Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Utilizarea Social Media şi a Facebook pentru procesul de învăţământ

Doar pentru profesorii „cuminţi” şi mai ales… „îndrăzneţi”; elevii nu au voie să citească acest articol!!!

Utilizarea Social Media şi a Facebook pentru procesul de învăţământ

Dacă pentru elevii din învăţământul românesc Săptămâna Mare a coincis cu programul „Şcoala altfel - să ştii mai multe, să fii mai bun", pentru un număr de 42 de profesori din învăţământul orădean, zilele de 7 şi 8 aprilie 2015 au coincis cu un dublu program.

Unul îndrumând elevii în diverse activităţi altfel decât cele obişnuite, iar după-amiază fiind, la rândul lor, învăţaţi de conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita, sub vizorul preşedintelui Asociaţiei „TopFormalis" Oradea, în persoana conf. univ. dr. Valentin Blândul şi a încă cinci studenţi (Daniel Clintoc, Raul Buboi, Boldan Ionuţ, toţi la Facultatea de Ştiinţe Economice, Blaj George de la Universitatea Agora - Administraţie publică şi Tempelean Adrian de la Facultatea de Inginerie Electrică şi Telecomunicaţii - specializarea Reţele, softuri şi telecomunicaţii).
Alături de conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita şi de studenţii invitaţi, am avut încă o prezenţă plăcută, aceea a lect. univ. dr. Adela Popa de la Facultatea de Ştiinţe Economice din Oradea, care ne-a făcut o demonstraţie, alături de colegul dumneaei, a ceea ce înseamnă Hangouts.
Această învăţare aşa-numită de 360o este una din realităţile de învăţare în epoca internetului, având o viteză mare şi fiind din toate părţile, astfel încât fiecare învaţă de la fiecare, beneficiarii Social Media şi Facebook la finalizarea cursului rămânând membri ai aceleiaşi comunităţi de învăţare, o învăţare continuă, beneficiarii nu se decuplează complet de la a învăţa şi în viitor.
Premisa acestui curs a fost aceea că EDUCAŢIA trebuie să integreze Social Media şi Facebook, care sunt instrumente  şi oportunităţi pe care le putem valorifica în procesul de învăţământ.
S-a adus la cunoştinţa cursanţilor că Social Media aste un grup de aplicaţii informatice care rulează pe internet şi cuprinde Facebook, Youtube, Twiter, Google+, Linkedin, Pinterest şi Blogger, aşadar reţele de socializare.
Prin urmare, comunicarea se realizează  între membrii unei reţele, participanţii primind diverse roluri: emiţători-receptori, furnizori-beneficiari, facilitatori, evaluatori - care pot fi de astă dată şi elevi  ce realizează o evaluare a prestaţiei unui profesor, conţinutul afişat sau chiar persoana acestuia, printr-un feedback dat de ei,  ca furnizori.
Între emiţătorii-receptorii prezenţi s-au creat grupuri de comunicare, s-au distribuit mesaje, s-au spus glume, s-au împărtăşit evenimente şi idei (ca exemplu - eu nu cred în nota zece). Pauzele dintre orele de curs au fost presărate cu întrebări din partea „profesorilor" către studenţi şi formator, dar şi cu glume spuse de unul din membrii unui Club de bancuri.
Orele de curs s-au desfăşurat într-unul din cabinetele de informatică ale Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", cu bunăvoinţa managerului acestei unităţi, d-l prof. dr. Filimon Ruben şi sub supravegherea d-lui profesor de informatică Ovidiu Popa.
Tot în cadrul acestui curs, participanţii au putut să ia la cunoştinţă despre viitorul curs marca „TopFormalis" din 25 - 26 aprilie 2015 de la Stâna de Vale, cu tema Educaţia plastică - Elemente de grafică publicitară în învăţământ, curs ce apare şi pe site-ul Asociaţiei „TopFormalis".
Pentru toate persoanele înscrise în Asociaţia „TopFormalis", precum şi pentru cei care donează 2% din venitul obţinut în contul asociaţiei, preşedintele acesteia face reducere la participarea în cadrul cursurilor pentru membrii cotizanţi.
„Oamenii cuminţi se adaptează mediului. Cei îndrăzneţi adaptează mediul pe măsura lor; prin urmare programul nu se bazează decât pe eforturile celor din urmă".(George Bernard Shaw)
Prof. Maria Serafim

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:09:55 Ora standard a Europei de Est