Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Surpriza fluturaşilor fantastici”

Marţi, la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora

„Surpriza fluturaşilor fantastici”

Marţi, 28.04.2015, la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora, manageriată de d-na Manolescu Angela Alina, în baza Acordului de Parteneriat semnat între instituţiile şcolare, au sosit într-o scurtă vizită 25 de copii din grupa mare de la Grădiniţele „Trei Ursuleţi", sub îndrumarea d-nei director Iluţa Mihaela şi a trei cadre didactice: prof. Ban Denisa, prof. de limba engleză şi educatoarele prof. Petrescu Alina şi Olău Ramona.

Partenerii de proiect au participat la o lecţie deschisă, „surpriză" a d-nei înv. Pop Otilia Magdalena, susţinută la clasa pregătitoare.
Tema lecţiei „Surpriza fluturaşilor fantastici" a fost prezentată atractiv sub formă de poveste, despre cum se naşte şi cât trăieşte un fluturaş, ciclul său de viaţă, forma şi constituţia acestuia, culorile minunate pe care le au aripioarele şi mediul de viaţă al fluturilor.
Copiii au fost invitaţi apoi să creeze câte un fluturaş pe suport de carton, după modelul prezentat de d-na învăţătoare, folosind „biluţe" de diferite culori din hârtie creponată mototolită şi lipici, astfel încât fluturaşul lor să fie cât mai frumos colorat şi nuanţat, potrivit imaginaţiei.
După momentul de creaţie, copiii au fost răsplătiţi cu o gustare: popcorn, caramele, salatinni şi suc natural de fructe; lucrările au fost înfoliate, iar copiii s-au arătat bucuroşi de întâlnire, gustare şi rezultatele muncii lor.
Consilier educativ,
prof. Paşca Laura
P.S. Pentru mai multe poze (81 de poze), accesaţi Galeria foto: „Surpriza fluturaşilor fantastici”.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:46 Ora standard a Europei de Est