Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

La lansarea cărţilor, Mihaela Dindelegan a primit cadou un cântec pe versuri proprii

Poezie şi muzică la Biblioteca judeţeană

La lansarea cărţilor, Mihaela Dindelegan a primit cadou un cântec pe versuri proprii

Am trăit momente extrem de emoţionante miercuri, 8 aprilie 2015, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" din Oradea.

Surpriza lirică a poetei Mihaela Dindelegan a fost depăşită de această dată de surpriza produsă autoarei de către invitaţi, deoarece Alexandrina Chelu a pus pe note şi a interpretat în faţa audienţei unul dintre sonetele de suflet ale Mihaelei: „Paşi în reverie", apărut în volumul „Lumină în apus", volum lansat miercuri, alături de cartea „Sfredelind tăcerea".
Mihaela Dindelegan a lansat la Biblioteca Judeţeană nu doar două cărţi cu poezii, ci şi două provocări de viaţă pentru tineri şi adulţi: prima, de a străpunge zidul tăcerii şi de a proclama adevărul ferm, iar a doua de a căuta inocenţa copilăriei şi de a-şi ancora trăirile în puritatea specifică ei. Născute din experienţă şi îmbogăţite cu analize şi observaţii proprii asupra vieţii, cărţile „Sfredelind tăcerea" şi „Lumină în apus" versifică existenţa umană sub extrem de multele ei aspecte pe care le aduc în lumina tiparului printr-un evantai de metafore debordante.
Volumele au fost prezentate în faţa elevilor de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga", Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi Colegiul Tehnic „Transilvania", precum şi a altor invitaţi, de către doamna profesor Ligia Mirişan, directorul Bibliotecii „Gheorghe Şincai", printr-un cuvânt extrem de emoţionant şi plin de valoare. Făcând o legătură între titlul volumului „Sfredelind tăcerea" şi mesajul de Paşti al episcopului greco-catolic Virgil Bercea referitor la tăcere, doamna Mirişan a deschis apetitul pentru lectură al tuturor celor prezenţi în sală. Grafica specială a coperţii acestei cărţi vorbeşte despre forţa creatoare care se naşte în interior şi străpunge tăcerea, revărsându-se într-o curgere de expresii vii şi pline de profunzime. Extrem de bogatele cuvinte ale doamnei director au fost puse în valoare şi prin versurile poetei, recitate de actorul Rin Tripa, care a smuls zâmbete de încântare chiar şi de pe feţele celor maturi.
Poetul Noru Silvan, pe numele său de botez Lucian Munteanu, doctor şi om de litere în acelaşi timp, a făcut referire în cuvântarea sa la titlurile extrem de metaforice ale poeziilor din cele două volume, dar şi la conţinutul profund şi plin de înţelesuri al versurilor. Menţionând armonia, ca încununare a relaţiilor de viaţă, precum şi simplitatea, ca fiind una dintre faţetele diamantului genialităţii, Noru Silvan a recomandat cu căldură cele două cărţi pentru a fi citite pe îndelete. Poate că nu doar prezenţa la masa prezidiului a episcopului Virgil Bercea a făcut ca tinerii să fie extrem de atenţi la tot ce se întâmplă, dar luarea sa de cuvânt a fost primită cu mare apreciere. Prezentat ca fiind un model de apropiere în relaţiile interumane, Preasfinţia Sa le-a adresat tinerilor îndemnul de a posti cu inima şi de a-şi curăţi gândurile de orice rău, idei care concordă cu conţinutul cărţilor Mihaelei Dindelegan pe care episcopul Bercea le-a promovat miercuri.
Ducând discuţia pe înălţimile perfecţiunii în ce priveşte forma de exprimare, muzicianul Florian Chelu Madeva, un împătimit admirator al sonetelor, el însuşi co-autor al unui volum cu sonete retrogradus, alături de fiica sa, Alexandrina Chelu, şi-a dovedit măiestria şi în faţa publicului prezent în amfiteatrul Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai". Alături de Alexandrina, Florian Chelu a interpretat un sonet scris de Ana Blandiana, iar apoi i-a cedat acesteia chitara pentru a cânta o compoziţie proprie, pe versurile unui sonet al Mihaelei Dindelegan:
„Desculţi aleargă paşii în reverie
Pe întinderea de cântec a visării.
Se bucură că în somnul înserării
Ei pot avea deplină armonie.
 
E calea de sub ei la fel de vie
Ca visul ce dă dreptul adorării
Stăpână peste acei paşi să fie
Şi să-i conducă-n timpul alergării.
 
Spre ce aleargă nu-i o nebunie,
Căci deşteptarea o vor în largul zării
Şi ochii limpezi vor să îi găsească
 
Străini de lacrimile îndurerării,
Străini de orice rece intemperie,
Însă în stare veşnic să iubească".
(Paşi în reverie)
Un cuvânt extrem de emoţionant l-a adresat tinerilor şi doamna inspector şcolar Sânzâiana Neşiu, care a concluzionat cu versurile lui Tudor Arghezi: „Carte frumoasă, cinste cui te-a scris".
Întâlnirea de miercuri de la Bibliotecă a avut ca invitat şi pe arhitectul şi profesorul universitar Cristian Puşcaş, consilier local al municipiului Oradea, dar şi pe preşedinta Uniunii Femeilor Bihor, Angela Pop, care a făcut oficiile de gazdă în ce priveşte partea de discuţii libere cu elevii.
Roxana Popescu & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: La lansarea cărţilor, Mihaela Dindelegan a primit cadou un cântec pe versuri proprii.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:41:21 Ora standard a Europei de Est