Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

Ieri, a fost diseminată mobilitatea OWIDS - POLONIA

Proiectul „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

Reuniţi sub emblema parteneriatului multilateral Comenius, un grup de elevi de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea (Gheorghe Anca-Denisa, Molnar Alex-Robert, Pintea Aurel-Dumitru, Sabadâş Vasile-Casian, Sabău Ileana-Andreea din clasa a X-a B şi Coita Otilia-Vetuţa din clasa a XII-a B, însoţiţi de prof. Mariana Bara şi Camelia Pop, coordonator naţional al proiectului) au participat la cea de-a patra reuniune de proiect.

Reuniunea s-a desfăşurat la şcoala parteneră din Polonia, Zespoł Skoł Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Jozefa Hallera, Owidz, în perioada 9-13.03.2015, în cadrul Proiectului Şcolar Multilateral Comenius, „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS", finanţat de Uniunea Europeană în cadrul Programului „Învăţare pe tot parcursul vieţii" (Lifelong  Learning Programme).
 Partenerii în cadrul proiectului sunt: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea, România, Berufskolleg der Stadt Bottrop din Germania, YBC - Young Business Creatives din Suedia, Obchodna akademia, Nevadzova3 din Slovacia, Kirimli Fazilet Olcay Anadolu Lisesi din Turcia, Zespoł Skoł Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Jozefa Hallera din Polonia.
Calendarul activităţilor propuse de organizatori a cuprins: un concurs -quiz programme- la care elevii, împărţiţi pe echipe internaţionale, au fost solicitaţi să răspundă la o serie de întrebări, pregătite dinainte de către elevii din fiecare ţară membră, care vizau şapte domenii alese de comun acord de profesorii din echipa de proiect, respectiv: preparate culinare şi băuturi specifice fiecărei ţări, atracţii turistice, reguli de comportament în societate, comportament în mediul de afaceri, economie, sport şi divertisment. Dimensiunea culturală a Voievodatului  Pomerania, având capitala la Gdansk, este cunoscută datorită unor monumente istorice emblematice pentru Polonia şi nu numai, cum este Castelul Ordinului Teutonic din Malbork, cel mai mare castel din lume după suprafaţă şi una dintre cele mai mari construcţii din cărămidă din Europa, patrimoniu mondial UNESCO, aşezământul Owidz utilizat de unităţile de învăţământ pentru activităţi de team building, fabrica de porţelan din Lubiana, care funcţionează din 1969, centrul educaţional  Szymbark, dar şi aglomeraţia urbană cunoscută sub denumirea Tricity: Gdansk, Sopot, Gdynia aşezate de-a lungul coastei Mării Baltice, Centrul European „Solidaritatea" din Gdansk, strâns legat de perioada comunismului din Polonia, muzeul Chihlimbarului. 
 Activităţile de prezentare a ţării, regiunii, oraşului şi şcolii au creat mediul propice în care elevii au interacţionat cu un mediu cultural şi istoric foarte bine reprezentat, dar şi un sistem educaţional nu foarte diferit de al nostru, însă bine organizat, oferind participanţilor o perspectivă asupra dimensiunii culturale şi mediului şcolar specific polonez.
Elevii au lucrat pe echipe multinaţionale, au socializat, au comunicat foarte bine în limba engleză, limba de comunicare în cadrul parteneriatului, iar profesorii au monitorizat activităţile elevilor, oferind sprijin tehnic, de asemenea, au participat la un workshop pe tema produsului final şi s-a redactat raportul de activitate al mobilităţii. Valoarea adăugată în cadrul acestor proiecte o reprezintă oportunitatea de a interacţiona direct cu o diversitate multiculturală, adevărate lecţii de viaţă care îşi pun amprenta asupra personalităţii fiecăruia. 
A fost o săptămână foarte încărcată, derulată în ritm alert, dar frumoasă prin atmosfera deosebit de plăcută creată de colegii din şcoala organizatoare, elevii şi profesorii participanţi.
Experienţa se înscrie în dorinţa de a  descoperi şi a valorifica patrimoniul european, de a conştientiza importanţa învăţării limbilor străine şi rolul muncii în echipă în dezvoltarea personală,  îmbunătăţind, în mod real, abilităţile de relaţionare în context intercultural.
Prof. Camelia Pop,
coordonator naţional al proiectului
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”.   

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 03:25:03 Ora de vară a Europei de Est