Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Copilărie fără delincvenţă”

Campania preventivă

„Copilărie fără delincvenţă”

Peste 150 de elevi orădeni au fost implicaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Campania preventivă „Copilărie fără delincvenţă".

În perioada octombrie 2014 - aprilie 2015, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor şi cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, a derulat Campania preventivă ,,Copilărie fără delincvenţă".
Campania a fost derulată în cadrul Proiectului naţional ,,Copilărie fără delincvenţă", iniţiat de Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, cu sprijinul Minsterului de Interne din Cehia şi Bulgaria, finanţarea fiind asigurată prin programul de granturi al Comisiei Europene - „Prevenirea şi lupta împotriva criminalităţii" (ISEC).
 Proiectul şi-a propus creşterea eficienţei programelor de prevenire a delincvenţei juvenile la minorii cu vârsta sub 14 ani (clasele V-VII), acesta fiind iniţiat în urma identificării nevoii de a intensifica activităţile de prevenire a criminalităţii în rândul minorilor din această categorie de vârstă.
Pilonii pe care s-a sprijinit proiectul au fost reprezentaţi, pe de o parte, de consolidarea capacităţii instituţionale, respectiv  îmbunătăţirea cooperării dintre Poliţie şi Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, şi pe de altă parte, de creşterea gradului de informare a grupurilor ţintă (minorii cu vârsta de până la 14 ani, părinţi, profesori, asistenţi sociali etc.) cu privire la prevenirea
delincvenţei juvenile şi la serviciile de care pot beneficia copiii cu comportament delincvent şi predelincvent.
Atât datele statistice, cât şi constatările din teren ale poliţiştilor şi asistenţilor sociali au condus la concluzia că aceşti minori reprezintă un grup vulnerabil din punct de vedere comportamental. În acest context, proiectul şi-a propus creşterea eficienţei programelor de prevenire a delincvenţei juvenile la minorii cu vârsta sub 14 ani.
Campania şi-a propus creşterea gradului de informare şi conştientizare în rândul copiilor, părinţilor şi profesorilor cu privire la comportamentele predelincvente şi delincvente, modalităţi de prevenire, gestionare a situaţiilor conflictuale sau cu privire la consecinţele legale şi sociale în cazul unor comportamente deviante.
La nivelul judeţului Bihor, campania a fost implementată în cadrul Şcolii Gimnaziale Nr.11 din Municipiul Oradea, iar activităţile propriu-zise au constat în întâlniri ale poliţiştilor de prevenire şi ale partenerilor de campanie cu cele trei categorii sus-menţionate.
În vederea identificării nevoilor concrete de informare a beneficiarilor, la începutul campaniei preventive a fost realizat un sondaj de opinie în cadrul căruia a fost evaluat gradul de cunoaştere a principalelor modalităţi de prevenire a delicnvenţei juvenile, iar la finalul campaniei preventive a fost realizat un alt sondaj de opinie care a evaluat gradul de îmbunătăţire a cunoştinţelor preventive în urma implicării în campania preventivă.
Poliţiştii de prevenire bihoreni în colaborare cu asistenţii sociali au purtat discuţii cu elevii pe tema delincvenţei juvenile şi a prevenirii victimizării şi au organizat concursuri şi expoziţii tematice. Un element inedit, ce ilustrează metodele moderne de prevenire a criminalităţii, a fost implicarea directă a elevilor în activităţi, nu numai în calitate de beneficiari, ci şi de organizatori ai unor
activităţi. Astfel, a fost creat ,,Consiliul de Prevenire a Criminalităţii', constituit din 14 elevi din clasele V - VII ai respectivei instituţii şcolare.
Aceştia au participat la o sesiune de informare pe teme de prevenire a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, răspunderea penală, prezentarea unor prevederi ale Codului Penal şi a măsurilor ce pot fi luate faţă de minori, a riscurilor la care se expun cei care săvârşesc fapte constravenţionale sau penale, modalităţi de gestionare non-violentă a conflictelor.
De asemenea, elevii din clasele V - VII au fost implicaţi în jocuri tematice în cadrul cărora au jucat diverse roluri (inculpat, martor, complice etc.). Totodată, participanţii au încercat să identifice în jurul lor, în clasă, la locul de joacă sau acasă, diverse situaţii conflictuale. Acestea au fost ulterior analizate împreună cu poliţiştii de prevenire bihoreni, identificându-se împrejurările care au condus la escaladarea conflictelor, motivele pentru care s-a recurs la violenţă şi modalităţile de rezolvare non-violentă a respectivelor conflicte.
Totodată, poliţiştii de prevenire şi reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor au participat la şedinţe cu părinţii organizate la şcoală, în cadrul cărora au fost discutate aspecte referitoare la fenomenul delincvenţei juvenile, modalităţile de gestionare a conflictelor, rolul părinţilor în creştrea şi educarea părinţilor, la instituţiile care oferă servicii minorilor delincvenţi şi la colaborarea familiei şi şcolii cu acestea.
De asemenea, au fost organizate trei concursuri preventive, respectiv un  concurs de mesaje preventive, concursul de eseu-ri „Alegerea mea - eseuri antiviolenţă" şi un concurs de compuneri intitulat „Prietenul meu poliţistul". În urma jurizării, 20 din elevii implicaţi în concursurile organizate pe şcoală au fost premiaţi de organizatori cu premii constând în materiale promoţionale cu însemnele campaniei (insigne, şepci, pixuri, rucsacuri, memory stick-uri, tricouri, DVD-uri etc.).
Totodată, şi cei 14 elevi cooptaţi în cadrul „Consiliului de Prevenire a Delincvenţei Juvenile" au fost recompensaţi de organizatori cu materiale promoţionale inscripţionate cu titlul campaniei, mape, insigne, rigle, penare, instrumente de scris, agende, etc..
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 23:41:23 Ora de vară a Europei de Est