Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Profilul şi competenţele specialistului de marketing...

Miercuri, la Clubul de Marketing

Profilul şi competenţele specialistului de marketing...

Miercuri, 29 aprilie 2015, ora 18,00, la Universitatea din Oradea, corpul A- parter, sala Consiliului de Administraţie (în campusul universitar din Str. Universităţii Nr.1) va avea loc o nouă întâlnire în cadrul Clubului de Marketing.

Tema de dezbatere va fi Marketing: The Specialist - Profilul  şi competenţele specialistului de marketing cerute pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri.
Evenimentul va consta într-o discuţie în jurul unei mese rotunde în cadrul căreia vom aborda subiecte precum:
Cine sunt specialiştii în marketing? Ce fac ei? Ce ar trebui să facă?
Cum e mai bine pentru mine, să îmi formez specialişti de marketing în firma mea într-un departament de marketing sau să apelez la terţi specializaţi în servicii de marketing? De unde ştiu că specialiştii în marketing sunt într-adevăr specialişti?
Ce abilităţi, cunoştinţe ar trebui să aibă un absolvent de marketing? De unde ar putea sau ar trebui să le achiziţioneze? Ce ar trebui să facă pentru a deveni mai bun? Cum pot atrage cei mai buni absolvenţi de marketing pentru firma mea?
Ce posibilităţi de colaborare şi transfer de know-how există în între comunitatea universitară ca formator de specialişti în marketing şi Comunitatea de business?
La eveniment participă manageri de firme, manageri ai departamentelor de marketing şi vânzări, lideri de echipe, antreprenori, reprezentanţi ai firmelor de servicii de marketing, ai agenţiilor de publicitate, dar şi ai firmelor de recrutare, precum şi cadre didactice universitare de la Departamentul de Management-Marketing, studenţi şi absolvenţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice.
Dorin Coita

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:39:11 Ora standard a Europei de Est