Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Ecologiștii în acțiune”

În parteneriat cu elevi din Marghita

„Ecologiștii în acțiune”

În această săptămână (2-8 iunie 2008), elevii clasei I step by step de la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” - Oradea, împreună cu îndrumătoarele lor, Maria Câmpean și Anca Bogdan, au fost gazdele elevilor din clasa I step by step de la Școala cu clasele I-VIII nr. 1 din Marghita, coordonați de înv. Gianina Molnar și Elisabeta Cozma.

Activitățile comune s-au desfășurat în cadrul proiectului educativ de parteneriat „Ecologiștii în acțiune”, coordonat de învățătoarele Școlii „George Coșbuc”.
Proiectul vizează implicarea elevilor în acțiuni practice de protejare a mediului,  dezvoltarea unei atitudini de respect și prețuire atât pentru tot ceea ce înseamnă natură, cât și pentru cei care se ocupă de menținerea echilibrului ecologic.
La sosire, gazdele i-au întâmpinat pe patenerii de proiect cu un cântec sugestiv - „Prieteni”, și cu stegulețe confecționate de ei, pe care erau inscripționate numele celor două școli partenere.
În activități desfășurate pe grupe, au fost realizate afișe (postere), care conțin desene și sfaturi, pe care ei (micii ecologiști) le dau celorlați copii, dar și adulților. La final, fiecare grupă și-a prezentat afișul într-un mod cât mai original.
Pentru lucrările lor reușite, cu toții au fost răsplătiți cu diplome.
În plus, ca un semn (și rod) al parteneriatului, fiecare și-a confecționat o brățară a prieteniei (din resturi de carton) pe care să o poarte cu mândrie, în amintirea partenerilor de proiect. (Anca & Mimi)   

Trimite email
joi, 4 decembrie 2025, 17:02:02 Ora standard a Europei de Est