Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”

Fundaţia AGORA Oradea face cunoscut

Proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”

Fundaţia AGORA Oradea, în calitate de beneficiar, împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Bihor şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmbovita, în calitate de parteneri în proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism - COMTUR", Contract nr. POSDRU/164/2.3/S/142133, proiect demarat în data de 17.04. 2014, au realizat o analiză a progresului proiectului în perioada 16-17 martie 2015.

În perioada respectivă au fost realizate întâlniri de lucru la Fundaţia Agora Oradea şi la Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, întâlniri la care au participat reprezentanţi din partea tuturor partenerilor implicaţi în proiect.
Obiectivul general al proiectului îl constituie dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii pe piaţa muncii pentru 950 de angajaţi din regiunile NV şi Sud Muntenia, prin calificarea în domeniile serviciilor turistice.
Obiectivele specifice ale proiectului se referă la:
*Dezvoltarea şi autorizarea a 4 programe de calificare şi promovarea beneficiilor participării la formare profesională continuă  în rândul angajaţilor din turism.
*Facilitarea accesului pentru 950 de angajaţi din turism la servicii de consiliere şi programe de formare în vederea obţinerii unei calificări complete.
Având în vedere obiectivele proiectului, s-a specificat faptul că, din punct de vedere tehnic, proiectul prezintă interes pentru grupul tintă vizat, interes remarcat în ambele regiuni de implementare.
S-a menţionat faptul că, persoanele înscrise în grupul ţintă al proiectului sunt interesate de cursurile de calificare oferite, cursuri care sunt benefice prin prisma informaţiilor dobândite de la formatori cu experienţă în domeniu, dar şi prin prisma practicii de specialitate realizate la entităţi cu profil specific.
Reprezentanţii celor trei parteneri au specificat la aceste întâlniri că trebuie continuată activitatea de promovare a proiectului în vederea atingerii indicatorilor vizaţi, dar şi pentru a atrage cât mai multe persoane în vederea calificării într-un domeniu de interes major la nivel naţional şi cu potenţial de dezvoltare.
În contextul dezbaterilor din cadrul acestor întâlniri, Fundaţia AGORA Oradea, în calitate de beneficiar, împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Bihor şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa, în calitate de parteneri în proiectul  „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism - COMTUR", Contract nr.  POSDRU/164/2.3/S/142133, precizează faptul că la cele trei entităţi implicate în implementarea proiectului continuă înscrierile pentru cursurile de calificare derulate prin proiectul mai sus amintit, acestea fiind:
*Lucrător în hoteluri - cameristă - cod nomenclator 5142.1.1- calificare nivel 1- 360 ore;
*Lucrător hotelier - cod nomenclator 5142.2.1 - calificare nivel 2 - 720 ore;
*Administrator pensiune turistică - cod nomenclator 5121.2.4 - calificare nivel 2 - 720 ore;
*Lucrător în comerţ -cod nomenclator 5220.1.1 - calificare nivel 1- 360 ore.
Este important de precizat faptul că, fiecare cursant, la finalizarea cursului, pe lângă diploma obţinută va beneficia şi de o subvenţie prevăzută în proiect.
Prin implementarea acestui proiect se promovează egalitatea de şanse şi dezvoltarea durabilă.
Pentru mai multe detalii şi informaţii referitoare la activităţile proiectului:
Persoană de contact: conf. univ. dr. Bologa Gabriela, manager de proiect; telefon 0259/427398; Fax 0259/434925;
e-mail: secretariat@univagora.ro

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:12:48 Ora de vară a Europei de Est