Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Liceenii, la „Şcoala fără violenţă”, ediţia a VIII-a

Vineri, au intrat în luptă 15 echipaje

Liceenii, la „Şcoala fără violenţă”, ediţia a VIII-a

Dacă la ediţia de miercuri, la gimnaziu, pe podium şi pe lista premiilor speciale au urcat cei din Tinca, Şuncuiuş şi cei de la „Episcop Roman Ciorogariu", nici liceenii nu s-au lăsat mai prejos în întrecerea de vineri!

Pe agenda de vineri, 20 martie 2015, a Poliţiei bihorene, a figurat confruntarea echipajelor de liceeni calificate la etapa judeţeană a concursului preventiv „Şcoala fără violenţă", aflat la ediţia a VIII-a.
La startul întrecerii găzduite de sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", s-au aliniat 15 echipaje din 16 (lăzăriştii au absentat pe caz de boală); liceenii au intrat în luptă în următoarea ordine: 1.Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" 2.Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" Beiuş 3.Colegiul Naţional „Samuil Vulcan" Beiuş 4.Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleşd 5.Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" 6.Liceul Tehnologic Nr. 1 Şuncuiuş 7.Liceul Teoretic „Lucian Blaga" 8.Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" 9.Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" 10.Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" 11.Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna" 12.Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crişului 13.Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca 14.Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobreşti 15.Colegiul Naţional „Avram Iancu" Ştei.
Juriul a fost numai ochi şi urechi, în următoarea formulă: insp. şcolar Sânziana Neşiu, d-na Otilia Bejan (prof. de artă teatrală la Palat), prof. Costa Monica (de la Şc. Gimnazială „N. Bălcescu"), ing. Mioriţa Săteanu (de la Uniunea Femeilor Bihor), psiholog Mihaela Mincic (de la CN „E. Gojdu") şi d-na Ana Pop (şef serviciu probaţiune la Tribunalul Bihor). Organizatorii, aşijderea, au intrat în priză înainte de ora 11.00 şi au rămas conectaţi până în jurul orei 14.00: doamna comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş, inspectorul principal Flaviu Iova, agentul principal Lăcrimioara Fărcane şi comisarul Marcel Cosma, iar de la gazde: domnul director Ioan Pirtea, d-na prof. Daniela Marinău şi d-na prof. Camelia Timofte. La proba artistică (sceneta), fiecare echipaj a dat măsura cunoştinţelor lor în domeniul luptei împotriva violenţei din mediul şcolar, mesajul lor preventiv fiind ilustrat în chip sugestiv cu materiale, dar mai ales prin jocul lor de scenă, sincer şi natural, admirabil prezentat de cei care s-au dovedit a fi nişte actori „profesionişti". Au avut apoi de trecut, nu fără dificultate, proba scrisă, de descifrare a rebusului; eseul l-au pregătit din timp acasă şi l-au expediat spre jurizare.
Verdictul juriului
Locul I - echipajul Colegiului Tehnic „Alexandru Roman" Aleşd, alcătuit din elevii: Tanc Bianca, Secară Bianca, Lazea Lucia, Puşcaş Mihai şi Ivan Sergiu, îndrumaţi de prof. Vasile Valeria (director), Joldea Melania, Dios Carmen, Moisin Monica şi Moisin Sebastian;
Locul II - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca, format din elevii: Cojocar Roxana, Seiche Paulina, Vidican Elena, Vârsta Samuel, Vârsta Dalia şi Ghebu Sebastian, îndrumaţi de prof. Cioca Floare, Anton Carmen Monica şi Ardelean Margareta Simona;
Locul III - echipajul Liceului Tehnologic Nr. 1 Şuncuiuş, alcătuit din elevii: Maria Petruş, Beniamin Brândaş, Andrei Ardelean, Paul Lele, Alexandra Bodea şi Roxana Manea, îndrumaţi de d-na prof. Monica Straton şi Bogdana Haragoş;
Premii speciale
Cei mai isteţi rebusişti, care au dezlegat corect rebusul, dar şi în timpul cel mai scurt, au fost cei de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca;
Cel mai bun moment artistic (sceneta) a fost prezentat de membrii echipajului Colegiului Naţional „Samuil Vulcan" Beiuş, format din elevii: Creţ Paula Maria, Ghiulai Estera, Ilea Livia Maria, Iovan Florina Georgiana, Lezeu Salome Petra şi Tirla Georgiana Roberta, îndrumaţi de prof. Ojică Elena, Tudor Diana şi Ilieş Mihaela; şi membrii echipajului Liceului Teoretic „Lucian Blaga", alcătuit din elevii: Scurt Daiana, Reştea Gabriela, Butuc Laura, Petricău Alexandra, Man Gabriel şi Ciarnău Andrei, îndrumaţi de prof. Tempe Ioana şi Sânziana Neşiu;
Cel mai bun eseu a fost redactat de membrii echipajului Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", alcătuit din elevii: Ander Alin, Burlău Gabriel, Ciocnadi Isabella, Crăciun Andrei, Micle Cristian şi Sava Alexandru, îndrumaţi de prof. Carmen Tripe, Alice Popa şi Kristo Tunde; şi de membrii echipajului Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", format din elevii: Adriana Ardelean, Alexandru Lichinţeanu, Paul Oros, Raul Zbârcea, Nicolae Văscan şi Mirel Fanya, îndrumaţi de prof. Ramona Urdea şi Mihaela Pap.
Acest concurs ne arată încă o dată că „Dacă vrei, poţi!" şi că pe podium urcă purtătorii celui mai bun mesaj preventiv; la ediţia de anul trecut, pe primele trei locuri i-am avut pe economişti, urmaţi de cei de la „Mihai Eminescu" şi „Mihai Viteazul".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (127 de poze), accesaţi Galeria foto: Liceenii, la „Şcoala fără violenţă”, ediţia a VIII-a.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:27:32 Ora de vară a Europei de Est