Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bihorul a organizat, cu mult succes, Olimpiada Naţională de Istorie

În perioada 6-10 aprilie,

Bihorul a organizat, cu mult succes, Olimpiada Naţională de Istorie

În perioada 6-10 aprilie 2015, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a fost gazda celei de-a XXXIX-a ediţii a Olimpiadei Naţionale de Istorie.

Chiar dacă a fost vorba despre Săptămâna Patimilor, organizatorii, mână în mână cu partenerii şi cu cei 60 de sponsori (în majoritate instituţii, dar şi multe persoane fizice) s-au situat la înălţime, după cum aveam să aflăm chiar de la reprezentantul ministerului de resort, inspectorul general al M.E.C.Ş, dl prof. dr. Doru Dumitrescu, cel care i-a felicitat, apreciind ediţia de la Oradea ca fiind una dintre cele mai bune şi mai reuşite ediţii din cele 39.
Tot domnia sa avea să facă apoi aprecieri şi asupra nivelului la care au fost abordate subiectele, care nu au pus probleme deosebite concurenţilor. Şi totuşi, rezultatele nu au fost mulţumitoare pentru că „nu întodeauna abordarea lor a fost cea mai bună. Ceea ce vreau eu să reliefez este că trebuie mai multă atenţie în ceea ce priveşte o serie întreagă de aspecte legate de interpretarea textului; trebuie mai bine să înţelegem ce înseamnă relaţia cauzală, trebuie mai bine să vedem şi să concepem foarte bine şi să înţelegem cerinţele eseului... şi termenii istorici...", a conchis dl inspector general, prof. dr. Doru Dumitrescu.
Ministerul Educaţiei şi Cecetării Ştiinţifice a acordat 36 de premii şi menţiuni (câte şapte la clasele a VIII-a, a IX-a, a XI-a şi a XII-a şi opt la clasa a X-a), iar organizatorii, cu ajutorul sponsorilor a sporit valoarea lor, a acordat medalii şi multe premii speciale, după cum aveam să aflăm de la inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, dl prof. Nicolae Avram.
Trei dintre cei cinci bihoreni au obţinut menţiuni MECŞ: Diţă Miruna din clasa a VIII, de la CN „Emanuil Gojdu" (eleva d-lui prof. Ilie Crăciun), Căileanu Andrada Cătălina din clasa a IX-a de la Lic. T. „Constantin Şerban" din Aleşd (eleva d-nei prof. Antonia Silaghi) şi Corduneanu Cătălina Cezara din clasa a XI-a, de la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu" (eleva d-nei prof. Florentina Barta).
Premiile şi medaliile au fost câştigate, la clasa a VIII-a, de Lepa Oana din Timişoara - premiul I, Prodan Miruna din Zalău şi Toma Natanael din Braşov, ambii, premiul al II-lea; la clasa a IX-a: Lupaşcu Lucia Francesca din Bucureşti - premiul I, Balaş Maria Teodora din Bacău - pr. II, Cadea Dragoş Alexandru din Craiova - pr. III; la clasa a X-a: Cristea Vladimir din Arad - pr. I, Nicola George Emil din Zalău - pr. II, Popovici Corina din Botoşani - pr. III; la clasa a XI-a: Catalan Matei din Bucureşti - pr. I, Drăghici Denisa Georgiana din Cîmpulung (Argeş) - pr. II, Macar Ioana din Câmpulung Moldovenesc (Suceava) - pr. III; la clasa a XII-a: Herineanu Teofil Mihai din Dej - pr. I, Manea Raluca Andreea din Ploieşti - pr. II, Drăgan Vlad Ionuţ din Alba Iulia - pr.III.
Felicitările primite din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice pentru organizarea la cote înalte a olimpiadei naţionale, organizatorii, prin vocea autorizată a d-nei inspector şcolar prof. dr. Roşu Elisaveta, ţin să le împartă frăţeşte cu partenerii şi generoşii sponsori.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Bihorul a organizat, cu mult succes, Olimpiada Naţională de Istorie.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:08:10 Ora de vară a Europei de Est