Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O olimpiadă ... sportivă!

Un alt fel de serbare la Școala “George Coșbuc” - Oradea

O olimpiadă ... sportivă!

Elevii claselor a III-a (step by step) de la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” și Liceul Teologic Greco-Catolic au avut parte, joi, 6 iunie 2008, de o serbare de sfârșit de an cu totul inedită: o olimpiadă ... sportivă în toată puterea cuvântului.

Motivul realizării unui alt gen de serbare de către cele două clase partenere a fost derularea  proiectului „Vrem să fim olimpici, mai toleranți, mai buni, mai sănătoși!”, proiect finanțat de Consiliul local Oradea.
Obiectivul general al proiectului este îmbogățirea cunoștințelor de cultură generală prin însușirea de către elevi a unor noțiuni despre jocurile olimpice de-a lungul timpului, din antichitate până în prezent și promovarea sportului ca model de toleranță și fair-play pentru societate, ca stil de viață sănătos, ca un concept moral.
Prin această activitate, cadrele didactice participante au dorit să atragă atenția elevilor, părinților și nu numai, asupra importanței desăvârșite pe care o are sportul în viața omului și să promoveze valențele educative ale acestuia.
Serbarea a avut structura unei olimpiade adevărate. În deschiderea jocurilor olimpice, un elev, bun alergător, a adus flacăra olimpică în aplauzele spectatorilor. Acesta a fost urmat de intrarea copiilor grupați pe țări: România, Italia, Ungaria, Grecia și Germania. Echipele se distingeau prin culoarea tricoului purtat de fiecare membru. Elevii aveau tricouri în culorile cercurilor olimpice: albastre, negre, roșii, galbene și verzi.
La festivitatea de deschidere a luat cuvântul directorul Liceului Teologic Greco-Catolic, prof. Andrei Cristea, după care, elevii au avut ocazia să-și demonstreze talentul artistic în cadrul unor numere de muzică, dans și gimnastică ritmică. Invitata de onoare, gimnasta Flavia Bohuș, elevă în clasa a VII-a, a reprezentat un adevărat model pentru elevii care îi urmăreau mișcările cu încântare.
Competiția sportivă propriu-zisă a fost organizată de doamna Dana Cristea, profesor de educație fizică și sport, care le-a pregătit copiilor probe de echilibru (deplasare cu ajutorul cărămizilor), de îndemânare (doborârea popicelor), de aruncare la țintă (mingea prin cerc), ștafete și alergare de viteză. La fiecare atelier, echipa era cronometrată și punctată de către un cadru didactic participant: înv. Ursu Krisztina și înv. Ileana Balotă, de la Liceul Teologic Greco-Catolic, înv. Silvana Bistriceanu, înv. Ioana Cherechianu și prof. Marius Omuț, de la Școala „George Coșbuc”. Galeria a fost asigurată de elevii clasei I „step by step” a Școlii „George Coșbuc”, conduși de învățătoarele lor, inst. Maria Câmpean și inst. Anca Bogdan.
La festivitatea de încheiere, a avut loc premierea, cu înmânarea medaliilor. Locul I a fost ocupat de echipa reprezentată de Germania. Membrii celorlalte echipe au dat dovadă de fair-play, dându-și mâna și felicitându-se reciproc.
Finalul a fost emoționant, echipele dansând într-o deplină  sincronizare, precum la jocurile olimpice.
Credem că prin această nouă activitate de proiect am reușit să-i convingem pe elevi (și numai) că: „Olimpismul este o filozofie de viață, îmbinând sportul, cultura și educația”. (Ioana C.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O olimpiadă ... sportivă!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:05:26 Ora de vară a Europei de Est