Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Ziua absolventului” și premierea olimpicilor

Joi, la Școala „Dacia” - Oradea

„Ziua absolventului” și premierea olimpicilor

În săli de clasă frumos împodobite, au răsunat, joi, 5 iunie 2008, cântece nostalgice. La adunarea festivă din curtea Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, absolvenții clasei a VIII-a au predat cheia, iar conducerea școlii (în frunte cu directorul Florian Hava) a premiat olimpicii și multe alte zeci de câștigători ai concursurilor municipale, județene, naționale și internaționale.

Serenada și florile prieteniei
La „Dacia”, sălile de clasă ale celor 122 de absolvenți de-a VIII-a erau împlodobite special pentru ca despărțirea de clasă, diriginte și colegi să fie un prilej de înalte trăiri și plăcute amintiri. În sala clasei a VIII-a C, am găsit-o pe diriginta clasei, Maria Bandici, mai emoționată ca oricând în așteptarea ultimei ore de dirigenție.
„Priviți spectacolul! Păcat că nu sunt și elevii în clasă!”
Plăcut surprinsă și stăpânită de trăiri profunde, profesoara de română nu a dorit să spună mai multe. Nici nu era cazul. Zecile de baloane, florile și petalele de trandafiri de pe mese, precum și cărțile-premii de pe catedră ne-au lăsat libertatea de a gândi și a imagina un posibil scenariu ...
433 de premii și mențiuni
Elevii școlii, cu mic cu mare, se adunaseră în curte, iar de la microfon, directorul școlii, prof. dr. Florian Hava, prezenta bilanțul unui an școlar rodnic care se încheia, joi, pentru elevii clasei a VIII-a, un an cu multe succese, cunoscute și necunoscute.
Îndemnul pentru toți suna în românește „Învață pentru a ști; învață pentru a face; învață pentru a fi; învață pentru a trăi în comunitate!” (traducerea mesajului către europeni al lui Jacques Delors), mesaj preluat de dl director, tradus și adaptat la realitățile școlii.
Directorul Florian Hava citea numele premianților, iar directorul adjunct (Erzse Zoltan) și consilierul educativ (Claudia Trifa) le înmâna diplomele, premiile în bani și pachetele (cu produse European Drinks).
Un elev în lotul național de astronomie
Din cele 68 de premii și mențiuni la olimpiadele școlare și concursuri interjudețene, șase au fost obținute la etapa națională (din cele 11 participări), și tot șase premii au fost adjudecate la concursuri interjudețene din tot atâtea participări.
Deasupra tuturor se situează cei trei astronomi ai profesorului Marin Bica, participanți la lotul lărgit al României, dintre care, Marius Ștefan Deaconu, clasat al treilea, a reușit performanța de a se califica în lotul României (lot care va participa la cele două competiții internaționale). Și ceilalți doi astronomi naționali de la „Dacia”, Denis Derecichei și Sebastian Trifa, au avut o comportare strălucită, ocupând pozițiile imediat următoare, respectiv locurile IV și V.
Într-o ierarhie a valorilor școlii, cei trei naționali, Marius Deaconu (astronomie – mențiune la națională și locul II la județ la istorie), Denis Derecichei (astronomie - locul II la națională) și Sebastian Trifa (astronomie – locul III la națională, locul II la fizică și mențiune la mate, la județ) sunt urmați de Bogdan Boța (premiul I la mate și mențiune la fizică, la etapa județeană), Horea Fechete (loc. II, la mate, etapa județeană și medalie de bronz la națională), Alina Hașaș (loc. II la religie ortodoxă și premiul III la interjudețeană, precum și trei mențiuni la mate, română și fizică, la județ), Mircea Cioci (două premii III și două mențiuni, la educație tehnologică și religie ortodoxă, respectiv la mate și fizică), Radu Cora (pr. I  la mate, județ și medalie de bronz la națională), Greta Gomboș (loc. II la română și mențiune la biologie, la județ), Fekete Csilla (premiul II la maghiară, pe județ), Florina Sabina Trifa (loc. I la religie ortodoxă și mențiune la română, la etapa județeană, precum și mențiune la interjudețeană), Kakovay Melania (pr. II la educație plastică și mențiune la religie romano-catolică), Nagy Xenia (mențiune la astronomie), Paul Gh. Boța (câte o mențiune la mate și fizică), Cristian Știrbe (pr. I la ed.tehnologică, la județeană, calificat la etapa națională), Corina Mihaela Ioniță și Larisa Deac (loc. II la religie ortodoxă, la județeană și mențiune la interjudețeană), Hajbok Robert și Adina Iancu (loc. I la șah, la județeană și calificați la etapa națională, unde Robert reușește premiul II) ... 21 de premii și mențiuni la „Micul matematician”, 16 premii județene la „Evaluarea națională la matematică”, 37 la cangurul matematic, 44 la cangurul lingvistic,la engleză și 8 la franceză, 17 elevi au luat examenul Cambridge, 9 premii I,II și III, obținute de elevi din clasa a IV-a B, secția maghiară, la etapa județeană a concursului Tradiție și artă, din care două premii I la festivalul de teatru, la etapa națională și etapa internațională...
La proiectul „Aleargă pentru sănătatea ta” (cros și ștafetă), concurenții de la „Dacia” au luat toate premiile (12), atât la fete, cât și la băieți.
Total premii și mențiuni – 188, plus alte 245 de premii și mențiuni la activități extrașcolare (concursul național „Olimpicii cunoașterii”, concursul Smart, concursul național „Cărticica mea de suflet”, „Sanitarii pricepuți”, alte concursuri și festivaluri educative și cultural-artistice, programul „Și eu mănânc sănătos”...), astfel că la final, totalizăm 433 de premii și mențiuni. (Ov. D.)     

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:26:35 Ora de vară a Europei de Est