Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie

De-ale senatorilor universitari

Şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie 2015.

Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a dezbătut şi aprobat luni (30 martie 2015) un pachet de documente cu impact în plan economico-financiar: variante previzionate ale Bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul în curs; Procedura privind elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activităţi de cercetare ştiinţifică; Normativele şi organigrama pentru funcţionarea Biroului Programe şi Proiecte de Cercetare - Dezvoltare - Inovare; Programul de dezvoltare a sistemului de control managerial intern la nivel de instituţie. Totodată, au primit girul Senatului universitar Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenelor de finalizare a studiilor universitare de licenţă şi masterat, Metodologia de admitere 2015, Regulamentul Centrului de Consiliere şi Servicii pentru Carieră, Procedura pentru înfiinţarea, evaluarea şi ierarhizarea centrelor de cercetare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului de Relaţii Internaţionale ş.a.
Parcul dendrologic din Gurahonţ, prea costisitor pentru o singură universitate
Universitatea din Oradea se află în imposibilitatea de a susţine în continuare, de una singură, finanţarea cheltuielilor de administrare a Parcului dendrologic din Gurahonţ (Arad). Opţiunea Consiliului de administraţie al Universităţii este de a co-administra acest obiectiv alături de Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" din Timişoara şi Universitatea de Vest din acelaşi municipiu. În virtutea noului statut, instituţia orădeană de învăţământ superior ar beneficia, asemenea celorlalţi doi parteneri, de cofolosinţa gratuită a parcului. Fără a respinge ideea acestei asocieri, Senatul universitar a solicitat Consiliului de administraţie argumente suplimentare de natură să estimeze efortul financiar al Universităţii, deopotrivă să precizeze din ce sursă se vor asigura fondurile respective, amânând adoptarea unei hotărâri atât în ceea ce priveşte renunţarea la dreptul de administrare pe care Universitatea din Oradea îl are în prezent asupra întregului imobil din Gurahonţ, cât şi aprobarea asocierii menţionate.
Consorţiul universitar „Academica +"
Membrii Senatului universitar au aprobat - cu unele amendamente care vizează îndeosebi aspecte legate de patrimoniu şi participarea studenţilor în noile structuri de conducere - contractul de parteneriat pentru constituirea Consorţiului universitar Academica +. Astfel, Senatul solicită Consiliului de administraţie al Universităţii din Oradea să nu participe cu bunuri de patrimoniu şi să evidenţieze distinct în bugetul universităţii cheltuielile generate de participarea în Consorţiu. Acesta va reuni: Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava, Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti, Universitatea „1 Decembrie1918" din Alba-Iulia, Universitatea din Piteşti, Universitatea din Oradea şi Universitatea „Valahia" din Târgovişte. Scopul constituirii consorţiului este realizarea excelenţei în formare şi cercetare, optimizarea folosirii în comun a resurselor umane, materiale şi financiare, cu un mare potenţial de dezvoltare în aria europeană a educaţiei şi cercetării, precum şi identificarea şi exploatarea unor noi domenii de educaţie -formare în care universităţile partenere prezintă complementaritate.
Noi conducători de doctorat
Legislativul universitar orădean a aprobat afilierea prof. univ. dr. Simona Daniela Cavalu de la Facultatea de Medicină şi Farmacie la Şcoala doctorală din domeniul Medicină, existentă la Universitatea din Oradea. Senatul a aprobat, în acelaşi timp, solicitarea prof. univ. dr. Nicu Dumitraşcu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop dr. Vasile Coman", de a desfăşura activitatea de conducător de doctorat în cadrul Şcolii doctorale a Universităţii „1Decembrie 1918" din Alba-Iulia, domeniul Teologie.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
preşedintele C.R.I.I.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:59 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).