Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozion şi Concursul naţional de ecologie şi protecţia mediului „Pădurea – Planeta Ursuleţilor”, ediţia a III-a

Miercuri şi joi, Grădiniţele „Trei Ursuleţi” au organizat

Simpozion şi Concursul naţional de ecologie şi protecţia mediului „Pădurea – Planeta Ursuleţilor”, ediţia a III-a

Miercuri, 8 aprilie 2015, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Trei Ursuleţi" (Str. Horea, Nr. 6), s-a desfăşurat Simpozionul judeţean, cu participare interjudeţeană „Pădurea - Planeta Ursuleţilor", iar joi (9 aprilie), la Universitatea din Oradea, în Aula Magna, a avut loc festivitatea de premiere a preşcolarilor şi şcolarilor participanţi la cea de-a III-a ediţie a Concursului naţional de ecologie şi protecţia mediului ,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor".

„Am pornit în acest proiect în anul şcolar 2012/2013, cu paşi timizi, dar cu o mare dorinţă de a face cunoscută şi altora o parte din munca preşcolarilor şi a cadrelor didactice din unitatea noastră, dar nu numai, având sprijin total din partea d-nei preşedinte Nistreanu Laura Delia, a spus în deschiderea reuniunii de joi, din Aula Magna, d-na director Mihaela Bistran.
Având convingerea că formarea unui comportament ecologic la preşcolari constituie un aspect important al activităţii instructiv - educative, precum şi promovarea şi educarea unei atitudini pozitive, încă de la vârsta preşcolară, faţă de mediul înconjurător cu prilejul activităţilor extracurriculare şi printr-o strânsă colaborare cu familia şi comunitatea locală, ne-am  propus continuarea proiectului şi în anul şcolar 2014-2015, prin includerea concursului în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene, nr. 31504/ 03.03.2015, poziţia 227, respectiv a Simpozionului judeţean cu participare interjudeţeană ,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor", ediţia a III-a, avizat de I.S.J. Bihor şi înregistrat cu numărul 73/06.02.2015".
Partenerii Grădiniţelor „Trei Ursuleţi" în desfăşurarea acestui proiect educativ sunt: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor (reprezentat la reuniunea de joi de d-na inspector şcolar Mădălina Lupău), Casa Corpului Didactic Bihor (reprezentată de prof. metodist Szabo Florina; Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane (reprezentată de conf. univ dr. Peter Karla) şi Agenţia pentru Protecţia Mediului Bihor.
„Aflat la a treia ediţie, concursul urmăreşte promovarea şi educarea unei atitudini pozitive a copiilor, încă de la vârsta preşcolară, faţă de mediul înconjurător prin dezvoltarea capacităţilor lor de cunoaştere şi înţelegere şi formarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a lui. Printre obiectivele principale ale Concursului naţional ,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor" se numără: îmbogăţirea cunoştinţelor despre rolul pădurilor în menţinerea vieţii pe pământ, însuşirea unor norme de comportament ecologic şi formarea unei atitudini dezaprobatoare faţă de cei care încalcă aceste norme, precum şi stimularea copiilor pentru a desfăşura activităţi cu caracter experimental şi demonstrativ prin care să contribuie la păstrarea sănătăţii mediului în care trăiesc", a adăugat Mihaela Iluţa, celălalt director al Grădiniţelor „Trei Ursuleţi".
„Vinovaţii" fără vină ai acestui proiect de succes sunt: doamna Nistreanu Laura Delia, preşedinte al Fundaţiei ,,Trei Ursuleţi", în calitate de responsabil proiect, cei trei coordonatori: prof. Bistran Mihaela, director al Grădiniţei ,,Trei Ursuleţi 1", prof. Iluţa Mihaela, director G.P.P. ,,Trei Ursuleţi" şi prof. Curta Timea, profesor limba engleză, precum şi membrii echipei de proiect: prof. Oşvat Laura, Flore Adina, Bogdan Ianki Monica, Klein Andreia, Hus Ramona, David Diana şi psihopedagog Bar Raluca (de la Grădiniţa ,,Trei Ursuleţi 1"); prof. Ghiuro Ramona, Negrău Elena, Roşca Ioana, Pituţ Mariana, Petrescu Alina, Popovici Nicoleta, Ban Denisa, Budău Paula, psihopedagog Horga Florina şi Berce Ciprian (de la G.P.P. ,,Trei Ursuleţi").
Lucrările trimise pentru concurs au fost jurizate de doamnele inspectori şcolari Lucia Caciora, Daniela Duma şi Mădălina Lupău, de prof. Carmen Bodiu, de la C.C.D. Bihor, conf. univ. dr. Karla Peter - Barth, ing. Ţîrţ Loredana şi prof.Ciprian Berce.
În proiect au fost implicate 34 de unităţi din învăţământul preşcolar, din 12 judeţe: grădiniţele orădene Nr. 31, 52, 28, 30, 34, 45, 50 şi 55, Emanuel, Gr. Nr. 53, Gr. Orsolya, Floare de colţ Beiuş, Prietenii copilăriei din Sînmartin, grădiniţele orădene Nr. 42, 44, 47, 56, Nr.3 Hidişelu de Jos, Grădiniţa din Sebiş, Grădiniţa Şcolii Gimnaziale „Viorel Horj", Drăgăneşti, Grădiniţa „Micii cercetaşi" din Botoşani, jud. Botoşani, Grădi. Nr. 4, Moreni, Dâmboviţa, Grădi. Nr. 14 şi 15 din  Târgovişte, Dâmboviţa, Grădiniţa Călimănel, Topliţa, Harghita, Grădiniţa „Pinochio", Zalău, jud. Sălaj, Grădi. Nr. 11 din Sânpetru, jud. Braşov, Grădiniţa din Gherăşeni, jud. Buzău, Grădi. Nr. 26 din Iaşi, jud.Iaşi, Grădiniţa Nr. 7, Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea, Grădiniţa din Călimăneşti, jud.Vâlcea, Grădiniţa Nr. 2 din Cajvana, jud. Suceava, Grădiniţa din Petros, jud. Hunedoara, Grădiniţa Şcolii Gimnaziale din Sîmbureşti, jud. Olt; 19 unităţi de învăţământ primar din 6 judeţe: Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici"din Oradea, Şcoala Gimnazială ,,Oltea Doamna", Colegiul Naţional „Iosif Vulcan", Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş", Beiuş, Şcoala Primară din Sebiş, Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Săcădat, Şcoala Gimnazială Nr. 2, Almaşu Mare, Şcoala Primară Nr. 1 din Almaşu Mic, Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Balc, Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre"din Oradea, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu", Liceul Tehnologic „Ioan Bococi", Şcoala Gimnazială „Miron Pompiliu" din Ştei, Clubul Copiilor din Oneşti, jud. Bacău, Şcoala Gimnazială din Țigmandru, jud. Mureş, Palatul Copiilor din Craiova, jud. Dolj, Școala Gimnazială „Eugen Ionescu" din Slatina, jud. Olt, Şcoala „Şerban Vodă Cantacuzino" din Călimăneşti, jud. Vâlcea şi Şcoala Gimnazială din Muereasca de Sus, jud.Vâlcea.
Concursul a avut două secţiuni: secţiunea I pentru preşcolari (desen, pictură, colaj şi machete) şi secţiunea a II-a pentru şcolari: creaţii artistico-plastice (desen, pictură, colaj, machete) şi creaţii literare (poezii, compuneri) în limbile: română, engleză şi maghiară. Şi simpozionul a avut tot două secţiuni: I pentru cadrele didactice (în cele trei limbi: română, engleză şi maghiară). La simpozion au putut participa cadre didactice care predau în învăţământul preşcolar, primar şi special, cu lucrări despre acţiuni şi activităţi concrete desfăşurate cu elevii în vederea realizării educaţiei ecologice şi care vizează promovarea sau analiza unor probleme dintr-o arie naturală protejată; secţiunea a II-a s-a adresat elevilor, cuprinzând: creaţii literare, poezii, poveşti, eseuri, legende care tratează aspecte privind protejarea mediului înconjurător.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Simpozion şi Concursul naţional de ecologie şi protecţia mediului „Pădurea – Planeta Ursuleţilor”, ediţia a III-a.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:06:22 Ora de vară a Europei de Est