Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Comunitatea de Marketing Marketex

Miercuri, a fost lansată în Cetatea Oradea

Comunitatea de Marketing Marketex

Miercuri, 25 martie 2015, în Sala de conferinţe din Cetatea Oradea, a avut loc evenimentul de lansare a Comunităţii de Marketing Marketex - o iniţiativă a Asociaţiei de Marketing Marketex.

La constituirea comunităţii au participat peste 50 de persoane - oameni de afaceri, manageri şi directori de marketing, reprezentanţii unor firme care oferă servicii de marketing, publicitate şi consultanţă, profesioniştii din domeniul marketingului şi vânzărilor, antreprenori, absolvenţi, studenţi şi profesori interesaţi de marketing, atât din mediul preuniversitar, cât şi universitar din Oradea.
În cadrul întâlnirii, dl. Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex, a prezentat Asociaţia de Marketing şi proiectele sale din acest an dintre care amintim cursurile de specialitate Tehnici de succes în vânzări, Marketingul produselor agroalimentare, Cultură şi negociere şi Marketing online. În cadrul prezentării, fiecare dintre managerii acestor cursuri a prezentat obiectivele şi conţinutul acestora, respectiv Flaviu Porojan pentru Tehnici de succes în vânzări, Ciprian Benea - Cultură şi negociere, Teodora Tarcza - Marketingul produselor agroalimentare şi Dorin Coita - Marketing online.
Dl. Dorin Cristian Coita, preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex, a prezentat misiunea organizaţiei punctând elementele care formează spiritul Comunităţii de Marketing, precum şi proiectele viitoare ale asociaţiei: Clubul de Marketing, CAR Marketing, publicaţia online Marketex, în timp ce Remus Roşca a prezentat serviciile Asociaţiei de Marketing Marketex, unele oferite direct de asociaţie, altele oferite de membrii asociaţiei.
Unul dintre obiectivele AMM este stimularea antreprenoriatului şi sprijinul oferit studenţilor şi absolvenţilor antreprenori. Mai mulţi participanţi la întâlnire şi-au prezentat afacerile şi stadiul acestora:
Raul Buboi, student în anul III la Management al Facultăţii de Ştiinţe Economice, şi-a prezentat afacerea Studbiz.net şi stadiul la care a ajuns în urma unei finanţări primite de la un investitor din mediul de afaceri.
Răzvan Modog, absolvent al speciaizării Marketing din 2014 şi în prezent student la masterat la Marketing şi comunicare în afaceri, a prezentat iniţiativa unei publicaţii online care să fie un instrument de educaţie pentru clienţii afacerii sale 21 Vision - o firmă de servicii de marketing.
Francesco Tommasi, absolvent al specializării Management din 2013, a prezentat afacerea sa - o plantaţie în sistemul intensiv şi superintensiv, cuprinzând 4 soiuri de mere,1 soi de pere şi 2 soiuri de cireş, precum şi 2 hectare de vie din care a oferit spre degustare participanţilor două vinuri - produse ale afacerii sale.
Ioana Raluca Sasca, absolventă a speciaizării Marketing din 2006 a prezentat şi a oferit spre degustare participanţilor produse culinare ale afacerii sale - Restaurantul Better Food care promovează alimentaţia sănătoasă şi produse culinare realizate cu mai puţin zahăr, făină albă şi ulei.
În final, dl. Mihai Pop, director CSR în cadrul Asociaţiei Firmelor Bihorene, a salutat iniţiativa constituirii Comunităţii de Marketing Marketex şi a îndemnat studenţii să se implice în toate iniţiativele profesorilor lor în cadrul Asociaţiei de Marketing.
În ultima parte a evenimentului a avut loc o degustare de vinuri oferite de Francesco Tomassi şi a produselor culinare Better Food. Calitatea preparatelor, a vinurilor şi a ambianţei au fost ingredientele bunei dispoziţii care a însoţit socializarea participanţilor la Comunitatea de Marketing.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea.
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Flaviu Porojan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Comunitatea de Marketing Marketex.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:27:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...