Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Comunitatea de Marketing Marketex

Miercuri, a fost lansată în Cetatea Oradea

Comunitatea de Marketing Marketex

Miercuri, 25 martie 2015, în Sala de conferinţe din Cetatea Oradea, a avut loc evenimentul de lansare a Comunităţii de Marketing Marketex - o iniţiativă a Asociaţiei de Marketing Marketex.

La constituirea comunităţii au participat peste 50 de persoane - oameni de afaceri, manageri şi directori de marketing, reprezentanţii unor firme care oferă servicii de marketing, publicitate şi consultanţă, profesioniştii din domeniul marketingului şi vânzărilor, antreprenori, absolvenţi, studenţi şi profesori interesaţi de marketing, atât din mediul preuniversitar, cât şi universitar din Oradea.
În cadrul întâlnirii, dl. Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex, a prezentat Asociaţia de Marketing şi proiectele sale din acest an dintre care amintim cursurile de specialitate Tehnici de succes în vânzări, Marketingul produselor agroalimentare, Cultură şi negociere şi Marketing online. În cadrul prezentării, fiecare dintre managerii acestor cursuri a prezentat obiectivele şi conţinutul acestora, respectiv Flaviu Porojan pentru Tehnici de succes în vânzări, Ciprian Benea - Cultură şi negociere, Teodora Tarcza - Marketingul produselor agroalimentare şi Dorin Coita - Marketing online.
Dl. Dorin Cristian Coita, preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex, a prezentat misiunea organizaţiei punctând elementele care formează spiritul Comunităţii de Marketing, precum şi proiectele viitoare ale asociaţiei: Clubul de Marketing, CAR Marketing, publicaţia online Marketex, în timp ce Remus Roşca a prezentat serviciile Asociaţiei de Marketing Marketex, unele oferite direct de asociaţie, altele oferite de membrii asociaţiei.
Unul dintre obiectivele AMM este stimularea antreprenoriatului şi sprijinul oferit studenţilor şi absolvenţilor antreprenori. Mai mulţi participanţi la întâlnire şi-au prezentat afacerile şi stadiul acestora:
Raul Buboi, student în anul III la Management al Facultăţii de Ştiinţe Economice, şi-a prezentat afacerea Studbiz.net şi stadiul la care a ajuns în urma unei finanţări primite de la un investitor din mediul de afaceri.
Răzvan Modog, absolvent al speciaizării Marketing din 2014 şi în prezent student la masterat la Marketing şi comunicare în afaceri, a prezentat iniţiativa unei publicaţii online care să fie un instrument de educaţie pentru clienţii afacerii sale 21 Vision - o firmă de servicii de marketing.
Francesco Tommasi, absolvent al specializării Management din 2013, a prezentat afacerea sa - o plantaţie în sistemul intensiv şi superintensiv, cuprinzând 4 soiuri de mere,1 soi de pere şi 2 soiuri de cireş, precum şi 2 hectare de vie din care a oferit spre degustare participanţilor două vinuri - produse ale afacerii sale.
Ioana Raluca Sasca, absolventă a speciaizării Marketing din 2006 a prezentat şi a oferit spre degustare participanţilor produse culinare ale afacerii sale - Restaurantul Better Food care promovează alimentaţia sănătoasă şi produse culinare realizate cu mai puţin zahăr, făină albă şi ulei.
În final, dl. Mihai Pop, director CSR în cadrul Asociaţiei Firmelor Bihorene, a salutat iniţiativa constituirii Comunităţii de Marketing Marketex şi a îndemnat studenţii să se implice în toate iniţiativele profesorilor lor în cadrul Asociaţiei de Marketing.
În ultima parte a evenimentului a avut loc o degustare de vinuri oferite de Francesco Tomassi şi a produselor culinare Better Food. Calitatea preparatelor, a vinurilor şi a ambianţei au fost ingredientele bunei dispoziţii care a însoţit socializarea participanţilor la Comunitatea de Marketing.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea.
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Flaviu Porojan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Comunitatea de Marketing Marketex.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:30:06 Ora de vară a Europei de Est