Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes”

Miercuri, 22 aprilie, la Universitatea Agora din Oradea

Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, în parteneriat cu Fundaţia Agora din Municipiul Oradea, organizează miercuri, 22 aprilie 2015, la Oradea, de la ora 14.00, la sediul Fundaţiei Agora (în Amfiteatrul Albastru),, Piaţa Tineretului, nr. 8, Conferinţa de deschidere şi Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes", Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale". Investeşte în oameni ! FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013.

Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes" se desfăşoară în perioada 16 februarie 2015 - 15 decembrie 2015 şi este implementat de Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor din cadrul Universităţii de Vest Timişoara şi Fundaţia Agora din Municipiul Oradea. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, iar obiectivul principal al acestuia este promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest şi Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din Bugetul Naţional şi 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuţia eligibilă a Beneficiarului - Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany.
Proiectul strategic „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes" se adresează cetăţenilor din 10 judeţe (Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare, Sălaj şi Timiş) iar prin intermediul lui se doreşte stimularea preocupărilor antreprenoriale, ale tuturor persoanelor care doresc să iniţieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. În acest sens a fost demarat un proces de promovare a activităţilor şi serviciilor oferite în cadrul proiectului. Cele mai importante activităţi şi servicii din cadrul proiectului sunt următoarele:
*Organizarea Concursului de Idei de Afaceri cu premii care însumează maximum 1.000.000 de euro. Concurenţii cu cele mai bune 40 dintre aceste idei vor fi primi un stimulent (ajutor de minimis) de maximum 25.000 euro şi vor fi sprijiniţi pentru înfiinţarea unei întreprinderi în următoarele direcţii de politică industrială: Turism şi ecoturism, Textile şi pielărie, Lemn şi mobile, Industrii creative, Industria auto şi componente, Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, Procesarea alimentelor şi a băuturilor, Sănătate şi produse farmaceutice, Energie şi management de mediu; Bioeconomie (agricultură, silvicultură, pescuit şi acvacultură), Biofarmaceutică şi biotehnologii;
*Înfiinţarea la Timişoara şi Oradea două Centre de Sprijin şi Iniţiere în Afaceri în care va fi oferită consiliere gratuită pentru înfiinţarea unei întreprinderi şi întocmirea unui plan de afaceri. În paralel cu aceste două centre vor fi dezvoltate alte două Centre de Sprijin şi Iniţiere în Afaceri care funcţionează deja în cadrul Universităţii de Vest Timişoara şi a Fundaţiei Agora din Municipiul Oradea;
*Informarea a minimum 600 de persoane şi recrutarea a minimum 480 de persoane cărora li se vor oferi servicii de consiliere şi sprijin în vederea punerii în practică a unei idei de afaceri. Un aspect important de precizat este acela că 400 dintre persoanele înscrise în proiect vor fi selectate şi vor putea beneficia de cursuri de antreprenoriat de tip iniţiere/specializare şi perfecţionare. Menţionăm că dintre aceste 400 de persoane din grupul ţintă care vor beneficia de programele de formare, minimum 200 sunt persoane cu vârste între 18 - 25 ani, îmatriculate în învăţământul superior.
Persoană de contact la Fundaţia Agora Oradea - Butaci Casian
Persoană de contact la Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany - Niculescu Vasi Otilia
Conf. univ. dr. Gabriela Bologa,
decan al Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice a Universităţii Agora
conf. univ. dr. Gabriela Bologa

Trimite email
vineri, 2 mai 2025, 06:45:38 Ora de vară a Europei de Est