Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes”

Miercuri, 22 aprilie, la Universitatea Agora din Oradea

Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, în parteneriat cu Fundaţia Agora din Municipiul Oradea, organizează miercuri, 22 aprilie 2015, la Oradea, de la ora 14.00, la sediul Fundaţiei Agora (în Amfiteatrul Albastru),, Piaţa Tineretului, nr. 8, Conferinţa de deschidere şi Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes", Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale". Investeşte în oameni ! FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013.

Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes" se desfăşoară în perioada 16 februarie 2015 - 15 decembrie 2015 şi este implementat de Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor din cadrul Universităţii de Vest Timişoara şi Fundaţia Agora din Municipiul Oradea. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, iar obiectivul principal al acestuia este promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest şi Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din Bugetul Naţional şi 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuţia eligibilă a Beneficiarului - Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany.
Proiectul strategic „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes" se adresează cetăţenilor din 10 judeţe (Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare, Sălaj şi Timiş) iar prin intermediul lui se doreşte stimularea preocupărilor antreprenoriale, ale tuturor persoanelor care doresc să iniţieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. În acest sens a fost demarat un proces de promovare a activităţilor şi serviciilor oferite în cadrul proiectului. Cele mai importante activităţi şi servicii din cadrul proiectului sunt următoarele:
*Organizarea Concursului de Idei de Afaceri cu premii care însumează maximum 1.000.000 de euro. Concurenţii cu cele mai bune 40 dintre aceste idei vor fi primi un stimulent (ajutor de minimis) de maximum 25.000 euro şi vor fi sprijiniţi pentru înfiinţarea unei întreprinderi în următoarele direcţii de politică industrială: Turism şi ecoturism, Textile şi pielărie, Lemn şi mobile, Industrii creative, Industria auto şi componente, Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, Procesarea alimentelor şi a băuturilor, Sănătate şi produse farmaceutice, Energie şi management de mediu; Bioeconomie (agricultură, silvicultură, pescuit şi acvacultură), Biofarmaceutică şi biotehnologii;
*Înfiinţarea la Timişoara şi Oradea două Centre de Sprijin şi Iniţiere în Afaceri în care va fi oferită consiliere gratuită pentru înfiinţarea unei întreprinderi şi întocmirea unui plan de afaceri. În paralel cu aceste două centre vor fi dezvoltate alte două Centre de Sprijin şi Iniţiere în Afaceri care funcţionează deja în cadrul Universităţii de Vest Timişoara şi a Fundaţiei Agora din Municipiul Oradea;
*Informarea a minimum 600 de persoane şi recrutarea a minimum 480 de persoane cărora li se vor oferi servicii de consiliere şi sprijin în vederea punerii în practică a unei idei de afaceri. Un aspect important de precizat este acela că 400 dintre persoanele înscrise în proiect vor fi selectate şi vor putea beneficia de cursuri de antreprenoriat de tip iniţiere/specializare şi perfecţionare. Menţionăm că dintre aceste 400 de persoane din grupul ţintă care vor beneficia de programele de formare, minimum 200 sunt persoane cu vârste între 18 - 25 ani, îmatriculate în învăţământul superior.
Persoană de contact la Fundaţia Agora Oradea - Butaci Casian
Persoană de contact la Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany - Niculescu Vasi Otilia
Conf. univ. dr. Gabriela Bologa,
decan al Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice a Universităţii Agora
conf. univ. dr. Gabriela Bologa

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:56:21 Ora standard a Europei de Est