andrei, îndrumaţi de prof. Oana Lola Aura, Martin Toma Teodora şi Frese Daniela).
Locul II - echipajul Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" (format din: Monica Marincaş, Miruna Pantiş, Georgiana Teşan, Mihai Trifa, Florin Popa şi Andrei Fabian, îndrumaţi de prof. Florin-Alin Oros şi Carmen Lazăr).
Locul III - echipajul Liceului Tehnologic Nr. 1 din Şuncuiuş (alcătuit din: Alexandru Haragoş, Emanuela Ungur, Claudia Szodrai, Mirabela Szodrai, Ionuţ Paşcalău şi Flavia Toderaş, îndrumaţi de prof. Monica Straton).
Cel mai bun eseu a fost cotat drept eseul celor de la Lic. Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu".      
Cel mai reuşit moment artistic (a fost sceneta prezentată de echipajul Şcolii Gimnaziale Nr. 1 din Ciumeghiu (format din: Coroi Ioana, Roxin Denisa, Indri Adrian, Ciorba Alina, Zagony Marius şi Mada Andreea, îndrumaţi de director Huple-Moldovan Irina Denisa şi consilierul educativ, prof. Cuibuş Mihaela).
Cei mai isteţi rebusişti (cei care au parcurs labirintul în timpul cel mai scurt, dar şi corect, au fost membrii echipajului de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Rieni (elevii: Petrugan Ioana, Avram Ioana, Onica Larisa şi Junc Romina, îndrumaţi de prof. Loredana Marge, director, prof. Liliana Balint, prof. Angela Ilieş şi Cornelia Bălan).
Din partea doamnei comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş, calde felicitări şi lacrimi... de mulţumire şi admiraţie pentru toate echipajele şi profesorii coordonatori, „care s-au prezentat la un înalt nivel, demonstrând creativitate şi originalitate".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (158 de poze), accesaţi Galeria foto:  Concursul preventiv „Şcoala fără violenţă”, adresat gimnaziştilor.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 01:33:42 Ora de vară a Europei de Est