Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere”

Vineri, reuniunea de la Oradea

Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere”

Vineri, 10 aprilie 2015, în preajma sfintelor Sărbători Pascale, la Eco Şcoala „Oltea Doamna", a avut loc o nouă reuniune de proiect, cu participarea partenerilor din Ungaria, de la Liceul „Nicolae Bălcescu" din Gyula.

Privită ca o nouă şansă de a face donaţie de carte şi dublată de bucuria reciprocă de a se revedea, întâlnirea de la Oradea a partenerilor de proiect de la „Oltea Doamna" şi „Nicolae Bălcescu" a fost onorată şi „parafată" şi de prezenţa partenerilor externi, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Uniunea Naţională „Vatra Românească", Primăria Oradea şi Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora".
În deschiderea reuniunii, dl director Mircea Mitran a salutat distinşii parteneri prezenţi la reuniune, manifestându-şi bucuria revederii şi găzduirii întâlnirii, prilej de noi acte de caritate, o nouă donaţie de carte românească pentru fraţii români din Ungaria, în preajma apropiatei Sărbători a sărbătorilor şi Praznic al praznicelor - Învierea Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
„Proiectul urmăreşte repunerea în drepturi a cărţii şi bibliotecii..."
În calitate de coordonator de proiect, alături de d-na director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi, d-na profesor Laura Ienei David ne-a reamintit scopul proiectului „Prietenie fără frontiere": „Dincolo de scopul său nobil, caritabil şi de voluntariat, născut din dragoste şi respect pentru partenerii şi prietenii noştri din Gyula, proiectul urmăreşte repunerea în drepturi a cărţii şi bibliotecii, redescoperirea lecturii ca o plăcere, o relaxare, ca un izvor nesecat de cunoaştere şi visare fără egal". Am citat-o pe d-na profesor Laura Ienei David.
În calitate de director adjunct şi coordonator de proiect, d-na prof. dr. Liliana Bocoi a prezentat în PowerPoint cartea de vizită a şcolii. Invitaţi la dialog, partenerii şi-au exprimat opiniile vizavi de scopul şi obiectivele proiectului, apreciind valoarea instructiv-educativă a proiectului, mesajul său creştinesc şi umanitar, şi mai cu seamă eficienţa şi importanţa demersului său didactic educativ. D-na prof. dr. Maria Gurzău Czegledi, directorul Liceului „Nicolae Bălcescu" din Gyula, a mulţumit gazdelor şi partenerilor pentru călduroasa primire şi noua donaţie de carte, urând tuturor bucurii şi belşug de Sfintele Paşti. Din partea „Vetrei Româneşti", dl prim-vicepreşedinte Ioan Chivari l-a „mandatat" ca purtător de mesaj şi de cuvinte potrivite în asemenea ocazii pe distinsul profesor Teodor David, „un împătimit şi sufletist de carieră", cum îi place domniei sale să-i spună. „Aşa după cum a apreciat şi doamna profesor Laura Ienei, proiectul „Prietenie fără frontiere" are o construcţie umanitară, un scop caritabil şi educativ, dar mai mult decât atât, îşi propune să unească suflete şi să-i bucure pe fraţii noştri români din Ungaria. Prin aceste nobile gesturi, ei văd că ne pasă de ei şi că îi avem la suflet cu fiecare donaţie, iar orădenii şi bihorenii se dovedesc deschişi şi buni, săritori în asemenea ocazii. Iată, şi acum, în preajma celui mai mare Praznic Împărătesc, confraţii noştri şi-au deschis sufletele pentru o nouă donaţie de carte românească pentru fraţii români din Gyula. Mulţumim tuturor. Dumnezeu să le primească jertfa şi să-i răsplătească înzecit pentru fapta lor", a conchis dl profesor Teodor David.
Mici de stat, mari la sfat, artiştii din Săcădat!
Bucuria (re)întâlnirii de la Oradea a fost amplificată de micii şi vrednicii artişti ai şcolii (cei doi solişti: admirabilul Don Mario - pe numele său de scenă, George - elevul d-nei prof. Laura Ienei David şi Octavian Blaga, din clasa a III-a F) şi de invitaţii lor de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Săcădat, Ansamblul de cântece şi dansuri „Trei sate, trei surori", coordonat de d-na prof. Maria Sime. La realizarea şi prezentarea momentului lor artistic au mai contribuit, pe lângă cei 28 de copii artişti, conducătorul ansamblului, d-na Laurenţia Sime, prof. Mihai Jula, coregraful Florin Clepe, Vasile Lezeu (aranjament muzical), cu sprijinul directorului şcolii, d-na prof.Gabriela Ţârţ.
Au fost de faţă, au aplaudat artiştii şi au sprijinit reuniunea membrii echipei de proiect: prof. Socolan Florentina (consilier educativ), Laza Eva, Musca Florina, Faur Patricia, Derecichei Claudia, Zbârcea Claudia, Mihuţ Angela şi Lenghel Rodica; Oros Daniela, Borz Diana, Mitran Viorica, Sabău Doina, Fechete Rodica, Ciarnău Romelia, Petca Luminiţa, Tămăşan Ilinca, Foltuţ Rodica,  Morlocan Luciana şi Teşedan Maria Dana.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:30:28 Ora standard a Europei de Est