Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Centrul Down din Oradea

Vise împlinite

La Centrul Down din Oradea

De mai bine de trei ani, dna Szatmari Dorina, profesor de matematică la Școala cu clasele I-VIII ”Dimitrie Cantemir”, „monitorizează” (din umbră) activitatea tinerilor de la centrul orădean, iar miercuri, 21 martie, de Ziua Mondială a Sindromului Down a dorit să le facă o surpriză.

Cu prilejul unor evenimente, doamna profesoară a fost prezentă la activitățile lor. De Crăciun i-a filmat în timp ce prezentau un emoționant program artistic, a stat de vorbă cu ei, înregistrându-i, iar miercuri le-a prezentat filmul-surpriză. Tot de sărbători, a organizat la Școala „Dimitrie Cantemir” o expoziție cu produsele confecționate de mâinile măiestre ale acestor tineri, încercând astfel să-i ajute să-și vândă produsele (felicitări și lumânări). Intervievându-i, a aflat ceea ce și-ar dori ei să facă sau să vadă. „Vor să facă sport: tenis de masă, baschet și  înot. Le plac concertele. Au fost la Fuego și Irina Loghin. Le-ar plăcea să meargă la mai multe spectacole. Apropo, am și eu o idee (personală): ce-ar fi dacă artiștii și-ar face un obicei din a da bilete gratuite tinerilor cu dizabilități, măcar din când în când. Ce-ar mai dori acești tineri? Să danseze și să cânte.“Dacă aș avea bani, am face o formație a noastră, am angaja pe cineva care să ne învețe să cântăm și să dansăm”, ne-a spus Ioana Ciobanu (o fetiță deosebită, care a ajuns Mesager global Special Olympics 2006-2008, unul din cei 12 atleți din întreaga lume care vor reprezenta mișcarea Special Olympics pentru doi ani). Acești tineri doresc să lucreze și să-și vândă lumânările și felicitările (singurele lor surse de venit). Ei  vin la centru ca la “serviciu”, prețuiesc ceea ce fac, și se străduiesc să lucreze cât mai bine. Doresc să iubească și să fie iubiți! Au găsit modele în persoanele din jurul lor. Visele lor sunt modeste și chiar realizabile. Ioanei Luca îi plac animalele, și ar fi fericită să aibă grijă de vaci și porci. Rita Romcin ar vrea să devină asistent social ca mătușa ei. Csicortaș Ioana ar dori să poată confecționa păpuși pentru că iubește foarte mult copiii mici. Florina Albu visează să lucreze în televiziune. De la visul Florinei, mi-a venit ideea de a vizita studioul de televiziune TVS», ne-a mărturisit dna Szatmari. 

 


În vizită la TVS Oradea


 

Cunoscându-le astfel visele și dorințele, le-a mai pregătit o surpriză de ziua lor: o vizită la studioul de televiziune TVS din Oradea. Zis și făcut. După vizionarea filmului, i-a îmbarcat în microbuzul centrului și în două autoturisme personale, și i-a dus să viziteze redacția TVS, unde i-a primit însuși redactorul-șef, Florin Ardelean, care le-a prezentat colectivul redacțional, departamentele și aparatura din dotare, ba chiar i-a invitat să ia loc la pupitrul de prezentare a știrilor. Fără să stea prea mult pe gânduri, Florina s-a arătat încântată să apară în fața camerelor de filmat.
„De ziua lor, am dorit să le facem o surpriză acestor tineri, venind în mijlocul lor împreună cu directoarele Școlii „Dimitrie Cantemir”, dna Teodora Șandor, director, dna Szekely Erzsebet, director adjunct, Amelia Boroș, prof. de informatică, Diana Cornea, prof. de religie, cu atât mai mult cu cât anul 2007 a fost declarat “Anul internațional al egalității de șanse pentru toți”, ne-a spus prof. Szatmari Dorina (alias Andreea Marin), omul-surpriză (sau omul surprizelor la „Dimitrie Cantemir”), inițiatoarea surprizelor de miercuri.
La rândul lor, gazdele (prof. Lucia Ciobanu, directorul Centrului Down, Felicia Unguru și Angela Buzalic, asistenți sociali) au rămas plăcut surprinse de cele două manifestări puse la cale de prof. Szatmari Dorina.
Iar noi nu putem decât să o felicităm, acordându-i nota maximă!
Ovi DAN

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:06:54 Ora de vară a Europei de Est