Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Utilizarea Social Media şi a Facebook pentru procesul de învăţământ

Doar pentru profesorii „cuminţi” şi mai ales… „îndrăzneţi”; elevii nu au voie să citească acest articol!!!

Utilizarea Social Media şi a Facebook pentru procesul de învăţământ

Dacă pentru elevii din învăţământul românesc Săptămâna Mare a coincis cu programul „Şcoala altfel - să ştii mai multe, să fii mai bun", pentru un număr de 42 de profesori din învăţământul orădean, zilele de 7 şi 8 aprilie 2015 au coincis cu un dublu program.

Unul îndrumând elevii în diverse activităţi altfel decât cele obişnuite, iar după-amiază fiind, la rândul lor, învăţaţi de conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita, sub vizorul preşedintelui Asociaţiei „TopFormalis" Oradea, în persoana conf. univ. dr. Valentin Blândul şi a încă cinci studenţi (Daniel Clintoc, Raul Buboi, Boldan Ionuţ, toţi la Facultatea de Ştiinţe Economice, Blaj George de la Universitatea Agora - Administraţie publică şi Tempelean Adrian de la Facultatea de Inginerie Electrică şi Telecomunicaţii - specializarea Reţele, softuri şi telecomunicaţii).
Alături de conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita şi de studenţii invitaţi, am avut încă o prezenţă plăcută, aceea a lect. univ. dr. Adela Popa de la Facultatea de Ştiinţe Economice din Oradea, care ne-a făcut o demonstraţie, alături de colegul dumneaei, a ceea ce înseamnă Hangouts.
Această învăţare aşa-numită de 360o este una din realităţile de învăţare în epoca internetului, având o viteză mare şi fiind din toate părţile, astfel încât fiecare învaţă de la fiecare, beneficiarii Social Media şi Facebook la finalizarea cursului rămânând membri ai aceleiaşi comunităţi de învăţare, o învăţare continuă, beneficiarii nu se decuplează complet de la a învăţa şi în viitor.
Premisa acestui curs a fost aceea că EDUCAŢIA trebuie să integreze Social Media şi Facebook, care sunt instrumente  şi oportunităţi pe care le putem valorifica în procesul de învăţământ.
S-a adus la cunoştinţa cursanţilor că Social Media aste un grup de aplicaţii informatice care rulează pe internet şi cuprinde Facebook, Youtube, Twiter, Google+, Linkedin, Pinterest şi Blogger, aşadar reţele de socializare.
Prin urmare, comunicarea se realizează  între membrii unei reţele, participanţii primind diverse roluri: emiţători-receptori, furnizori-beneficiari, facilitatori, evaluatori - care pot fi de astă dată şi elevi  ce realizează o evaluare a prestaţiei unui profesor, conţinutul afişat sau chiar persoana acestuia, printr-un feedback dat de ei,  ca furnizori.
Între emiţătorii-receptorii prezenţi s-au creat grupuri de comunicare, s-au distribuit mesaje, s-au spus glume, s-au împărtăşit evenimente şi idei (ca exemplu - eu nu cred în nota zece). Pauzele dintre orele de curs au fost presărate cu întrebări din partea „profesorilor" către studenţi şi formator, dar şi cu glume spuse de unul din membrii unui Club de bancuri.
Orele de curs s-au desfăşurat într-unul din cabinetele de informatică ale Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", cu bunăvoinţa managerului acestei unităţi, d-l prof. dr. Filimon Ruben şi sub supravegherea d-lui profesor de informatică Ovidiu Popa.
Tot în cadrul acestui curs, participanţii au putut să ia la cunoştinţă despre viitorul curs marca „TopFormalis" din 25 - 26 aprilie 2015 de la Stâna de Vale, cu tema Educaţia plastică - Elemente de grafică publicitară în învăţământ, curs ce apare şi pe site-ul Asociaţiei „TopFormalis".
Pentru toate persoanele înscrise în Asociaţia „TopFormalis", precum şi pentru cei care donează 2% din venitul obţinut în contul asociaţiei, preşedintele acesteia face reducere la participarea în cadrul cursurilor pentru membrii cotizanţi.
„Oamenii cuminţi se adaptează mediului. Cei îndrăzneţi adaptează mediul pe măsura lor; prin urmare programul nu se bazează decât pe eforturile celor din urmă".(George Bernard Shaw)
Prof. Maria Serafim

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:02 Ora standard a Europei de Est