Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World” (ediţia a IV-a)

Astăzi şi mâine, la Univ. Oradea, Conferinţa internaţională

„Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World” (ediţia a IV-a)

Departamentul de Limba şi Literatura Engleză organizează în cadrul Facultăţii de Litere, Universitatea din Oradea, în 26-27 martie 2015, cea de-a patra ediţie a Conferinţei internaţionale „Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World" („Texte şi contexte culturale în lumea anglofonă").

Deschiderea oficială a conferinţei va avea loc joi, 26 martie 2015, de la ora 10, în campusul central, pavilion C, sala C10. Succesul acestui eveniment ştiinţific este demonstrat de masiva participare internaţională înregistrată la primele trei ediţii.
Conferinţa evidenţiază diversitatea ariei curriculare din domeniul studiilor filologice: literatura engleză, literatura americană, studii culturale, studii de gen, film şi dramă, teoria şi practica traducerii sau didactica limbii engleze ca limbă străină, precum şi preocupările diverse ale persoanelor implicate în domeniul studiilor anglistice şi americanistice, oferind posibilitatea iniţierii unor programe comune şi aliniind activitatea de cercetare şi predare a departamentului la fluxul informaţional contemporan specific domeniului.
Salutăm prezenţa invitaţilor de onoare ai facultăţii noastre, prof. Andrei Avram, PhD, de la Universitatea din Bucureşti, prof. Paul Wilson, PhD, de la Department of English Language & Applied Linguistics, Universitatea Lodz, Polonia, şi în acelaşi timp ne bucură şi ne onorează prezenţa Associate prof. Elisabetta Marino - University of Rome, Italy, Associate prof. Adrian Radu de la Universitatea „Babeş - Bolyai" din Cluj-Napoca, preşedintele Asociaţiei Române de Studii de Anglistică şi Americanistică, Associate prof. Ciutacu Sorin PhD de la King Khalid University, Abha, Saudi Arabia, prezenţa invitaţilor de la universităţi de prestigiu din România, Ungaria, Iordania, Italia, Bulgaria Lithuania, Polonia etc.
Lect. univ. dr. Dan Negruţ
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World” (ediţia a IV-a).

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:35:49 Ora standard a Europei de Est